بازدید 38040
رسانه صهیونیستی کالکاسیت بررسی کرد:

چرا گنبد آهنین نمی تواند جلوی آتش بازی حزب‌الله را بگیرد؟

خسارت‌های هنگفت حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی در حالی این روزها مطرح شده، که صهیونیست‌ها هیچ راهی برای حل این مشکل پیش روی خود نمی‌بینند.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ 10 June 2024

 

به گزارش  تابناک به نقل از مهر، رسانه صهیونیستی کالکاسیت در مقاله‌ای به قلم «نیتسان سادان» به بررسی حملات موشکی و پهپادی موفق حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی پرداخته و این سوال را مطرح کرد که چرا سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری این موشک ها و پهپادها نیستند.

سادان مقاله خود را به عملکرد موشک «برکان» حزب الله لبنان اختصاص داده و این موشک را از نوع تسلیحات مرکب توصیف می‌کند که تولید تمامی اجزای آن تنها در یک ساعت ممکن است و نیازی به جوشکاری نیز در آن دیده نمی‌شود. این موشک از نوع موشک‌های سنگین وزن است، اما برخلاف موشک‌های دیگر نیاز به سوخت زیادی برای پرتاب ندارد، اما از کلاهک انفجاری بزرگی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله لبنان از موشک مذکور در جریان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۲ پرده برداری کرد. این موشک ابزاری آسان و اقتصادی برای از بین بردن استحکامات ارتش دشمن به شمار می‌رود. بر اساس این گزارش شلیک این موشک نیاز به خطر بالایی ندارد و سکوهای پرتاب آن را می‌توان بر روی یک کامیون حمل کرد و بعد از یک دقیقه از پرتاب نیز آن را مخفی کرد. هزینه تولید هر فروند از این موشک کمتر از ۴۰۰ دلار است، اما خسارت‌هایی که می‌تواند به مواضع دشمن وارد کند، بسیار زیاد است.

نویسنده صهیونیست می‌افزاید که این موشک مانند یک آبگرمکن خورشیدی است و حرکت آن در هوا بسیار کند است، به گونه ای که امکان دیدن آن وجود دارد. همین موضوع است که باعث پیچیدگی رهگیری این موشک می شود.

بر اساس این گزارش سامانه موشکی مذکور در گریزاز سامانه‌های راداری بسیار دقیق عمل می‌کند و حتی اگر موشک مهاجم بسیار سریع باشد یا در ارتفاعی پایین پرواز کند، امکان فرار توسط این موشک وجود دارد. چرا که این موشک، یک موشک منظم نیست و در ارتفاعی بسیار پایین حرکت کرده و در مسافت‌های کوتاه شلیک می شود. نیروهای حزب الله این موشک‌ها را در مسافت‌های بسیار کوتاه پرتاب می‌کنند و مرحله پرتاب تا برخورد این موشک بیش از ۱۰ ثانیه طول نمی‌کشد. به این ترتیب سامانه گنبد آهنین فرصت رهگیری این موشک را در این مدت کم پیدا نمی‌کند.

این مقاله صهیونیستی در ادامه می‌افزاید تنها سامانه‌ای که قادر به رهگیری و انهدام این موشک‌ها است، سامانه ضد هوایی است که با لیزر کار می کند، اما این سامانه‌های ضد موشکی نیز هنوز به خدمت ارتش در نیامده و در حال آزمایش است. البته در صورتی که این ضد موشک‌ها در مرحله آزمایشی بود نیز احتمالاً صهیونیست‌ها از آن در رهگیری موشک‌های حزب الله استفاده می کردند، لذا به نظر می رسد چنین موشک‌هایی هنوز در سرزمین های اشغالی تولید نشده اند.

این نویسنده با اشاره به بن بست رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک‌های مذکور نوشت که تنها راهی که می‌توان جلوی شلیک این موشک‌ها را گرفت، اشراف اطلاعاتی بر مناطق مرزی لبنان است که به این ترتیب صهیونیست‌ها بتوانند با عناصر مقاومت که برای پرتاب این موشک‌ها آماده می‌شوند، برخورد داشته باشند و آنها را از بین ببرند.

این راه حل سایت صهیونیستی در صورتی مطرح شده که بنابر اذعان رسانه‌های این رژیم، عملکرد دقیق حزب الله لبنان در انهدام سامانه‌های مراقبتی و اطلاعاتی در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی حتی اشراف اطلاعاتی تل آویو نسبت به سرزمین‌های اشغالی در مجاورت مرزهای لبنان را نیز از بین برده و همین عامل باعث شده انواع دیگر موشک ها و پهپادهای حزب‌الله نیز بدون مشکل به اهداف مورد نظر خود اصابت کنند، به این ترتیب نظارت دقیق بر مناطق مرزی لبنان برای رژیم صهیونیستی به مراتب مشکل‌تر و حتی غیر ممکن به نظر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
البته دلیل دیگری هم دارد. هر شلیک سامانه گنبد اهنین صد ها هزار دلار هزینه دارد که باید از جیب اسرائیل یا امریکا خرج شود اما موشکهای حزب الله ارزان و در حد چند هزار دلار هستند و بنابراین زدن همه موشک ها دارای صرفه اقتصادی نیست.
واقعا؟؟؟
چون فاصله شلیک تا برخود خیلی کمه قبول ندارید یک موشک بزنه به جنوب اسرائیل ببین چطوری رهگیری میشه
خوب الان با این توضیحات اسرائیلی ها چقدر کشته دادند؟؟؟؟؟
منتظر نابودی گام به گام رژیم جعلی!
خودتون نوشتید آتیش بازی جلوی دو دسته آدم ها رو نمیشه گرفت خرابکاری کودکان وخراب کاری دیوانه ها الان هم در دنیا تمام دولت ها دیوانه هستند
بزنید پدر این رژیم آپارتایدی کودک کش را در بیارید. دیگه انقدر جنایت کردن که هر نوع حمله ای به اونها مجازه. منتظر سازمان های حقوق بشری و دادگاه لاهه و شورای امنیت تحت کنترل تروریست های صهیونی و آمریکایی نشین بزنید پدرشون رو در بیارید این حرامی ها را.
چون دقیقا گنبد اهنین طبل تو خالیه و برای اینکه افکار رو فریب بده مطرح شد . باید میذاشتن طبل تو خالی . نتانیاهو مردکی خون اشامه . الان هم که شکر خدا ملت فلسطین از سنگ به سلاح مجهز شدن شکر خدا کار رژیم صهیونیست تمامه و به زودی نتانیاهو بدرک واصل خواهد شد یا به نوعی سقط خواهد شد و فاظلابها به محل دفن او هدایت خواهد شد . به زودی زود
آتش بازی ؟!
این چه واژه ای هست که به کار بردید،!
چون خدا با حزب الله است و در کوبیدن ظالمین کمک کار مونین بوده و هست و خواهش بود
ان‌شاءالله سران جنایتکار این رژیم غاصب به سزای اعمالشان میرسند ان‌شاءالله
اسرائیل اگر بر علیه مواضع حزب الله لبنان به بمباران گسترده روی بیاورد
در کمتر از ۱۰ زوز حزب الله به طور کامل نابود خواهد شد . اما مشکل اینجاست
که حزب الله در مناطق غیر نظامی پناه گرفته و این بمباران گسترده باعث
افزایش تلفات در میان غیر نظامیان خواهد شد .
اره واقعا چند روز دیگه اینطوری پیش بره اسراعیل نابوده
ماشاءالله حزب الله
حزب‌الله چرا نمیتونه یکی هواپیما جنگی اسراییل را برای خنک شدن دل مردم سرنگون کند.
تا حالا که خوب گرفته
درود سلام بر حزب الله و مقاومت و نیروهای یمنی و عراقی که با هم متحد در مقابل صهیونیستها ایستاده اند خدا قوت دلاور مردان
جانم فدای قدس
این تازه تسلیحات ساده مقاومت هست. منتظر شگفتانه های زیادی باشید کودک کشهای جنایتکار.
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری