بازدید 3872

بولتون: ترامپ پس از پیروزی با ایران معامله می‌کند

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری پیشین آمریکا، دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریۀ فرانسوی فیگارو گفته است که ترامپ و محمد جواد ظریف در سال ٢٠١٩ در یک قدمی معامله بودند
کد خبر: ۱۲۲۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲ 29 March 2024

به گزارش تابناک، مشاور پیشین رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه گفته است که در اوت ٢٠١٩ در حاشیه نشست گروه هفت قدرت اقتصادی جهان در بیاریتز در جنوب فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، به دونالد ترامپ گفت که محمدجواد ظریف در ویلای کناری منتظر است و سپس به ترامپ پیشنهاد کرد که به ملاقات ظریف برود. 

اطلاعات آنلاین به نقل از بالاترین نوشت: جان بولتون سپس افزوده است که به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا وی با این ملاقات مخالفت کرد و آن را به زیان تلاش‌های آمریکا برای تحریم رژیم ایران و کُند کردن برنامۀ هسته‌ای این کشور خواند. بولتون سپس تصریح کرده است که بر خلاف او داماد ترامپ، جرد کوشنر، قویاً با این ملاقات موافق بود...

جان بولتون می افزاید که این ملاقات برغم میل باطنی ترامپ صورت نگرفت، هر چند ترامپ مطمئن بود که می‌تواند با رژیم ایران معامله کند، همانطور که او مطمئن بود که می‌تواند با رهبر کره شمالی، با پوتین و شی جین‌پینگ نیز معامله کند.

جان بولتون می افزاید که دونالد ترامپ می‌خواست با ظریف ملاقات کند و اگر او از نو انتخاب شود، خواهد کوشید به این معامله و دیگر معاملات دست یابد. به گفتۀ بولتون علت این امر این است که ترامپ فلسفۀ سیاسی ندارد و در تصمیم‌های خود اهل تحلیل و بررسی سیاسی نیست.

به گفتۀ بولتون، برای ترامپ همه چیز به این مسئله خلاصه می‌شود که تصمیم‌های سیاسی او چگونه به نفع شخص دونالد ترامپ تمام می شوند.

از این منظر، ترامپ به گفتۀ جان بولتون به شیوه‌ای کاملاً متفاوت در قیاس با دیگر رؤسای جمهوری آمریکا عمل می‌کند، زیرا، او در درجه اول "یک بی‌مُخ بساز و بفروش" است که همه چیز را از دریچۀ تنگ منفعت شخصی خود می بیند. به گفتۀ بولتون تنها دلیل حمایت ترامپ از نرخ سود بانکی پائین این است که افزایش نرخ سود بازار ساخت و ساز را کساد می‌کند.

به گفتۀ بولتون، ترامپ هنگامی که شعار می‌دهد "نخست آمریکا" در اصل منظورش این است : "نخست ترامپ". او می داند که پایگاه اجتماعی‌اش بیشتر به شخص او دلبسته‌اند تا به فلسفۀ او. این پایگاه مرکب از کسانی است که معتقدند طبقۀ حاکم آمریکا آنان را فراموش کرده‌ است.

جان بولتون در جای دیگری از مصاحبه‌اش با روزنامۀ فیگارو افزوده است که اگر ترامپ از نو انتخاب شود، به احتمال قوّی ناتو را ترک خواهد کرد. به گفتۀ بولتون، ترامپ معتقد است که کشورهای اروپایی آمریکا را فریب داده‌اند و واشنگتن را مجبور کرده‌اند که به سود آنها قراردادهای تجاری امضاء کند. به گفتۀ بولتون، دونالد ترامپ کشورهای اروپایی را دوست آمریکا نمی‌داند و اگر با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا از ناتو خارج شود، پوتین اقبال حقیقی برای بازسازی امپراتوری روسیه به دست خواهد آورد. بولتون می افزاید که ائتلاف راهبردی چین، روسیه و ایران به هیچ وجه ترامپ را نگران نمی‌کند، زیرا ترامپ به هیچ اصولی پایبند نیست و برای فهم این موضوع هیچ چیز بهتر از خواندن کتاب او "هنر معامله" نیست. در هر حال، به گمان جان بولتون انتخاب مجدد دونالد ترامپ بسیار زیان‌بار خواهد بود.

بولتون تصریح می‌کند که اگر ترامپ اینبار نیز انتخاب شود، علتش این است که بسیاری از آمریکایی ها نمی‌خواهند به بایدن رأی بدهند و مسئلۀ کلیدی انتخابات نوامبر آینده در آمریکا این است که با دو نامزدی روبرو هستیم که وسیعاً منفور مردم هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی