بازدید 20050
بازتاب مناظره اول در فضای مجازی/

اصلا مناظره ای در کار نبود/ چین، نام پرتکرار/ جلیلی پسر خوب در تلویزیون/ اصلاح طلبان در پزشکیان چه دیده اند؟/ پورمحمدی از چه قدرت میگیرد؟

اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که بیش از ۴ ساعت به طول کشید، بصورت همزمان در شبکه های اجتماعی منعکس و مورد بحث قرار می گرفت.  با وجود اشکالات فرمی و زمان بندی نامناسب ، این اولین مناظره توانست تا حد زیادی تصویر نهایی و اصلی نامزدها را به مردم نشان دهد.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ 18 June 2024

به گزارش تابناک، این مناظره همچنین حجم عظیمی از محتوای سیاسی و انتخاباتی را در فضای مجازی خلق کرد. خبرنگار تابناک تعدادی از این نوشته ها و بازتاب ها رای دست چین کرده است.این توضیح لازم است که تابناک صرفا این نظرات مختلف و بعضا متضاد را منعکس کرده است و نظرات و نوشته های زیر نظر تابناک نیست.

متن و حاشیه اولین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

همایون خیری فعال اصلاح طلب درباره نقاط ضعف و قوت پزشکیان نوشت : پزشکیان آدم ساده‌زیست و قانعیه. در کار خودش متخصصه، استاد دانشگاهه و ولع قدرت و اعتبار اجتماعی بیشتر نداره. آدمی که خودش ولع بالا رفتن نداره نمی‌تونه دیگران رو تشویق کنه بالاتر برن. فعلن به نظرم روحیه‌ش در اندازه نمایندگی مجلسه، مگر این که در مناظره‌های بعدی خلافش رو نشون بده.

داوود حشمتی روزنامه نگار اصلاح طلب نوک پیکان انتقادات خود را متوجه زاکانی کرد و نوشت: زاکانی از شفافیت گفت

اما وقتی رفت شهرداری سامانه شفافیت رو به وضعیتی در آورد که می بینید. ، سامانه ای که همه قراردادهای شهرداری در آن منتشر میشد. برید ببینید چندتا از قراردادها رو منتشر کرده؟

عبدالرضا داوری تحلیلگر سیاسی هم مناظره دیشب را چنین جمع بندی کرد: مثلث میم (محمدباقر، مسعود و مصطفی)، بعنوان جبهه خردگرا-توسعه گرا، برنده قطعی مناظره اول بود.

مرتضی هاشمی ،حامعه شناس در توییتی نوشت: ساختار  مناظره نشان‌دهنده‌ی نحوه‌ی نگاه به «تخصص» در رسانه و بین دولتیان است. یک عده استاد دانشگاه و وزیر سابق سوالاتی رو می‌پرسند و نامزد ریاست جمهوری اصلاً به آنها پاسخ نمی‌ده. زینت المجالس هستند و جزوی از صحنه مثل مبل و میز و گلدون. مهم نمایش تخصص و نمایش نخبگی‌ست.

دکتر حامد وفایی خوئینی کارشناس مسائل چین،‌نکته مهم و مغفولی را در مناظره دید ،‌او نوشت: «چین» پربسامدترین نام کشور خارجی در نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری بود. ای کاش حضرات ضمن آسیب شناسی دقیق تاریخ مناسبات تهران-پکن در کار تعامل ایران با این کشور مهم طرحی نو در می انداختند و درس آموزی از تجربیات چین در امر توسعه را نیز در دستور کار قرار می دادند.

مهدی رباطی فعال فضای مجازی درباره رویکرد قالیباف در مناظره ها نوشت:چیزی که در صحبت‌های قالیباف مشخص است و قابل توجه، عذابی است که او از رودرواسی با اصولگرایان می‌کشد. زیرا سالهاست در سطح یک کشور کار اجرا کرده، وخامت اوضاع را می‌داند و می‌داند که بدون رفع تحریم هیچ اتفاقی در اقتصاد کشور نخواهد افتاد ولی از طرفی می‌خواهد جوری صحبت کند که وجهه اصولگرایی نیز محفوظ بماند.

داوود مرادیان،‌مستند ساز و فعال فضای مجازی درباره پورمحمدی،‌نامزدی که بسیاری او را پدیده انتخابات می دانند،‌نوشت:پورمحمدی می‌خواهد تصویری باشد از روحانی سطح بالایی که با سر به دیوار سخت واقعیت حکمرانی خورده و ملول و اندوهگین، روشنفکرانه به سمت مردم آمده و سینه سوخته‌ی منابع از دست رفته وطن است اما به‌ناچار فقط آه می‌کشد نشانی از انسداد اطرافشبرساخت خوبی طراحی شده. اگر موفق شود شاهکاره!

احسان عبادی یکی از کاربران شبکه ایکس هم درباره قالیباف چنین نوشت:قالیباف امشب چه کرد ؟

۱.اسیر حواسی نشد

۲. جو را آرام میکرد

۳.مسلط و دقیق چشم در چشم دوربین،هر مشکلی ک میگفت، راه حلش را هم میگفت

۴. لرزش  صدا نداشت

۵. دقیق و مسلط برنامه هفتم را با ذکر عدد تبصره ماده توضیح داد

۶. هر وعده ای داد اشاره به کارنامه  هم کرد تا اطمینان دهد میشود!

مصطفی فقیهی،‌روزنامه نگار اعتدال گرا در توصیف مناظره دیشب نوشت: سعید جلیلی ضعیف‌ترین مباحثات خود را از سال ۹۲ به این‌سو اجرا کرد؛ به نظر می‌آید بخشی از سبد آراء او به سود قالیباف روانه خواهد شد. قالیبافی که امشب، «امتیاز منفی» نداشت و علی‌القاعده فضا برای انصراف احتمالی جلیلی به سود قالیباف مهیاتر شده.

محمد پارسی اما در نقدی به عملکرد قالیباف نوشت:از عجایب روزگار اینکه؛ می‌توانی سال‌ها رئیس مجلس، عضو مجمع تشخیص مصلحت، شهردار پایتخت، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و رئیس پلیس کشور باشی  و همزمان منتقد وضع موجود هم باشی!

اکبر منتجبی روزنامه نگار اصلاح طلب هم در مطلبی نوشت: آقای زاکانی در مناظره دیشب خطاب به مردم و در نقد آقای پزشکیان گفت ملت بزرگ ایران ما می‌توانیم. بعد افتخارش این بود که تاکسی برقی چینی وارد ایران کرده است. خب اگر می‌توانید در داخل بسازید و با قیمت کم به مردم بدهید. چرا انجام نمی‌دهید؟

ابراهیم داروغه زاده، مقام سابق فرهنگی دولت روحانی در توییتی نوشت: در مناظره اول برای اولین بار در تاریخ مناظرات انتخاباتی نقد عملکرد دولت مستقر ممنوع بود و اگر هم مشکلی بود به دولت روحانی بازمیگشت ! گویا دولت مرحوم رییسی خیلی هم موفق بوده است! با احتساب این موضوع باید از آقایان  پزشکیان و  پورمحمدی پرسید برای چه وارد این عرصه شده اند؟!

فاطمه ترکاشوند خبرنگار و فعال فرهنگی هم بعد از پایان مناظره دیشب سئوال متفاوتی را مطرح کرد: واقعا چرا اصلاح‌طلب‌ها روی پزشکیان اجماع کردن؟! خیلی عجیب‌ه توش چی دیدن؟

علی قهلکی فعال فضای مجازی هم به نوع ادبیات خاص قاضی زاده هاشمی اشاره کرد و نوشت: بولتن‌هایِ مسئولین کشور رو قاضی‌زاده می نویسه؟!

محمد علی بهمنی قاجار، فعال فضای مجازی درباره نامزد اصلی اصلاح طلبان نوشت: این که ریاست جمهوری پزشکیان ، حتی یک قدم وضعیت ایران رابهبود ببخشدچیزی بیشتر از سراب است،طرفداران پزشکیان شش گروه هستند:

۱. روزنامه نگاران و اعضای تشکیلاتی اصلاح طلبان که وظیفه خود را انجام می دهند

۲. پروژه بگیران که دردشکم خود را دارند

۳. افراد دارای علایق قومی

۴.گرم کنندگان تنور انتخابات

 ۵.وابستگان اصلاح طلبان که دنبال پست ومقام و رانت هستند.

۶.افرادساده ای که  فکرمی کنندممکن است با یک رئیس جمهور اصلاح طلب،چیزی بهتر شود .

وحید جلاج از فعالان شبکه ایکس،‌حرف دل بسیاری از تماشاگران مناظره نه چندان داغ و دلچسب دیشب را اینطور نوشت: بعد از مناظره‌های دو نفره در هشتاد و هشت، دیگر نرسیده‌اند. فرم بی‌بخاری درست کرده‌اند با سؤال‌های آبکی.وسط برنامه دیشب خسته شدم، خوابیدم!

دکتر محمدرضا جوادی یگانه،‌جامعه شناس در توییتی با اشاره به اولین مناظره ریاست جمهوری نوشت: پس از  ۱۴۰۱ دیگر نمی‌توان همه را درون نظام نگاه داشت.بیرون از نظام هم،امکان پیشبرد اعتراضات نیست.موقتا راهی برای برون‌رفت وجود ندارد،تنها گزینه موجود،اندکی بهتر شدن است یا جلوگیری از بدتر شدن.اگر هم راهی متصور باشد،نه قابل بیان در این نوع مناظره است نه قابل اجرا توسط این نامزدها.

محمد امین سلیمی هم نوشت: سعید جلیلی پسرِ خوب مناظره است، پاسخ سوالات را میدهد، تحلیل میکند، جلوی مغلطه بقیه را میگیرد، مودب و آرام و مسلط استاما با این همه...نه.. هنوز موفق نیست حلقه مفقوده آقا سعید هنوز پیدا نشده است!

حسین حمیدیه، فعال فضای مجازی با اشاره غیر مستیقیم به نوع بیان و عملکرد مسعود پزشکیان در مناظره اول توشت: کسی که دال محوری کمپین‌اش «عدم تقابل»ه پیروز انتخابات نمیشه.هیولای عظیم کرختی جامعه رو محافظه‌کاری و کرنش بیدار نمی‌کنه.از دل «همه با هم دوست باشیم» کاندیدای متمایز و برنده بیرون نمیاد.

ابراهیم اسکافی، مترجم و فعال فضای مجازی نوشت: به‌نظر می‌رسد که دیگر نباید خیلی انتظار جهش ناگهانی در آرای پزشکیان را داشت. به‌ویژه اینکه جبهه اصلاحات سردرگم و با خودش درگیر است و خروجی مثبتی ندارد.

اما دست‌کم تا پیش از انصراف‌ها می‌توان امیدوار بود زیرا رقیب شاخصی وجود ندارد آرای قالیباف هنوز فاصله زیادی با ۵۰ درصد دارد.

رضا نصری تحلیلگر مسايل بین الملل به موضوع بازنمایی تحریم ها در مناظره اشاره کرد و نوشت: چطور از یک طرف می‌گویند «تحریم‌ مشکل ما نیست» و تاثیرش خنثی شده و از طرف دیگر هر بار نامی از تحریم می‌برند آن را همچنان «ظالمانه» می‌خوانند؟ تحریمی که دیگر «مشکلی نیست» و خنثی شده، چطور می‌تواند هم‌زمان «ظالمانه» باشد؟

فرشته صادقی روزنامه نگار و خبرنگار سابق الجریزه در تحلیل مناظره دیشب نوشت: جلیلی دیشب در مناظره اقتصادی اش می ‌گفت تمام برنامه های توسعه قبل انقلاب و بعد انقلاب و حتی از زمانی که برنامه ریزی  اقتصادی (در زمان رضاخان) باب شده و یادداشت های مورگان شوستر و اینها را خوانده.  به جز جلیلی، احتمالا تنها کسی که همه اینها را خوانده محمود احمدی نژاد است.

علیرضا ملوندی روزنامه نگار حامی احمدی نژاد در توییتی نوشت: ۵ ساعت وقت مردم رو گرفتن واسه حرفای گرد و کلی که تو همون برنامه‌های تخصصی با کارشناسان مفصل‌تر و دقیق‌تر مطرح می‌شد، تابلو است که پزشکیان تو حلقه یک یا حتی دو خاتمی و روحانی نبوده دیگه یهویی شد اومد تو انتخابات و اونا هم دیگه دیدن کسی از خودشون نیست اومدن پشتش

سید محمدرضا اصنافی در توییتی به تحلیل ارتباطات غیرکلامی نامزدها پرداخت و نوشت: قالیباف سعی در کنترل خودش داره

اضطراب داره و کلمات رو گم‌ میکنه و صداش می‌لرزه، جلیلی به کلامی که میگه معتقده، زاکانی نقش تخریبی و تکراری رو پذیرفته و داره خوب اجرا میکنه، پزشکیان خودشه و طبیعی رفتار میکنه، پورمحمدی بر برندش متمرکزه، قاضی زاده تمرکز نداره.

فهیمه چاکر حسینی،‌فعال اصلاح طلب هم درباره مناظره دیشب نوشتت: بدون سوگیری بخوام بگم زاکانی و پورمحمدی تسلط دارند رو حرف‌هاشون. تپق نمی‌زنند و جمله‌هاشون آغاز و پایان درست داره. قاضی‌زادۀ هاشمی و جلیلی رتبۀ بعدی هستند. هرچند محتوای حرف‌های جلیلی رو کسی سردرنمی‌آره.آخر از همه هم پزشکیان و قالیباف هستند. جمله‌هاشون رو ناتموم می‌گذارند.

مجید رفیعی،‌روزنامه نگار اصولگرا در اظهار نظری صریح نوشت: راستش را بخواهید اصلا مناظره ای در کار نبود که بخواهیم به کاندیداها نمره بدهیم!

میلاد دخانچی نوشت: آن کسی میتواند کشور را اداره کند که قبل از هر چیزی بتواند ستاد خود را اداره کند.

رحمان قهرمان پور در تحلیلی در خصوص وضعیت مصطفی پورمحمدی در اولین مناظره نوشت: آقای پور محمدی در مناظره دیشب  ‌ در ابتدا توجه رای دهندگان را جلب کرد. متفاوت از کلیشه ذهنی مخاطب از خودش ظاهر شود اما در ادامه نتوانست پیام اقناع کننده ای ارائه دهد. برای بعد از جلب توجه مخاطب ،رویکرد و نقشه روشنی نداشت و لذا پدیده انتخابات نشد.در مناظره های ریاست جمهوری فرد مهم تر از حزب  است.لذا مناظره ها را نمی توان  یک رقابت تیمی دانست. هماهنگی کامل نامزدهای همسو هم در عمل ممکن نیست .نه پور محمدی و پزشکیان هماهنگ بودند نه نامزدهای اصول گرا. دلیل شباهت مواضع قالیباف و‌ ‌‌پزشکیان هم این است که پایگاه رای مشترک دارند.

میلاد علوی هم با اشاره به ادعای تنها عضو کابینه رئیسی که در مناظرات حضور دارد،‌نوشت: قاضی‌زاده هاشمی در مناظره گفت: نرخ ارز را در دولت سیزدهم «تقریبا ثابت» نگه داشتیم.قیمت دلار از مرداد ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۳، ۱۷۵ درصد افزایش یافته است ! همین! 

کاربر مستشار الملک با لحنی طنز آلود  درباره مصطفی پورمحمدی نوشت : میدونید پورمحمدی از چی قدرت میگیره؟ از اینکه مطمئنه قرار نیست رای بیاره.توی زندگیتون پورمحمدی باشید!

حجت الاسلام عباسعلی امیری،‌مدرس فلسفه و فعال فضای مجازی هم مناظره دیشب را چنین تحلیل کرد:۱. از نظر چیدمان فضا متضاد با مناظره بودانگار همه برای ضیافت انتخابات دعوت شده بودند. آرام و کمی معذب روی مبل هایی که هیچ نماد از فضایی که مسئولیت می گیرند، القا نمی کرد.

۲. پرسش های متعدد و فرصت محدود

۳. رفتن به خارج استودیو و فضای نه چندان جذاب پرسش کننده ها

۴. آنقدر خواسته بودند بی طرفی در میان باشد که مجری برنامه به ساعت سخنگو تبدیل شده بود.

۵. نمای بیرونی با نمای داخلی مخاطب را سرگردان می کرد

هرچقدر میزگردها خوب بود فضا و اجرای  مناظره ها بد!

علیرضا اکبری وکیل و فعال سیاسی اصولگرا در مطلبی نوشت: ۸۰ درصد مردم در روستاها و شهرهایی زندگی میکنند که تا به حال گشت ارشاد را از نزدیک ندیده‌اند. ۲۰ درصدی هم که دیده‌اند، ۹۰ درصدشان هیچ اینتراکشنی با آن نداشته‌اندبا اینحال کاندیداها در حمله به آن از هم سبقت گرفته‌اند. می‌دانید چرا؟چون برای رأی باید دل ادمین رسانه را به دست آورد

رضا مهدوی ،‌فعال فضای مجازی با انتقاد از شیوه اجرای مناظره نوشت:مناظره رو سپردن به تهیه کننده «خاله سارا» یا «عموپورنگ»؟!تا اینجای کار اجرای گروه سرود کودکان توصیه مجریان به نامزدها که اخلاق رو رعایت کنید، مهربون باشید، شلوغ نکنید !  این کاربر فضای مجازی همچنین سئوال متفاوتی را طرح کرد:چرا نامزدها در پلتفرم‌های خصوصی مناظره دو نفره و واقعی باهم نمی‌کنند ؟!

محمدضادق شهبازی از چهره های جریان عدالتخواه حامی سعید جلیلی هم چنین اظهار نظر کرد:  سعید جلیلی خط شکنی میکند و بقیه در ادامه او همان حرفها را میزنند:

انضباط مالی

جهش

تایید تصحیح تکمیل

سامان دهی بانکهای خصوصی

اقتدار بانک مرکزی

هدر رفت نفت

محمد مهاجری روزنامه نگار اعتدال گرا نیز در تحلیل مناظره دیشب  چنین نوشت: در مناظره اول،آقای  قالیباف کاملا در آفساید بود،آقای  زاکانی  نمی‌دانست کجای زمین است،آقای  جلیلی منتظر تعویض توسط سرمربی بود،آقای  قاضی‌زاده‌هاشمی نقش مدافع ناشی دولت‌رئیسی را بازی می‌کرد،آقای  پزشکیان با شتابزدگی به نوک حمله نزدیک میشد وآقای  پورمحمدی تنها بازیکنی بود که گل زد.

فاطمه رایگانی فعال فضای مجازی مناظره دیشب را ضعیف توصیف کرد و نوشت: خوب یا بد مناظره چیزی بود که در انتخابات ۸۸ رخ داد؛ دوبه‌دو، صریح و شفاف. جمع‌کردن هم‌زمان همهٔ نامزدها، ردیف‌کردن رگباری سوالات بیرونی و دور چرخیدن جواب‌ها هرگز نمی‌تواند مناظره خلق کند. اگر بناست قالب  ۸۸ تکرار نشود اسم مناظره را هم حذف کنید. مسابقه و میزگرد برازنده‌تر است!

جواد بادین فکر نوشت: هم کارنامه مهم است و هم برنامه، اما اگر میخواهید رییس جمهور شوید روی خطابه کار کنید.

نظر شما چیست؟‌ اولین مناظره انتخاباتی انتخابات چهاردهم را چطور یافتید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۹
یکی بایدباش سیاست داشته باش بااروپاامریکارابطه برقرارکنه درغیراین صورت کشورچهل سال تحریم هیچ وقت هم تحریم تمام نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
سی دوسال کشور دست اصلاح طلبا بود پس هرچی بدبختی سر اوناس یعنی نه مسکن بساز نه کاری کنه فقط برن مذاکره ایا امریکا چیزی بده نده ارژانتین ترکیه پاکستان چرا تحریم نیستن ولی بدبختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
یکی اول بگه اگر بهترین رئیس جمهور جهان بیاد ایران چه کارهایی از دستش برمیاد چه کارهایی از دستش برنمیاد مثلا میتونه بگه من میخوام سفارتخونه تو آمریکا داشته باشم یا میتونه بگه من هیچ سیستم و چهارچوب روابط خارجی را تدوین میکنم اگر اینجور نیست خوب اصلا رئیس جمهور چیکارست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
|۱۳:۰۸
احمدی نزاد رو هم اصلاح طلب حساب کردی؟
منطق شما جماعت همین قدر هست انتظار بیشتری از شماها نیست
جز خاتمی و روحانی دیگه کی اصلاح طلب بوده؟ هاشمی رفسنجانی تا زمانی ک رئیس جمهوری بود بیشتر تو جبهه اصولگرا بود. شروع اصلاح طلب از زمان خاتمی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
دوست ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
منابع ایران میدونی چقدره با پاکستان مقایسه میکنی میگی ترکیه بدبخته میدونی ترکیه چقدر از ما جلو هست تازه بدون منابعی که داریم به این فکر کردی چرا شاخصهای فساد تو کشور ما در جهان جزو بدترینهاست به این فکر کردی که بستن کشور چقدر رانت ایجاد میکنه موضوع فقط رابطه با اروپا و آمریکا نیست رابطه با کل دنیاست تجارت آزاده و اگر متوجه نمیشی اینو که اقتصاد جهان چطور کار میکنه دیگه حرفی برای گفتن نیست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
مگر حسن روحانی رهبر حزب اعتدال و توسعه نیست ؟ این اشتباه اصلاح طلبان بود که اسیر شعار دفع افسد به فاسد . شدند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
مسعله اینه که بدبخت ففط خودتی افغانی زاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
ایران هیچ وقت در دست اصلاح طلبان نبوده به دو دلیل.۱- اکثریت مقامات بالا و نهادها در دست اصول گرایان بوده که در کار رییس جمهور اصلاح طلب اختلال ایجاد می کردند و ۲- که مهمتر است اینکه اصولاً رییس جمهور کاره ای نیست و حاکمان اصلی اصولگرایند
جلیلی انتخاب میشه قالیباف هم میشه ریئس مجلس این که دیگه رای دادن نمیخاد
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
صرف دکوراسیون وچیدمان صندلیهای بی میز و سئوالاتیکه پرسیده شدوجوابهاییکه داده شد ونحوه مدیریت مثلا مناظره ای که برگزارشد نشان داد پیمان جبلی ازهمه این آقایون برای ریاستجمهوری بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
ارزو به دل بمانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
سایبری
رئیس جمهور در مملکت ما کاره ایی نیست

پس فرقی نمیکنه کی بشه رئیس دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اگه فرقی نمی کرد شما الان نمی ادمدی پای این خبر نظر بدی
نظر دادی چون میدونی انتخابات مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
رییس جمهور رییس قوه مجریه است. قوه مقننه قانون گذار است.
اگر کاره ای نیست چرا از کسانی که هم فکر شما نبودند مثل رییسی یا احمدی نژاد مطالبات داشتید؟! پس معلوم است کاره است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
|۱۳:۵۴
ما مطالبه داشتیم ولی اونا خودشون میگفتن از دست ما کاری ساخته نیست
اگر بر اساس انتصابات باشه : قالیباف
اگر بر اساس انتخاب حداقلی ها باشه : جلیلی
زاکانی و قاضی زاده هم که هیچ
پزشکیان و پورمحمدی هم برای باز گرمی اومدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
تحلیل عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
پزشکیان در صورت مشارکت مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
اگر وضع کشور درست نشه اروپا که نمی تونم برم خونمو می فروشم می رم عراق از همین مهر ماه
من فقط در پزشکیان صداقت دیدم‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
به نظر من پورمحمدی صادقتر بود و رو راست حرفش رو میزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
نه به امتداد روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
آره واقعاً
مخصوصاً که میگه دولت من هیچ نسبتی با دولت روحانی ندارم اونوقت تمام اعضای ستادهاش از بزرگ تا کوچیک از باند روحانی هستند
همین صداقتش همه رو کشته
مثبت ها = من رای نمی دهم

منفی ها = من رای میدهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
با این نسبت تا این لحظه 17 درصد آمار رای دهندگان است که البته یک عده دوستان را هم که خودشون میدونن بزاریم کنار مشیه 10 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
بسیاری از مثبت ها نمی توانند رای بدهند. چون ایرانی نیستند و یا از آلبانی، عربستان، امارات و... کامنت می گذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
۱۳:۵۶
آره فقط شمایی ک مثل کبک سرت زیر برف هست ایرانی هستی ما همه آلبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اشتباه زدم منفی، من رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
تو همون آمریکا و کانادا هم 40-45 درصد مشارکت می کنن اتفاقا اینجوری بهتره چون آدمای قهر قهرو و احساساتی همون بهتر که درگیر سیاست نشن.
علیشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
آلبانی به ایتالیا باخت
مسئولان تلویزیون عقلشون نرسیده بود جلوی هرکدام یک میز بگذارند این بنده خداها کاغذ و وسایلشونو رو میز بگذارند یا میخوان چیزی بنویسند از پاهاشون به عنوان میز استفاده نکنند...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
دیگه وقتی برادر جلیلی میشه قایم مقام سازمان همین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
همین که هست هر کی نمیخواد کاندید ریس جمهوری نشه
محمدددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
شما نگران میز بندگان خدا نباش، نگران سفره های خودمون باش. ضمنا واژه خدا را جمع نمیبندند. خداها ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
برای این بود که خیلی از رو نخونند.
تازه یکیشون از رو هم بد می خوند و مجبور می شد خطبه بخونه تا بی تخصصی اش را بپوشونه
جواب محمددددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
آقای پروفسورخدا جمع بسته نشده بنده خدا جمع بسته شده
علیشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
راست میگه باید بگی بنده های خدا نه بنده خداها
به نظر من پورمحمدی عالی بود دوستان دیگر اصلا نمیدونن ریاست جمهوری یعنی چی دیدگاهاشون در حد ریاست جمهوری نیست اصلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
پور محمدی در دفاع مقتدرانه اش از فاجعه بودن تحریم ها خوب عمل کرد و حمله پر صلابتش به نیروهای آتش به اختیار (که روزگاری خودش در مظان فرماندهی آن بود) .....در سایر موارد چیز خاصی نداشت
بنظربنده بایدهرشیش نفرجرات این داشته باشن بگن مانمیتونیم برن کنارتاشیش تای دیگه که توان این کاردارن بیان من چیزی ازشون ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
ازینا قوی تر نداریم.
جبهه اصلاحات هم نفر اولش که آخوندی بود و بعدی هم پزشکیان.
اون ها هم قدر ترین ها بودند
من اصلا قصد رای دادن نداشتم هنوز هم ندارم ولی اگر خواستم رای بدم تنها آدمی که دیدم تو این جمع میشه روش حساب کرد پورمحمدی بود اصلا انتظار نداشتم همچین آدمی باشه مسلط و ایرادات اساسی کشور رو هم گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
تنها هنر این جماعت فقط حرافی ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
با چهارتا جمله بندی سرتو شیره میمالن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
شبیه کسانی بود که می‌دانست مشکلات کجاست ولی نمی‌دانست چه باید کرد فقط شعار
بن‌بست و ناامیدی کامل دیده میشه. اصلاً هیچ‌جوره اوضاع درست‌شدنی نیست. هر کی می‌تونه در اولین فرصت به فکر مهاجرت و خروج از کشور باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
کجا تو دنیا اینقدر زندگی برای کم کاران راحته؟
ایران بهشت تنبل ها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
والا ایرانی هایی که رفتن از صبح تا شب عین تراکتور کار می کنن با همون خونه قسطی و ماشین که اگه اینجا اینطور کار می کردن الان میلیاردر بودن
دوستان بزرگواری که برای مناظرات نظر دادن، حتی هم گن نمی دونن چیه که ارزیابی کردن. تو مناظرات تیم همراه آقای پزشکیانو کجا دید که نمره دادن یا اینکه بیشترین حرف غلط نسبت به چی؟
کی بود میخواست 3 روزه بورس رو درست کنه...به نظرم همون بیاد همی چی سه روزه درست میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اشتباه نکن بورس باید اینجور آدم ها رو درست کنه
باید کل دارایی خودش و تمام بستگان و طرفدارانش را وارد بورس کرد و آنوقت گفت بیا بورس را درست کن
برنده های مناظره زاکانی و پورمحمدی بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
زاکانی بازنده صددر صد بود اما براش مهم نیست چون پوششی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
از زاکانی گزینه بهتر نداشتی؟ از همه داغون تر زاکانی وبد تو این 6 نفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
از همه داغون تر پزشکیانتونه که حرف یومیه اشم بلد نیست تو هم مثل اون داغونی
مدل ۹۲ داره تکرار میشه جایگزین کنید پور محمدی و روحانی ، پزشکیان و عارف ، پورمحمدی اگر تو مناظره های بعدی هم با این فرمون بره جلو چه بسا بشه روحانی سال ۹۲
جالبه حتی یک نفر هم نگفت چرا کاندیدای زن نداریم
خود خانمهای ایرانی هم هیچ جا ندیدم معترض به این قضیه باشن
اکثرا کاشت ناخن و عمل دماغ اولویتشون هست
وقتی ۵۰ درصد جمعیت نمیدونن اصلا حقوق اولیه شون چیه و اهمیتی هم براشون نداره
یه عده با تحریم انتخابات می خوان تو این جامعه تغییر ایجاد کنن و دموکراسی یکشبه بیارن
زهی خیال محال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
بهترین کامنت
به قول پوپر جامعه ای پیشرفت میکنه که زنان اون روزنامه بخونن اون هم صفحه سیاسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
زن رو چه به ریاست جمهوری حرف های مسخره
البته مقصر اصلی همه تورم و گرانی را دولتها دانستند
برنده روز اول پورمحمدی گرچه اقبال زیادی نداره
صحیح اش این است که رییس جمهور مثل شهید رییسی یک روحانی شیعه باشد و تنها فرد مناسب حاج آقا پور محمدی است کخ به شرع و فقه مسلط باشد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
بااین چیزی که گفتی اگریکی میخاست بهش رای بده دیگه پشیمون شدازرای دادن
غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
سلام،پورمحمدی بطور غیر منتظره ای پدیده این مناظره
،بود
واقعا اگر عملش مثل حرفش باشه کهدعالییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
روحانی دوم
آیا این شش نفر با کیفیت ترین نیروهای پرورش یافته در دوران پس از انقلاب اسلامی و همه توان کشور در تربیت مدیر سطح عالی در سطح نامزدی ریاست جمهوری هستند؟
آیا نیروهای انقلابی با تمام توان خود در این عرصه حاضر شده‌اند و این نامزدها گل سر سبد جریان انقلابی هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
تقریبا خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
لاریجانی، جهانگیری ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
پور ابراهیمی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
همتی
رییس کل بانک مرکزی
اینام بد نبودن پرونده فسادم ندارن
ای کسانی که میخواین رای بدین حداقل به کسی رای بدین که همتای خوبی برای ترامپ باشه و کم نیاره جلوش چون شوخی بردار نیست . روی صحبتم با طرفدارن جناب جلیلی ایشون اصلا مدیر قوی ای نیستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
بهترین گزینه پورمحمدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اتفاقا جلیلی باید مزه ترامپ رو بچشه ، الان این بایدن خوابالو همه چی رو ول کرده اینا نفت می فروشن فکر کردن خیلی کارشون درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
جلیلی سه ماه هم در مقابل ترامپ دووم نمیاره و استعفا میده
فقط ایت اله دکتر پور محمدی...فقیه عالی مقام.....برازنده این پست هستند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
پور محمدی ایت الله نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
ممکنه جزو خانوادش باشه که خواسته یک حال اساسی داده باشه
باز هم یک تیتر شاهکار از تابناک .
اصلا مناظره ای در کار نبود .
حتی مادربزرگ پیر من که چیز زیادی از سیاست نمیدونه گفت ۴ دقیقه که زمان خیلی کمی هست برای صحبت کردن .
او دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد که بعدها رئیس این بیمارستان شد.[۸] پزشکیان در طی سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را عهده‌دار بود.[۴][۹] او سردبیر مجله تحقیقات قلب و عروق و قفسه سینه است که در مرکز تحقیقات قلبی-عروقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز منتشر می‌شود.[۱۰]
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
خب که چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
پس بدرد طبابت بیشتر میخوره
مجموعا دورهمی خوبی بود ، فقط حیف که ما به خیال منظره نشسته بودیم پای تلویزیون و امروز با کسالت دیشب سرکار بودیم .
فقط پورمحمدی مسلط ظاهر شد بقیه دنبال حاشیه بودند و یا دنبال به چالش کشیدن طرف مقابل و یا در پوشش لایه حمایتی زاکانی و قاضی زاده هاشمی مثل جلیلی داستان خود را تعیرف می کردند .قالیباف هم در رودربایستی با اصولگرایان سعی کرد یکی به نعل بزند و یکی به میخ.هرچند چند جا بجای بهره وری اشتباهی بهره برداری می گفت چون فرق بین بهره وری و بهره برداری را کامل نمی داند
از این مناظره فهمیدم که همت های زیادی به باد رفته
سلام دوستان. چیزی که ما دیشب دیدیم مناظره نبود. حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) بارها فرمودن از لجن پراکنی و بد اخلاقی دوری کنید نه اینکه این طور مناظره برگزار کنید که بدرد نخوره. به نظر من میزگردهایی که برگزار شد بیشتر می تونست به انتخاب صحیح ما کمک کنه نه این مناظره ای که دیشب دیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
متاسفانه هم طیفی های خودتون دنبال حاشیه و تهمت زنی و به حاشیه بردن مناظره بودن. تنها نماینده اصلاح طلبها که فقط صبوری کرد بنده خدا
آیا قرار نیست به تهمت پراکنی ها و دروغ های زاکانی رسیدگی بشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
آقای روحانی ظاهرا شکایت کرده به صدا و سیما و گفته اگه جوابیه ندم شکایت شخصی می کنم
اصلا مناظره نبود . یکی که نوشته‌های قبلی را می خوند. بقیه هم همان حرفهای قبلی را زدند. دولت قبل که هنوز مستقر است را هم که نمی تونستند نقد کنند. دولت روحانی هم که انقدر افتضاح بوده که مدافعی ندارد که بحث داغ شود
قالیباف بین گزینه ها از همه معقول تر هست کشور شبیه تهران اداره شود
آقای پزشکیان خودشون هم میدونند در حد ریاست نیست حتی در مجلس به قالیباف رای دادند
جلیلی هم فاقد هرگونه کاریزما و توان ارتباط گیری با حتی خودش
اگر دنبال فاجعه می گردید به جلیلی یا زاکانی رای بدهید .
ولی قبول کنید مناظره بدون دعوا خیلی مسخره اینقدر همه جوری صحبت میکنند که گویی وارن بافت هستن
اقای پزشکیان وپورمحمدی بسیار معقول وخلاقانه واخلاق مدارعمل نمودند که وارد تخلفات شهرداری

تهران نشدند. کافیست به شعارهای زاکانی در روز رای گیری در شورا وبرنامه های اونگاهی انداخته شود

ببینید چند درصد از انها محقق شده است . ایشان فقط برای فرا فکنی وارد کارزار انتخابات شده است وپس

از اتمام حمله هایش به رقبا از دور رقابت کنار خواهد رفت . چون از میزان مقبولیت وتعداد رای خود مطلع است .

ایشان حتی در دوره شهرداری نتوانسته پله برقی مترو واایستگاههای اتوبوس را سرپا نگه دارد . چه رسد به

ردای ریاست جمهوری !!!!!!
آقای روحانی هشت سال دوید دنبال رفع تحریم نتونست، چرا باید فکر کنیم آقای پزشکیان میتونه؟
پور محمدی در سخنوری خوب ظاهر شد ولی آخرش با معرفی مغلطه اقتصاد مقاومتی، همه چیز را خراب کرد.
حداکثر برد و کارآیی رأی رأی دهندگان تنها در بالا نشان دادن مشارکت نمود پیدا می کند و بس و فرد منتخب کاری را که به او دیکته میشود انجام خواهد داد. تجربه انتخابات گذشته این را ثابت می کند!
من به شخصه خودم را از این شش نفر برتر می دانم نه اهل مغلطه هستم نه اهل چاپلوسی .خوب می دانم سرچشمه مشکلات مملکت کجاست .بازنگری در قانون اساسی وتغییر ساختار سیاسی مقدمه راه حلهای پیشرفت و توسعه کشور است
شکایت از زاکانی راه به جایی نخواهد برد. چون زاکانی زیباکلام نیست.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری