بازدید 31377

برنامه قالیباف برای کنترل گرانی‌ها

قالیباف، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت که کار کارشناسی دقیق خوبی در تنظیم لایحه برنامه هفتم شد و هماهنگی بین مجلس و دولت برقرار بود.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹ 12 June 2024

به گزارش «تابناک»، محمدباقر قالیباف سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»  در توضیح مراحل تصویب برنامه هفتم توسعه گفت: ابتدای شروع دولت سیزدهم دولت شهید رئیسی با انتهای برنامه هفتم بود که تصمیم گرفته شد برنامه ششم به مدت دو سال تمدید شود.

وی ادامه داد: برای برنامه هفتم در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم وقت گذاشته شد و کار کارشناسی دقیق خوبی در تنظیم لایحه شد و هماهنگی بین مجلس و دولت بود.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بود که بر نامه هفتم ضعف‌ها و اشکالات گذشته را نداشته باشد و این برنامه از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یکی از موضوعات مهم که مردم از آن نگران هستند را موضوع گرانی دانست و ادامه داد: گرانی ریشه در ناترازی بانکی و سیاست‌های پولی و بانکی دارد. در برنامه هفتم این نگاه تنظیم شده و این برنامه نتیجه کار مشترک بین دولت و مجلس بود.

وی اضافه کرد: رویکرد ما مساله‌محوری بود که در برنامه‌ریزی جامع ، هرچه آرزو دارند می‌نویسند، بدون توجه که ظرفیت‌های کشور امکان دارد یا خیر؛ ما در برنامه هفتم مساله محوری را مبنای کار قرار دادیم با توجه به محور خانواده.

وی گفت: یکی از نقاط متمایز برنامه هفتم این بود که یا رویکرد مساله‌محوری جلو رفت.

قالیباف با تاکید بر این‌که «باید قانون دقیق و روشن باشد و قابلیت اجرایی داشته باشد و بعد اجرای قانون مهم است»، افزود: در اجرای قانون با دولت این کار را پیش بردیم.

وی درباره نقاط متمایز برنامه هفتم نسبت به سایر برنامه‌ها هم گفت: برنامه هفتم توسعه سندی ۵ ساله است که کار مشترک مجلس و دولت شهید رییسی است. یکی از ضروریاتی که احساس کردم حضور پیدا کرده و عافیت‌طلبی را کنار گذارم، برای اجرای برنامه است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در ماده ۱۱۸ برنامه هفتم، تشکیل شورای راهبری پیش بینی شد تا برنامه کنترل پذیر باشد و معطوف به هدف حرکت کند و بازگشت‌پذیری داشته باشد بدان معنا اگر سالانه مشکلاتی دیده شد آن موارد را در بودجه‌های سالانه اصلاح کرد.

* برنامه هفتم میثاق ملی همه ما خواهد بود

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این‌که «برنامه هفتم رفتار سیستمی و مدیریت قوی می‌خواهد» گفت: برنامه هفتم میثاق ملی همه ما خواهد بود؛ هر کسی که رئیس‌جمهور شود باید برنامه هفتم را برای اجرا دنبال کند.

وی یادآور شد: رشد نقدینگی در دهه نود ۲۶ برابر اما رشد اقتصادی کمتر از یک درصد بود که مشکلاتی ایجاد کرد. آن زمان دولت وقت معتقد بود که ضرورتی برای تصویب برنامه در مجلس نیست و دولت خودش تصویب و اجرا می‌کند؛ لذا ما مصر به اجرای برنامه هفتم هستیم تا از مسابقه پیشرفت در مقایسه با بقیه کشورها عقب نمانده و مسیر را طی کنیم.

* با برنامه هفتم توسعه زندگی کردم

وی با بیان این‌که با برنامه هفتم توسعه زندگی کرده است، گفت: قریب به ۱۲۰ ساعت در صحن مجلس و چندین هفته در کمیسیون تلفیق بحث شده و صدها جلسه بین دولت و مجلس بود؛ لذا امیدواریم با اجرای دقیق برنامه هفتم بتوان مشکلات حل و فصل کرد.

قالیباف ادامه داد: بودجه و برنامه مرتبط با زندگی مردم است؛ لذا باید برنامه هفتم توسعه تغییری در زندگی مردم و معیشت آن‌ها و رشد و توسعه ایجاد کند؛ لذا باید این برنامه چشم‌انداز داده و قابل پیش‌بینی باشد تا سرمایه‌گذار و مردم کارمند بتوانند برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند. لذا برنامه هفتم نقشه راه ماست و گام به گام با قدرت برنامه را اجرا می‌کنیم. مردم مطمئن باشند که پایان برنامه ثبات اقتصادی و مهار تورم در کشور است.

وی درباره راهکارش برای افزایش بهره‌وری در کشور هم گفت: ما شاخص‌ها را براساس سیاست‌های کلان اعلامی مقام  معظم رهبری دنبال کردیم که در طول اجرای برنامه هفتم به  متوسط ۸ درصد برسیم با این توضیح که در دهه گذشته متوسط رشد کمتر از یک درصد بوده است.

وی با بیان این‌که «برای رشد اقتصادی به بهره‌وری و سرمایه‌گذاری نیاز است»، گفت: موضوع بهره‌وری مهمتر از سرمایه‌گذاری است چون در بهره‌وری فرصت‌هایی داریم که از آن فرصت‌ها سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد؛ در همین راستا ماده ۱۱۱ قانون برنامه متمرکز بر بهره‌وری است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در برنامه هفتم شاخص‌های بهره‌وری را در تمام بخش‌ها دنبال کرده و نقش ملی و استانی روشن شده است. همچنین تفکیک کار بین ملی و استانی یعنی تمرکز زدایی صورت گرفته است در نهایت فرقی بین تولی‌گری و تصدی گری قائل شده است.

وی با بیان این‌که «انگیزه نیروها در سیستم بخش دولتی و رفتار و انگیزه برای کار مهم است»، افزود: در یک اتاق دو فرد کار می‌کنند شاید یک نفر تحصیلات و تخصصش بالاتر باشد، اما به دلیل قردادای و پیمانی بودن دریافتی کمتر دارد و امینت شفلی ندارد و کسی که رسمی شده با داشتن امنیت شغلی شاید انگیزه کار نداشته باشد؛ البته درباره همه این موارد در برنامه هفتم چاره اندیشی شده است.

* دولت با ۷ درصد سهم در ایران خودرو هیات مدیره و مدیرعامل عوض می‌کند

قالیباف نحوه مدیریت و مداخلات دولت را در بهره وری مهم دانست و گفت: مثلا در بازار خودرو، سهم دولت در ایران خودرو حدود ۷ درصد است اما با این میزان سهم، دولت صدرصد در سیاست گذاری و تصمیم گیری و قیمت‌گذاری است، نتیجه آن را می‌توان در دیون باقی مانده دید بعد دولت مجبور به دخالت در قیمت گذاری و دادن رانت و جبران هزینه‌ها می شود. دولت با ۷ درصد سهم هیات مدیره و مدیرعامل عوض می‌کند. برای اینکار از پول بخش دولت و منافع عمومی در خودرو می‌گذارد بعد خودرو تولید می‌کند و بعد دولت و بخش خصوص و تولیدکننده و مردم ناراضی هستند.

وی با اشاره به موضوع  انرژی گفت: امروز قریب به ۵۰ درصد انرژی ما قبل از ورود به مصرف، هدر می‌شود. یعنی بخشی اتلاف در نیروگاه‌ها شده و بخشی در گازهای مشعل سوخته رفته و بخشی قاچاق می‌شود. وضعیت مثل خانه‌ای است که کنتور آب نشتی دارد و بعد به دنبال کمبود مصرف آب در خانه هستیم حال این‌که باید چاره‌ای برای لوله نشتی پیدا شود.

وی با بیان این‌که «این مشکل در معدن و حوزه پتروشیمی وجود دارد»، افزود: از حجم ۹.۵ میلیون بشکه مجموعه نفت و گاز تولید در کشور فقط ۷.۵ درصد در پتروشیمی‌ها می‌آید که قریب به ۲۰ میلیارد است؛ وقتی از بهره‌وری حرف می‌زنیم یک بخش چابکی دولت و بخشی روندهایی است که باید اصلاح شود.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: سهم دولت در معادن با تلاش دو سال گذشته مجلس یازدهم  ۴۴ همت شده ولی ۴۴ همت یارانه گازوئیل به معادن داده می‌شود؛ لذا دولت عملا بهره‌وری از معادن ندارد.

* سازمان ملی زمین و مسکن یک میلیون هکتار زمین در اختیار دارد

وی درباره وضعیت مسکن نیز گفت: قوانین جهش تولید مسکن مربوط به اجاره‌بها و مالیات  و در میان مدت قانون اجاره بها و مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شده است، اما سهم قابل توجهی از هزینه مسکن  مربوط به قیمت زمین است.

وی توضیح داد: سازمان ملی زمین و مسکن یک میلیون هکتار زمین در اختیار دارد؛ کل مسکن ۹ هزار هکتار زمین داشته و اینجا حرف از یک میلیون هکتار زمین است. در برنامه هفتم مصوب شد که دو صدم درصد از مساحت کل کشور یعنی ۳۳۰ هکتار به زمین اختصاص داده شود که این به معنای بهره‌وری است؛ برای رسیدن به ۸ درصد رشداقتصادی باید سه درصد از ۸ درصد را با بهره‌وری دنبال کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه اش برای تحقق برنامه هفتم درباره مسکن گفت: باید یه سمتی رفت که یک اگر یک کارمند و کارگر تمام درآمدش را برای مسکن بگذارد، باید بتواند بعد از ۷.۵ سال مسکن تهیه کند. اکنون این شاخص در کشور حدود ۱۴ سال است که باید آن را به نصف کاهش داد لذا باید مسکن را ارزان تر تمام کرد و استفاده درست از زمین ها داشت.

 وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از یک میلیون همتار زمین در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن مربوط یه زمین هایی است که در داخل محدوده شهر و روستا است و استفاده بهینه‌ از آن نمی شود. در برنامه هفتم پیش بینی شده که حداقل ۱۵ درصد در حوزه صنعتی شدن رشد داشته باشیم.

وی درباره اقدامت لارم در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: در برنامه هفتم به اصلاح نظام بانکی توجه شد؛ بعد از ۵۰ سال قانون جدید بانک مرکزی ابلاغ شد و اکنون قانون جدیدی در بانک مرکزی حاکم است.

* ناترازی بانک ها یکی از موضوعات ما در کشور است

قالیباف با بیان این‌که «ناترازی بانک ها یکی از موضوعات ما در کشور است»، افزود: خساراتی که موسسات بانکی به کشور و مردم وارد کردند به دلیل ناترازی بانک‌ها است که بانک مرکزی باید این ناترازی را کنترل می‌کرد. امروز بانک مرکزی برای این موضوع قدرت لازم دارد. همه دادگاه‌های قضایی در حوزه بدوی و تجدید نظر و شوراهای اختصاصی حتی در شهرستان‌های بزرگ و مرکز فقط پرونده‌های بانکی را رسیدگی می‌کند تا جلوی ناترازی و در نهایت رشد نقدینگی را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم تعیین نرخ بهره گفت: تولید با نرخ بهره بانکی ۳۰ درصد - که در واقعیت ۳۷ درصد است - شکل نمی‌گیرد. این شامل بازار سرمایه هم می‌شود.

وی با بیان این‌که «در حوزه پرداخت تسهیلات به خصوص تولید مشکلات داریم»، گفت: اگر رشد نقدینگی به سمت تولید و هدفمند باشد در نقدینگی دچار مشکل نمی‌شویم.

 کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اهرم کردن منابع در اختیار تولید را مهم خواند و با یادآوری زمان شهرداریش در تهران گفت: آن زمان دولت به هر دلیلی همکاری با شهرداری نداشت اما من از اهرم کردن ظرفیت‌های شهرداری سرمایه تامین کردم و شاهد ساخت  ۲۰۰ کیلومتر ریل مترو و حفاری مترو و ایستگاه تهران بودیم.  ظرفیت دولت با شهرداری قابل قیاس نیست.

*زنجیر به پای تولید بسته‌ایم

قالیباف با بیان این‌که «زنجیر به پای تولید بسته‌ایم» گفت: در حوزه مربوط به بیمه نهاد مستقل برای حوزه دادرسی بیمه پیش بینی شده است ودر حوزه مالیات هم دستگاه بخش دولتی تعیین تکلیف می‌کند؛ لذا تلاش شده تا از این مسیر زمینه را برای امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم. اگر این موارد در تولید و زیرساخت‌ها اجرایی شود دیگر لازم نیست قیمت‌ها دستوری کنترل شود.

وی ادامه داد: مداخله دولت باید جایی باشد که قیمت تمام شده را در چرخه تولید کنترل کند نه این‌که در حوزه بانکی سود ۳۰ درصد دهد اما تولید کننده حتی ۱۰ درصد سود نمی‌برد. این یعنی چرخه دچار اشکال است.

* باید زنجیره تولید و بازار سرمایه را درست کنیم

وی اظهار کرد: باید زنجیره تولید و بازار سرمایه را درست کنیم؛ وقتی دولت در بازار سرمایه دست می‌برد و دستوری از شرکت‌های بزرگ پول برمی‌دارد، چطور بازار سرمایه خواهد از سرمایه‌های خرد جذب سرمایه کند. در نتیجه بخش خصوصی و صندوق‌های سرمایه و پروژه‌ها شکل نمی‌گیرد؛ این ها در برنامه هفتم به طور دقیق برنامه‌ریزی شده و قابلیت اجرایی دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت در صورتی که توفیق خدمت پیدا کنم، به فضل الهی ثبات اقتصادی را در کشور و برای بازار کار و اشتغال و تولید و بازار سرمایه و اصلاح نظام پولی و بانکی انجام داده و پاسخگوی روند پیشرفت برنامه در هر فصل خواهیم بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره مالیات گفت: تمام تلاش ما در حوزه مالیات سامانه محوری است که پیگیر اجرای قانون بودیم؛بیش از یک دهه عقب ماندگی در مالیات داریم.

* فرار مالیاتی زیادی داریم

وی با بیان این‌که «فرار مالیاتی زیادی داریم»، گفت: تقریبا ۱۲ میلیون نفر مورد مالیاتی داریم که حدود ۹ میلیون نفر پوشه‌ها را ارائه کرده‌اند و قریب  ۵ میلیون نفر مالیات شامل آن ها نمی‌شود و سقف معافیت مالیاتی برای آن ها گذاشته شده که نمونه آن معافیت مالیاتی به تولیدکننده و برخی افراد است.

وی با اشاره به تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه شامل یک درصد مردم می‌شود یعنی کسانی که سفته‌بازی کرده و خرید و فروش زیاد ماشین کرده و به عبارت دقیق‌تر بدون زحمت و با رانت پول بدست می‌آورند که کنترل روی آن‌هاست تا فشار به تولید کننده و مردم عادی نیاید.

قالیباف درباره ثبات در قیمت ها و بحث مربوط به نرخ ارز هم گفت: در برنامه هفتم حفظ قدرت خرید خانوار مورد توجه قرار گرفته است. پیش‌بینی شده که افراد حداقل حقوق بگیر میزان حقوق شان در طول برنامه به اندازه تورم زیاد شود چون بعضا آن‌ها به زیرخط فقر و فقر مطلق می‌روند.

* باید ارزش پول ملی را حفظ کرد

وی بیان کرد: هر چه قدر تورم کشور با تورم جهانی زیاد شود، ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط مردم به دنبال خرید ارز می‌روند که بازار را دچار مشکل می‌کند. همچنین ارز از کشور خارج می‌شود که باید به این نکات دقت شود. باید ارزش پول ملی را حفظ کرد.

وی درباره تحول در نظام اداری و اصلاح ساختار هم گفت: درباره هوشمندسازی سابقه راه‌اندازی سکوی ۱۱۰ در  نیروی انتظامی و  در شهرداری تهران و راه‌اندازی بیش از ۲۰۰ سامانه را داشتیم و در مجلس هم دنبال کردیم چون معتقدیم هوشمندسازی باعث صرفه‌جویی و ارتقای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری می‌شود.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درباره بحث مربوط به اتباع بیگانه گفت: در ماده ۸۶ برنامه هفتم پیش‌بینی برای اختصاص بودجه به مرزهای شرقی شده و این‌که در طول برنامه انسداد کامل رخ دهد. دریاره افراد غیرمجاز که در داخل کشور هستند نیز پیش‌بینی شده که طرد کامل صورت گیرد. افرادی که مجاز هستند می‌توانند بمانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۴
تفاوت قالی باف با پزشکیان کلی گو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تفاوت؟ غیر از اشاره پزشکیان به آمریکا تقریبا هر دو مانند هم بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
همشون سر و ته از یک کرباسند. و ما مردم هم همگی ساده لوح و زود باور هستیم و به راحتی وعده و وعید ها را باور میکنیم و فریب میخوریم و جالب اینکه به سرعت تمام آن دروغ ها و وعده ها را فراموش میکنیم و منتظر شخصی تازه با وعده های تازه میشویم.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
علم اقتصاد می گوید
کاهش سود بانکی=تورم
یعنی کاندیدای رییس جمهوری این را نمی داند
کاندیدای خصولتی های تورم خواه
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
چطور هم سود بانکی را کم می کند هم حقوق ها را افزایش می دهد...و بعد تورم را هم کنترل می کند...گرانی ابر تورم افسار گسیخته از وقتی شروع شد که ایشان و دوستانش وارد مجلس شدند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یکسال است که به خاطر بالا بودن سود بانکی ...تا حدودی نرخ دلار و تورم کنترل شده....این می خواهد پایین بیاورد سود بانکی را...کاندید کاسبان تحریم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگر قالیباف بلد بود مملکت را اداره کند در سمت رئیس مجلس می توانست این کار را بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قالیباف =پزشکیان=احمدی=بقیه کاندیدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جناب قالیباف اگه دقیق ریاضی بلد باشی 2+2همیشه مساوی 4نمیشه
قالیباف واقعا مدیر است در دوران شهرداری تهران و ایضا در نیروی انتظامی کلاس کار را تغییر داد و تهران را مدرنیته کرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
من به نوع شغلم هر روز دنبال مجوزم تغییر چندانی نمی بینم
MA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
حرف حساب
چندساله تو قوه مقننه هیچ کاری نکرده و تو شهرداری فقط بدهی و تخلف ببار آورده الان اومده وعده سرخرمن میده . اونم چ وعده هایی. ای کاش یکم صادق بودید با مردم ای کاش واقع گرا بودید
اگه برنامه داشت تو مجلس پیاده میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جناب قربانی در مجلس فقط قانون مصوب می کنند و پیاده سازی به عهده دولت است. لطفا دقت کن نه خودتو اذیت کن و نه حرف نادرست انتشار بده
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
احسنت تا حالا ایشون خواب بود '. الان دنبال برنامه میره خدا می دونه کدوم برنامه
وعده گل نخورید .روزگازمون سیاه است
ایشون آقای قالیباف هستند تازه از کشور نروژ تشریف آوردن...
ازبیانات جناب آقای قالیباف کمتر متوجه منظورایشان میشودشد باتوجه به تجربه زیادایشان انتظارمیرود وقتی واردپاستورانشاالله‌شدنداولین اقدامشان تغیر مدیریتها ووزرای محترم وتعین‌وزیران‌محترم دیگری باشد چون اگرمنظورشان استفاده ازمدیریتهای فعلی باشد میتواند به وجهه خوب ایشان لطمه بزند و بهتراست درب همیشه روی یک پاشنه نچرخدچون اگربخواهد همین باشدکه بود قطعا رای دهندگانشان را ناامید میسازدبهتراست حداقل بفرمایند قصدو برنامه دارند که فلک راسقف بشکافند وطرحی نوبراندازندبیاری خدا
تا اینجا که برنامه های قالیباف و پزشکیان یکسان هستند و هر دو از برنامه هفنم دولت سیزدهم و تصویب مجلس یازدهم حمایت کردند که اساس آن درآمد بیشتر از مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تفاوت در توان اجراست که پزشکیان کارنامه اجرایی چندانی ندارد
ناشناس
| France |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
درامدبیشترازمردم منظورکسب درآمدازجیب مردم وخالی کردن آنهاوفقیرترکردن کل جامعه است
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
جناب قالیباف ریس مجلس بودید دراین چندسال چرا برای گرانی کاری نکردید هیچک
در مورد تهیه سیسمونی برای ملت چکار میتونی بکنی
لطفا برنامه ات را بگو
عجب برنامه هایی دقیقا منظور ایشون اینه جیب های خودشونو پر کنن شما چندین سال شهردار و رئیس مجلس بودید چکار کردید تنها کار خوبتون توی پلیس بود اونهم که بعد رفتنتنون به کل به هم ریخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ما که توی تهران بودیم بعد از مدیریت ایشان بیشتر متوجه شدیم که چه خدماتی انجام شده. به خاطر بی عملی تیم بعدی. در مجلس باید قانون مصوب کنند که کرده و اجراش با دولته. کارهای پلیس بعد از مدیریت ایشان به قالیباف چه ربطی داره چیزی پیدا نکردی؟
یک کلمه برنامه ندارد غیر برنامه هفتم و اما برنامه هفتم
درست انتخاب کنیم. هرکس واقعا دلسوزمردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
انتخاب نمی کنیم البته با افتخار
ایشون تریبون مجلس در اختیارش بود . هر روز گرانی ولخرج کارگران وکارکنان وفقر فحشا وهزار مسائل دیگر را لمس کرده بود ومردم بدبخت شدند چرا حتی دراین مدت کاری نکرد؟ ایشون امتحانش رو پس داد وکارکنان کارگران فقیر وفقر تر شدن وبس و
همون تحولاتی را که تو قوه مقننه ایجاد کردی برای هزاران سال کافیه،در ضمن چه تو و چه هر کس دیگه ای ،یک رآیی بازنشستگان و خانواده منتصبشان به شما بدهند که کیف کنید!!!!!
بخندیم یا گریه کنیم
چندین ساله برنامه هاتون رو تو مجلس داریم میبینیم.
احتمالا فردا هم میگه هفت هزار صفحه کارشناسی شده دارم برای سبقت از آمریکا و ژاپن
مقام شما از رئیس جمهور بالاتر بود چرا نتونستید وضعیت خودرو رو درست کنید چرا نتونستید بازار مسکن درست کنید چرا انصراف دادی اومدی شرکت کردی کافی نیست برید مملکت بدون شما از این بهتر میچرخه
سلام اگه اقای قاضی زاده در بیاد خیلی خوبه اقای قالی باف و اقای پزشکیان برنامه هاشون یکی هستش وبهتر برگردن به مجلس اگر می خواهن خدمت کنن درپست ریاست مجلس ونماینده خیلی خوبند ولی اگه بعث قدرت که چیزی دیگر است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مشکل آقای قالیباف آنستکه میخواهدباهمان مدیران دولتی قبلی کارکند ومشکل آقای پزشکیان آنستکه میخواهد قوانین مجلس راکه بسیاری ازآنها باعث گرانیهای شدید و فرارسرمایه ها ازکاروتولیدبخاطر مالیات گیری بی حساب ازکوچکترین فعالیت اقتصادی مردم شد را بهمان صورت ادامه دهند برادران فکرنمیکنند که ریشه همه نارضایتی ها بسیاری از قوانین ومدیریت مدیران محترم قبلی بودندو شایدتوجه نمیفرمایند که این نقطه ضعفی است که باعث مایوس شدن مردم‌خواهد‌ شد
فقط عاشق اینه که یه جایی رییس باشه راستی آقای قالیباف از یخچال خونتون چه خبر انشاالله که پره؟مال شما مسولان پر باشه انگار مال مردم پ ه
اقای قالیباف حرفهائی میزنند که انکار بعد از اتمام جنگ دیک ه اصلا حضوری نداشته و چندین سال هم رئیس مجلس نبودن و اگر هم اینقدر برنامه دارند چرا در دوره ریاست محلی که وظیفه آش تصویب برنامه‌های دولت و نظارت بر اجرایشان مصوبات بوده چرا سکوت کرده بودند که حالا زبانشان باز شده ‌و مدعی شده اند
قالیباف عین دوره قبلی از رئیس جمهورم حتی بالاتر که تصمیم برای کل ملت ایران می گرفتن ولی هیچ کدوم تصمیمات به نفع مظلوم نبوده یک سریا از قالیباف خوشحالن که بازاری هستن
ما که ۳۲سالمونه و بیکار هستیم هرکاری رفتیم جلوی کارمون گرفتن حتی زباله گردیم جم کردن دیگه کار نیست جز همین یارانه....
زن گرفتن هم کم کم بگور می بریم
توصدر مجلس بودی کاری نکردی وبلدنیستی رشته توچیز دیگست
فقط شعارندین اگه میتونستی کاری. بکنی تواین چندسال ریاست مجلس میکردی خواهشن باشعورمردم بازی نکنید
یک کیلو گوشت ی کباب بره ارزوست
قالیباف هم کاربلد هستش میتونه رئیس جمهور خوبی باشه ایشون تجربه در کارهای دیگه داره و در اجرایی هم میتونه خوب باشه اقتصادی و نظامی اجتماعی و فرهنگی ، اما از همه مهمتر اینکه باید بیشتر دلسوز مردم باشه و راه شهید رئیسی ادامه بدن
اینا همه فیلمه!!!آزموده را آزمودن خطاست!!!!!!!
درمورد این همه گرانی ها و بی‌ارزش شدن پول وقیمت های نجومی خودرو ومسکن ودیگر مشکلات کشور تاحالا هیچ تصمیم مثبتی انجام نشده است واقعاً کسی باید انتخاب شود که بتواند این مشکلات را درست کند
سلام خب آقای قالیباف شما رومن ازنزدیک میشناسم چطور آدمی هستی اگرواقعا دلت برای ایران وملت می سوخت این همه فساد مالی وغیره انجام نمیدادی در ضمن چهار سال نماینده وریاست مجلس بودی کدام قانون رو پیگیری کردی وتصویب کردی که سفره مردم خالی نشه؟درست ازنظر نظامی خب ولی این درمقابل باچه؟بازندگی آرامش وغیره مردم بیچاره اینطور رفتارهای غیر ه مردانه راباید انجام داد
ارزوی ریاست جمهور را داره تا به حال کجا بودی چی کردی
اگر مرد عمل بودی آثاری در آثارها داشتی .
چهار سال ریس یک قوه بودی می خواستی یک قدم برداری برای گرانی قانون هم می نوشتی
درطی ۴ سال ریاست مجلس بجای کنترل گرانی ها . گرانی های آنچنان شدیدی ایجاد شد که مردم گرفتار این گرانی های شدید شدن که هرگز قابل بخشش نیست.مردم از توان خرید افتادن .همه چی مردم به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شد.اگه می تونستی اون گرانی ها همزمان با ریاست مجلس شما بوجود نمی آمد
جناب دکتر قالیباف چرامعوقات بازنشستگان بهداشت ودرمان قریب ۲سال هست پرداخت نمی‌شود بهداشت درمان همه که پزشک نیستن رده های میانی واقعا حقوق کمی دریافت می‌کنند و۹۰ درصد بچه هاشون تازه به خرج تحصیلات دانشگاهی رسیدند.بلاخره مشکلات درسالهای متوالی دیر ازدواج کرده اند.
ایشون چندین ساله مسئولیت داره چکار کرد گرانی بیداد میکنه فقط حرف میزنه
چند سال مجلس در اختیار ت بود چه کردی وچه گلی به سر مردم ومعیشت آنها زدی.تا زمانی که تعاملات با دنیا شروع نشود .هيچ اتفاقی در زندگی مردم رخ نمیدهد
چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری راکه مقام معظم رهبری ورییس جمهور شهید وقانون فرمودند از سال فروردین 1403 اجرا نکردید وبازنشستگان وفرزندان بیکار ومجرد شان را پریشان می نمایید
وای بر کم کاران و کم فروشان.
آخه تو را خدا بگو ۴ سال ریس مجلس بودی چه طرحی،برا مهار گرانی دادی، خدا خیرش بدهد که می‌گفت یک طرح نشون من بده تو این ۴ سال که رفاه مردم توش باشه .
دوباره شروع شد. ای خدا
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.
یعنی اینکه دلار ۲۳ تومانی بشه ۶۰ تومان ،یعنی سکه بشه چهل میلیون تومان ،معنی برنامه هفتم رو متوجه شدیم
جناب قالیباف از کدوم مهار حرف میزنی انگار چند سال رئیس مجلس بودی حالا سوابق قبلی به کنار
آقای قالیباف باتجربه بوده وسیاستمدار خوبی هستند ولی ایشون در مجلس هم به عنوان رئیس مجلس عملکرد خوبی داشته و خواهند داشت . از میان کاندیداها تا این جا به نظرم آقای قاضی زده از نظر فکری و عملی به رئیس جمهور شهید آقای رئیسی خیلی نزدیکتر هستند و می‌توانند ادامه دهنده راه ایشان باشند
تورم در کشور ترکیه در این چند ساله که قالیباف رئیس مجلس بوده خوب مهار شده
گرونی؟ کدوم گرونی . تا دیروز میگفتین مملکت گلو بلبله . رشد اقتصادی فتحو فراوان . کاهش تورم دیگه داره تک رقمی میشه . الان مپقع انتخابات شد اینا رو از کجاتون اوردید حاجی
باسلام بخدا قسم خیلی از مردم دوساله مزه گوشت رو نکردن ،
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مگر نمیدانی عده ای اصلاً گوشت نمیخورند بقول ما گیاه خوارند شماخودش راناراحت نکن گوشت زیادخوردن باعث نقرس میشود
اگه قراره قالیباف رای بیاره جه بهتره که رییس جمهورندلشته باشیم چندسال صندلی مجلس محکم تودست گرفتی کدوم کارمثبت برای دردملت انجام دادی
از برنامه های مجلس در دوران قالیباف افزایش سن بازنشستگی و افزایش مالیات گرانیهای افسار گسیخته افزایش فقر و و
شب دراز است و قلندر بیدار
حرف مفت و بی سرو ته ما مردم از شما زیاد شنیدیم
پوست کلفت مثل کرگدن
سلام به نظرم رییس جمهور هم باید زرنگ و خوش فکر باشه ، هم نیت واقعیش نون رسوندن به خلق الله باشه ، مملکت از ذخایر و ثروت غنیه ، اگه منابع خوب مدیریت بشه پول و درآمدش به همه میرسه ، جوان بیکار نباید وجود داشته باشه ، کف حقوق باید از خط قرمز فقر بالاتر باشه ، هیچ کس نمره صد نداره ولی بهترین شاید اونی باشه که حاج قاسم سرش رو رو شونه هاش گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ماشاالله تو هم فقط شعار دادن بلدی مثلاً تو‌هم سرت رو، رو شونه ی حاج قاسم بگذاری. میتونی مملکت داری کنی ؟ وقتی حرف شعاری. میزنی حاج قاسم رو‌هم کوچیک میکنی
خنده دار این هست که ،تمام کسانی که الان دارن نامزد میشن یا همین الان سمت دارن یا قبل داشتن و متاسفانه هر روز بدتر از دیروز شده ولی اینها فقط در قدرت ماندن و وضع مردم بدتر شده
هیچ کدوم پرونده درخشانی ندارن
از لحاظ مدیریتی جناب اقای دکتر قالیباف از بقیه رقبا بالاتر هستش در طول چندین سالی که به عنوان شهردار تهران بهترین خدمات روارائه کردن اقای قالیباف یک شخص میانه رو وباسواد وانقلابی هستن وصد در صد رئیس جمهور اینده ایران عزیز میشن
مگر الان نمیتونی وضعیت معیشت و درست کنی خوب درست کن کی جلوتو گرفته مردم گناه دارن گوشت شد رویا برا بچشون
بهتره ایشون یه برنامه برای کنترل اهالی خونه ی خودش بدهدکه خودسرراه نیوفتن برن ترکیه سیسمونی بخرند
۳.میلیون تومان،سیسمونی،مهاجرت کانادا،زمین‌های شهرداری خریدارییییییم.???????
تامسایل سیاست خارجی حل نشودتورم حل نخواهدشدرییس چمهوردرایران اختیاراتی ورموردمسایل اساسی ندارد
آقای قالیباف اونی که باید قانونی گذاری کنه برای کنترل قیمت ها جایگاه فعلی خودت هست دو دوره در این جایگاه فراگیر داری در
تا این لحظه کجا بودی حالا بفکر کنترل گرانی هستی
بابا بخدا ملت سر کارند بد جوری خوشم میاد هنوزالکی امیدوارید
اگه جوانمردی به نفع جلیلی انصراف بده در آخر
فقط سوالم اینه که مسئولینی که الان براریاست جمهوری کاندید شدند در زمان مسئولیت های قبلی چه کار خاصی برا ملت انجام دادند؟
...‌
تعجبم میگن مجلس درراس امورهست چندسال رئیس مجلس بوده جزگرانی اتفاقی نیوفتاده حالا دررئیس جمهورشدن میخواد بیوفته رئیس جمهور ازقانون فراترنمی تونه عمل کنه هرچی مجلس تصویب میکنه عمل میکنه بگفته مجلس چطوراقای قالیباف میخواد حقوق اضافه کنه ارزانی بیاره وووووچطور
یعنی حتما باید خودش رییس جمهور بشه تا گرونی رو کنترل کنه؟ رییس مجلس باشه نمیتونه یا نمیشه؟
خداخودش کمکمون کنه ان شاالله
اگراینهمه بلدندکه تورم وگرانی رامهارکنند پس چرادرطول این همه ساال راهکاری برای رضای خداوانقلاب ومردم ندادندتاکمرمردم درزیربارفقرشکسته نشوداین هم شعار است نتایجش میبینیم شب درازاست وقلندربیدار
رای دادن تکلیف هر ایرانی است .
منتها شخصی همچون رئیسی باسواد و متعهد و از همه مهمتر دلیر و نترس در بین کاندیدها متاسفانه نیست .
اگر برنامه ای داشتید این سه سال می دادی همفکرات با هم مشکلات حل می کردید!
همین هماهنگی مجلس با دولت مردم را بیچاره کرد. مجلس باید با مردم هماهنگ باشد نه با دولت. مجلس نماینده مردم است.
مشکل اصلی همه کاندیدها این است که کلی گویی می کنند مثلا یکی می گوید عقب افتادگی های ضد ساله را در عرض چند سال حل می کنیم اما چگونه وبا چه برنامه ای با چه روشی همه مردم می توانند این شعار ها را بدهند خود بنده در عرض چند سال مشکل مسکن و بیکاری و گرانی و... حل می کنم اما مهم با کدام برنامه
بابا یه برنامه برا بیرون کردن این افغانیها هم بزارید
فقط‌وام‌بدین‌ایه‌سرمایه‌دارهاپوست‌مردمودراوردن
نگاه آقای قالیباف این برنامه ها هیچ کدام با برنامه جلو نرفته الا گرانی بعدشما می گویید مهارتورم میکنم نه اگر گفتی ارزانی می آورم آن درست است مثال یک خودرو سمند سال ۹۸ سی وپنج میلیون بودحالا شده ۵۰۰ میلیون اگه تونستی بیاری همان دور برچهل و پنجاه میلیون آن درسته آنوقت تو قلب ما جا داری
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری