به گزارش تابناک، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا وسیما، در پاسخ به سوال تابناک، مبنی بر اینکه گزارشهای مربوط به کاهش مخاطبان صدا وسیما صحت دارد یا خیر، گفت: بر اساس اعلام مرکز تحقیقات، مخاطبان صدا وسیما افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: هفته نخست نوروز که با ماه مبارک رمضان همزمان شده بود، شاهد افزایش ۸ درصدی مخاطبان نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته بودیم که این رقم تا پایان تعطیلات به حدود ۱۶ درصد رسید.
جبلی افزود: پاییز سال گذشته روند افزایش استقبال مخاطبان از صدا و سیما آغاز شد، خوشبختانه هماکنون نیز این روند روی نمودار افقی قرار دارد و رو به فزونی است؛ اما با توجه به تغییر ذائقه مخاطبان برنامهریزی برای تغییر سبک برنامههای تولیدی انجام شده است.
او توضیح داد: با توجه به ظهور رسانههای اجتماعی و تغییر مصرف رسانهای مخاطبان و مخصوصا قشر جوان، دیگر نمیتوان با معیارهای ۱۰ سال پیش برنامه ساخت؛ بنابراین، یکی از برنامههای سازمان در این زمنیه، تولید برنامههای متنوع، فراگیر و جذاب است.
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا وسیما، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه معیار تعیین مخاطبان صدا وسیما چیست، گفت: اگر مخاطبان به هر دلیل (کمبود وقت، تغییر ذائقه مصرف و ...) برنامههای صدا وسیما را مستقیم دنبال نکنند اما تقطیع شدهی آن را در شبکههای اجتماعی پیگیری کنند، جزئی از مخاطبان صدا وسیما شمرده میشوند.
جبلی در پایان گفت: بر اساس آخرین گزارش برنامههای تقطیع شده صدا وسیما، تنها در بازه زمانی ماه مبارک رمضان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بار در چهار سکوی اینستاگرام و تلگرام و ایتا و روبیکا مشاهده شده است. این روند حاکی است که مصرف رسانه ملی مخاطبان جوان و نوجوان کشورمان در فضای مجازی رقم می خورد و آنها نیز مخاطب صدا وسیما هستند.