بازدید 30687
گزارش تابناک از گاف بزرگ «خوش‌خبر» در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴

تردست مثل یک سرپرست؛ چگونه یک مدیر، والیبالیست را تبدیل به توریست می کند! / کارگاه توجیه بافی در روابط عمومی فدراسیون

والیبال ایران به خودزنی عادت کرده است و ضعف مدیریتی، قبل از مسائل فنی، تیم ملی را آزار می‌دهد. کادر فنی در بازی با ایتالیا و بعد از آن کوبا، به ویژه به اسفندیارِ قدرتی زنِ خوش‌ قامتِ خود احتیاج داشت اما ...
کد خبر: ۱۲۳۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ 29 May 2024

 


تیم ملی والیبال ایران در حالی هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را با چهار باخت در چهار بازی تمام کرد که حداقل انتظار می‌رفت با شکست دادن تیم نصفه و نیمه صربستان وضعیت‌اش در رنکینگ جهانی و لیگ ملت‌ها را بهبود بخشد؛‌ در شرایط سخت هفته اول آن‌چه تلاش شد از سوی روابط عمومی فدراسیون والیبال کم اهمیت جلوه داده شود، بازی نکردن امیرحسین اسفندیار و متین احمدی دو بازیکن جوان در بازی ایتالیا بود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی والیبال در هر مسابقه هفته اول لیگ ملت‌ها می‌توانست از ۱۴ بازیکن در زمین استفاده کند و به جز این ۱۴ نفر، اسفندیار، احمدی و ساداتی سه بازیکن رزرو بودند که بنا بر نیاز تیم می‌توانستند در هر کدام از مسابقات جایگزین ۱۴ بازیکن اصلی ایران شوند. اکثر تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها امسال از این قانون به طور کامل استفاده کردند و با ۱۷ بازیکن مسابقات را دنبال کردند. موضوع برای ایران اما متفاوت پیش رفت.

در بازی دوم ایران ـ مقابل ایتالیا ـ اعلام شد، اسفندیار و احمدی جایگزین صالحی و مصلح‌آبادی شده‌اند و قرار است کمک حال تیم در این مسابقه باشند. این دو بازیکن اما حتی اجازه تعویض لباس و کنار زمین قرار گرفتن هم پیدا نکردند چراکه اسامی آن‌ها از سوی امیرخوش‌خبر ـ سرپرست تیم ملی ـ یا از ابتدای مسابقات به برگزارکنندگان اعلام نشده بود و یا برای بازی با ایتالیا به اشتباه و دیرهنگام به برگزار کنندگان اعلام شد.

بعد از بازی با ایتالیا هیچ کدام از این سه بازیکن رزرو ایران برای مسابقه با کوبا و آرژانتین معرفی نشدند تا فرضیه اول که از ابتدا با اشتباه کادر سرپرستی نام‌شان برای حضور در مسابقات هفته اول اعلام نشده، قوت بگیرد. و اینطور بود که سه بازیکن تیم ملی والیبال که فقط سه هزار دلار هزینه بلیت‌شان به برزیل بود و ۱۴ روز در کمپ و مسابقات برزیل برای بیت‌الملل هزینه داشتند حتی فرصت کنار زمین قرار گرفتن هم پیدا نکردند.

روابط عمومی فدراسیون والیبال در اعلامی رسمی بعد از پایان مسابقه با ایتالیا عنوان کرد «این موضوع در سیستم وی آی اس فدراسیون جهانی ثبت شد ولی به دلیل عدم اعلام به موقع این موضوع از سوی راهنما و رابط تیم ایران و مسئولان کمیته برگزاری محلی به ناظر فدراسیون جهانی این تغییر مورد پذیرش ناظر قرار نگرفت و ناظر فدراسیون جهانی والیبال از حضور امیرحسین اسفندیار و متین احمدی در بازی با ایتالیا ممانعت کرد که این موضوع با اعتراض شدید تیم ملی والیبال ایران همراه شد.»

اما واقعیت این است امکان بروز خطا از سوی فدراسیون جهانی وجود ندارد. رگولیشن و قوانین برگزاری از ماه‌ها قبل برای روابط عمومی و روابط بین‌الملل که مسئول مستقیم آن امیرحسین احمدی‌نیا است، فرستاده می‌شود و حالا صحبت از «رابط تیم و مسئولان برگزاری محلی» بیشتر از آن‌که برای مخاطب داخلی اقناع کننده باشد، مضحک به نظر می‌رسد؛ این‌صحبت‌ها اگر با هدف تبرئه خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ـ با تجربه حدود ۱۵ سال سرپرستی تیم ملی ـ بیان می‌شود، بیشتر به طنزی شاهت دارد. 

در شرایط نرمال ، هر فدراسیونی جای ایران بود علت واقعی کنار گذاشته شدن این بازیکنان را رسما به مردم و رسانه‌ها اعلام و سرپرست تیم اعزامی مورد بازخواست قرار می‌گرفت تا در هفته‌های آتی چنین خطاهایی دامن تیم ملی را نگیرد و از سویی بازیکنانی که اجازه بازی ندارند باید سریع به کشور بر می‌گشتند و تمرینات‌شان را برای هفته‌های بعد دنبال میکردند؛ نه اینکه بدون تمرین و مسابقه روزهای زیادی به عنوان توریست در برزیل بمانند که چه بسا از ترس افکار عمومی و رسانه‌ها قرار بر ماندن آن‌ها در برزیل داده شد.

کادر فنی تیم ملی در بازی برابر ایتالیا و بعد از آن کوبا به ویژه به اسفندیار قدرتی زن خوش‌ قامت تیم ملی احتیاج داشت. ارنج‌هایی که پائز سرمربی گمنام برزیلی در چهار مسابقه هفته اول به کار گرفت نشان از عدم شناخت او از بازیکنان و نداشتن سیستم برای هر مسابقه داشت. او برای شناخت توانای‌هایی مرتضی شریفی در پست بلند زن قدرتی و پیرو آن ضعف‌هایی که میلاد عبادی‌پور در حمله و دفاع روی تور دارد چندین مسابقه را از دست داد.

سه ملی‌پوش والیبال با اشتباه سرپرست، در برزیل توریست شدند! / ۳هزاردلار پول هواپیما را چه‌کسی می‌دهد؟

از طرفی استفاده از محمد بربست به عنوان بازیکن ذخیره پست پشت خط زن ـ ذخیره‌ی امین اسماعیل نژاد ـ اشتباه مهلک دیگر پائز بود که شاید مثلا با کمک و تذکر پیمان اکبری دستیار ایرانی او قابل پیش‌گیری بود. با حضور بربست قدرت انجام تاکتیک دو تعویض ـ به عنوان یکی از اصلی‌ترین تعویض‌های والیبال امروز ـ از او و تیم ملی گرفته شده بود.

ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها که در ژاپن برگزار می‌شود فرصت بردن حداقل دو تیم بلغارستان و ترکیه را دارد تا از انتهای جدول رده‌بندی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ فاصله بگیرد و فشار بزرگی که بر بازیکنان تیم ملی است تا اندازه‌ای فروکش کند.

نویسنده: فرزاد کفیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
ارسال دیرهنگام لیست بازیکنان استقلال به ای اف سی یه نمونه دیگه از این مدیریت های علی اصغری هستش! واقعا متاسفیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
همه چیزمان دقیقا به همه چیزمان می ماند و می آید !!؟

حالا در حوزه ورز ش ، چون علاقه مندان جوان کنجکاو زیادی دارد و با دسترسی به اینترنت می‌توانند درک کنند

ولی در تمام حوزه ها همچون سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، نیز ، ما بشدت گرفتار مشتی از،مسولان

اکثرا ناکارآمد و بی‌ربط و پر مدعا و ناتوان و بی کفایت هستیم
اینها همه به یکطرف
پوشش خلاف عفت عمومی این بازیکنان در برزیل (عکس پیوست نوشتار) را چرا بولد نکردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
والا به خدا عفت عمومی جریحه دار شد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
منظورتون کدوم عکس هست
من که چیزی خلاف عفت عمومی نمیبینم
هر کسی که کارش رو انجام نداده یا کارشو بلد نیست، باید برکنار بشه و خسارت مالی رو نیز از جیبش بده. خیلی واضحه که هر اتفاقی جز این بیافته نشانه فساد گسترده در فدراسیون والیبال هست و بس. اعتراض شدید هم فقط بی لیاقتی مدیریت رو بیشتر نشون میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
پس همه از بالا تا پایین بابد کنار بروند و بزنند گاراژ !!؟
مدیریت من بمیرم تو بمیری
تیمی که پاسور با سیاست ندارم تمام پاس ها به خط حمله ای داد که دفاع حریف اونجا حی وحاضر بود مهاجمی که یکسر دفاع بشه روحیه اش خراب نمیشه برای والیبال ایران حفظ ولاسکو از نون شب واجب‌تر بود بازیکنان پر ادعا وبازیکن سالاری وغرور بیش از حدشون باعث شد سرافکنده بشیم چهار بازی چهار رباخت
واقعا مدیریت نابلد ایران را نابود میکند چرا غفور اسفندیار و موسوی و معروف در تیم ملی نیستند چرا غروروخوخواهی را فدای تیم ملی کشور میکنید
برادر این انتخاب دقیقه نودی و اون هم از سر اجبار برای پوشش گذاشتن روی کارهای خلافشون هست ،اینها هم باند هستند و هر کاری که بخواهند میکنند ،صحبت های من و شما هم تاثیری نداره
آرزوی تندرستی.?????
فقط رفتن عشقو حال.بازی نکردن.تمام تیم های که میان همه قوی هستند برای بازی میان نه برای سرگرمی.همان تیم ترکیه هم قوی هست.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری