بازدید 2648
۱

آمریکا یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا را مصادره کرد

دولت آمریکا در ادامه سرقت های آشکار به بهانه نقض تحریم های یک جانبه و غیرقانونی اعلام کرد یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا را مصادره کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 13 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "آسوشیتد پرس", وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که این هواپیما به فلوریدا رسیده و اسقاط خواهد شد.

به ادعای این خبرگزاری, این هواپیما قبلاً از شرکت هواپیمایی ماهان ایر به شرکت امتراسور، یک شرکت هواپیمایی باربری ونزوئل فروخته شده بود.

مقامات آمریکایی ادعا کردند این فروش که بدون مجوز دولت آمریکا انجام شده و قوانین کنترل صادرات را نقض کرده و همچنین به نفع ایران بوده است.

متیو اولسن، دستیار دادستان کل و رئیس بخش امنیت ملی این وزارتخانه در بیانیه‌ای ادعا کرد: وزارت دادگستری متعهد به اطمینان از اجرای کامل قوانین آمریکا و محروم کردن عوامل دولت های متخاصم از انجام اقدامات خرابکارانه که امنیت ملی ما را تهدید می‌کند, است.

این هواپیما در ژوئن ۲۰۲۲ توسط آرژانتین در اقدامی غیرقانونی توقیف شد و مقامات آمریکایی چندین هفته بعد برای ضبط این هواپیما اقدام کردند. به گفته مقامات, آرژانتین روز یکشنبه رسما این هواپیما را به آمریکا واگذار کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این هواپیما اکنون "برای اسقاط آماده خواهد شد"، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به گزارش ایرنا, دولت ونزوئلا تصمیم سِسیلیا اینکاردونا (Cecilia Incardona) دادستان فدرال منطقه لوماس دِ سامورا (Lomas de Zamora/ شهری در جنوب استان بوئنوس آیرس) و دیِگو سولِرنو (Diego Solernó) رئیس اداره کل همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی دادستانی کل آرژانتین (Digcri) مبنی بر توقیف «غیر قانونی» یک فروند هواپیمای باری متعلق به شرکت امتراسور (Emtrasur) که از ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) به درخواست آمریکا در خاک این کشور آمریکای جنوبی نگهداری می‌شود را رد کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا به کنوانسیون هوانوردی بین‌المللی غیرنظامی، کنوانسیون وین در مورد حقوق معاهدات، منشور سازمان ملل متحد، موافقت‌نامه دوجانبه میان جمهوری آرژانتین و جمهوری بولیواری ونزوئلا و سایر موارد مرتبط با ناوبری هوایی بین‌المللی و حقوق بشر اشاره کرد.

هواپیمای امتراسور یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری بوده که متعلق به شرکت کنویاسا (Conviasa) است

فدریکو ویِنا قاضی فدرال آرژانتین پس از ماه‌ها تحقیقات سرانجام اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر ارتباط این هواپیما، خدمه آن و محموله داخل هواپیما با عملیات تروریستی وجود ندارد؛ اتهامی که در ابتدا به درخواست وزارت دادگستری آمریکا مطرح شد.

ونزوئلا به صورت مکرر، توقیف غیرقانونی این هواپیما توسط آرژانتین و به دلیل خواست واشنگتن حتی با وجود رد این پرونده را محکوم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
وقتی زور باشه همه معاهدات بین المللی و سازمان ملل و منشور فلان و بهمان بیخوده. پس داداش برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست