انتخابات ریاست جمهوری از دیدگاه فعالان مجازی

قالیباف پیروز میدان است؟

یک فعال توییتری در گفتگو با تابناک بیان کرد: اگر فضای فعلی حکمفرما باشد و جریان اصلاحات نتواند بدنه خاموش خود را فعال کند محمد باقر قالیباف پیروز رقابت‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ 10 June 2024

مهدی نیکخواه (@mahdinikkhah) / X

به گزارش تابناک، مهدی نیکخواه، فعال توییتر، در گفتگو با خبرنگار سیاسی تابناک درباره فضای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات این دوره از ریاست جمهوری از نظر فضا و شور انتخاباتی شبیه انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی ادامه داد: گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد میزان مشارکت نیز کمتر از۵۰ درصد باشد. عدم تایید چهره های شاخصی همچون علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری و محمود احمدی‌نژاد توسط شورای نگهبان از عوامل موثر در این زمینه به حساب می‌آید.

وی افزود: تنها در صورتی می‌توان به مشارکت بالا امید داشت که بدنه خاموش جامعه فعال شود. در غیر اینصورت با توجه به فضای موجود میزان مشارکت نهایتا ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.

این فعال توییتری در ادامه درباره عملکرد شورای نگهبان بیان داشت: عملکرد شورای نگهبان در راستای عدم شفافیت مسبوق به سابقه است و این بار نیز مستثنی نبود.

نیکخواه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتیجه انتخابات را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ پاسخ داد: دو حالت وجود دارد، نخست اینکه همین فضا ادامه پیدا کند و جریان اصلاحات نتوانند بدنه خاموش خود را فعال کنند، در نتیجه محمد باقر قالیباف پیروز خواهد شد.

او ادامه داد: حالت دوم اینکه جریان اصلاحات موفق به فعال کردن بدنه خاموش خود شود  و به احتمال زیاد مسعود پزشکیان پیروز میدان شود. بطور کلی با توجه فضای موجود تا این لحظه قالیباف شانس بیشتری دارد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
در هر حالتی آقای قالیباف عزیز ماست
ما بر آن عهد که بستیم هستیم
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری