زمانیکه صحبت به تولید محتوا میرسد، بسیاری از برندها لزوم و اهمیت این موضوع را به حد کافی درک نمیکنند. شاید مرور کلی موارد زیر باعث شود تا این موضوع را جدیتر از قبل پیگیری کنید.
در جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا در هر مکان دیگری، قیفی به نام فروش به شما معرفی خواهد شد. این قیف یک قسمت ابتدایی بهنام برند آگاهی دارد. در واقع، این قسمت همان جایی است که مخاطب با برند شما آشنا میشود. فرض کنید شما یک محتوای ویدیویی در اینستاگرام ساختهاید. این محتوا آنقدر میچرخد تا در نهایت مخاطب شما آن را ببیند. مخاطبی که تا به حال از وجود شما آگاهی نداشت، حالا نه تنها با پیج شما آشنا شده است؛ حتی امکان دنبالکردن شما هم توسط او وجود دارد.
یک سایت راهاندازی کنید. دو محتوا یا حداکثر سه محتوا در آن بگذارید. آیا مخاطب هنوز مایل به دنبالکردن سایت شماست؟ قطعاً خیر. این تولید محتوا مستمر است که او را نگه میدارد. در شبکههای اجتماعی هم همین موضوع صادق است. تنها تولید محتوا میتواند راهی برای حفظ و افزایش مشتریان و تعامل سازنده با آنها بسازد.
تولید محتوای ارزشمند تخصص شما را به رخ میکشد. اگر در این مسیر بمانید؛ کم کم تبدیل به برندی معتبر و حتی رهبر بازار خواهید شد. به این دلیل که بیشتر مخاطبان برای دریافت پاسخ و دغدغههای خود به شما مراجعه میکنند.
مدیریت تولید محتوا و ماندن در این مسیر سبب ارتباط عمیق بین شما و مخاطبانتان میشود. مخاطب پس از دنبالکردن محتوا و کسب اطلاعات، تمایل به برقراری ارتباط و صحبت دربارهی موضوع مطرحشده دارد. برای حفظ این ارتباط، از کال تو اکشنهای مناسب حتماً استفاده کنید.
معمولاً تمام تلاشهای شما در نهایت به همین هدف مهم ختم میشود. کار محتوا متقاعدکننده دقیقاً رسیدن به همین هدف است. شما با این نوع محتوا، محصولات یا خدماتتان را به فروش میرسانید.
این بخش از متن، با ابتدای قیف فروش شروع شد و با با صحبت روی قسمت انتهایی آن تمام میشود. طیکردن تمام مراحل فروش شما را به تعدادی زیادی مشتریان مبلغ و وفادار میرساند. تولید محتوا هم همین کار را انجام میدهد. مخاطبانی که در کانال تلگرامی شما عضو هستند، محتوا شما را برای عدهی زیادی ارسال میکنند. بهعلاوه، این دسته شما را در اولویت خرید قرار خواهند داد و از بین رقبا روی شما دست میگذارند. این جامعه، بیشترین سود را برای شما رقم میزنند.
بهطور کلی مدیریت و مشاوره تولید محتوا شامل مواردی مثل تولید محتوای متنی، ویدیویی، صوتی و گرافیکی میشود. جزئیات مربوط به هر کدام از این موارد را در ادامه میبینید.
فرآیند ایجاد محتوای نوشتاری مانند مقالات وبلاگ، پستهای رسانههای اجتماعی، توضیحات محصول، کتابهای الکترونیکی به شما در قسمتهای مختلف قیف فروش کمک میکند. برای مثال، شما با استفاده از محتوای متنی میتوانید برند آگاهی را افزایش دهید. صدای برند خود را به گوش مخاطب خود برسانید و اعتبار برند خود را بالاتر ببرید. همچنین، محتوای متنی نقش مهمی در سئو ایفا میکند. بیشتر مخاطبان شما به واسطهی سرچ یک کلمه به سایتتان میرسند. پس بدون محتوای متنی نمیتوانید ترافیک ارگانیک جذب کنید.
در حال حاضر، ویدیوها در سوشال مدیا مثل اینستاگرام یا یوتیوب حرف اول را میزنند. نسل جدید ترجیح میدهند به جای خواندن متنهای بلند، به سراغ این قالب محتوایی بروند. اما ساختن یک ویدیو جذاب برای مخاطب آسان نیست. شما باید بتوانید سناریویی بنویسید که قلاب و محتوای مناسب داشته باشد. حرف شما را صریح به مخاطب بزند و او را سرگرم کند. در ضمن، این محتوا باید در راستای هدف و استراتژی کلان سازمان شما هم باشد. در غیر اینصورت، مخاطب موردنظر خود را پیدا نمیکنید. در مدیریت محتوا ویدیویی تمام این نکات کنار هم قرار میگیرند تا یک محتوا جامع با قابلیت وایرال در شبکههای اجتماعی ساخته شود.
محتوا صوتی یا پادکستها در هر زمان و هر جا که مخاطب بخواهد، همراه او هستند. در ماشین، هنگام رانندگی یا در حین تمیز کردن اتاق میتواند این محتوا را دنبال کند. به همین دلیل، در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این نوع محتوا هم نوشتن سناریو، داشتن هدف و انتخاب کانال مناسب برای نشر محتوا بسیار پراهمیت است.
فرض کنید میخواهید محتوایی با موضوع تولید محتوا چیست، طراحی کنید. انتشار این نوع محتوا بدون نشانی از شما احتمالاً تمام زحماتتان را به باد میدهد. محتوای گرافیکی زیبا و چشمنواز کمک میکند تا علاوهبر دیدهشدن، قالب، لوگو و بهطور کلی رد و نشانی از خودتان در محتوا داشته باشید.
در متن بالا، با ضرورت و مزایای تولید محتوا برای کسبوکارتان آشنا شدید. انواع مختلف محتوا را دیدید و حالا احتمالاً میدانید از یک تیم تولید و مشاوره محتوا چه باید بخواهید. نکتهی مهم در قسمت آخر، انتخاب این تیم است. تخصص تیم در تولید انواع مختلف محتوا باید به شما کمک کند تا با توجه به برند و استراتژی خودتان، محتوای مناسب بسازید. در کنار این موضوع، صداقت و شفافیت تیم مشاوره تولید محتوا شما را یک قدم به موفقیت نزدیکتر میکند.
تیم مشاوره و مدیریت تولید محتوا راژکس با سابقه و تجربهی طولانی، آمادهی کمک به شما در تولید محتوا هستند. این تیم، با شناخت درست کسبوکارتان شما را در رسیدن به اهداف یاری میدهند. چینش استراتژی، تولید محتوا متنی، ویدیویی، صوتی و گرافیکی را از تیم راژکس بخواهید تا این بار شما پرچمدار خلق کارآمدترین محتوا در بازار رقابت باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی/