بازدید 1311

پوتین: مسکو به تغییر در دکترین هسته‌ای خود فکر می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درحالیکه غرب عرضه سنگین تسلیحات به اوکراین را ادامه می‌دهد، اعلام کرد که مسکو به تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای خود فکر می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰ 21 June 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، پوتین امروز پنجشنبه پس از بازگشت از سفر به کره شمالی و ویتنام در یک نشست خبری اعلام کرد که روسیه به تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای خود فکر می‌کند اما هنوز به توانایی حمله هسته‌ای پیشگیرانه نیاز ندارد.

رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر اینکه واکنش غرب به ابتکارات صلح وی قابل انتظار بوده است، خاطر نشان کرد که پیشنهادهای مسکو برای حل و فصل مناقشه در اوکراین بسته به وضعیت میدانی تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اما سیاستمداران عاقل اگر بخواهند به درگیری پایان دهند، در مورد پیشنهادات ارائه شده روسیه فکر خواهند کرد.

پوتین ادامه داد: مذاکرات در مورد اوکراین حتی فردا ممکن است انجام شود، اما فدراسیون روسیه از وضعیت فعلی، جایی که دقیقاً در آن قرار دارد تصمیم می‌گیرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد: برای فدراسیون روسیه، یک شکست استراتژیک به معنای پایان دولت آن است، بنابراین نیازی به ترس نیست، ما باید تا آخر برویم.

پوتین این هفته در جریان سفر خود به پیونگ یانگ یک توافق مشارکت راهبردی جامع با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امضا کرد. 

او در خصوص این توافق که در صورت وقوع جنگ یک طرف را متعهد به کمک به طرف دیگر می‌کند، بیان کرد: توافقات بین فدراسیون روسیه و کره شمالی یک عامل بازدارنده خواهد بود تا (درگیری‌های بالقوه) به مرحله فعال تبدیل نشود.

پوتین درباره این توافق توضیح داد: فدراسیون روسیه توافق نامه‌ای با کره شمالی برای جایگزینی توافق قبلی منعقد کرد، هیچ چیز جدیدی در آن وجود ندارد، اگرچه در شرایط فعلی تند به نظر می رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری