مدیر عامل سابق ایران خودرو تشریح کرد؛

سه ضلع برنامه قالیباف برای نجات صنعت خودرو/ باید خودرویی تولید شود که مصرف کننده و تولید کننده راضی باشند

رییس کمیته خودروی ستاد «محمدباقر قالیباف» با بیان اینکه حال صنعت خودروسازی خوب نیست، گفت:کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند این صنعت را نجات دهند.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۶۰
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ 21 June 2024
|
22023 بازدید
|

به گزارش خبرنگار اقتصادی تابناک، مهدی خطیبی درمراسم افتتاحیه تببین برنامه‌های کمیته خودرویی ستاد محمد قالیباف نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ایران اظهار داشت:به جرات می‌توانم بگویم مداخله دولت در مدیریت شرکت‌های خودروسازی بزرگترین مشکل این صنعت است که رفع آن باعث انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی می‌شود.

سه ضلع این مثلث فرشته نجات صنعت خودروسازی است

وی با بیان اینکه تجربه، منطق و تلاش موجب پیشرفت و شکوفایی در هر بخشی می‌شود، تاکید کرد:پیشنهاد می‌کنم نمایندگان حوزه صنعت و خودرو سایر نامزد‌های ریاست جمهوری نیز مانند آقای قالیباف برنامه و راهکار خود را برای برون رفت حوزه خودرو از بحران و مشکلات کنونی اعلام کنند.

مدیر عامل اسبق ایران خودرو در ادامه قالیباف را فردی مناسب برای رفع مشکلات کنونی خودروسازی دانست و افزود:حال کسب و کار خودرو در ایران خوب نیست و خرید خودرو تبدیل به آرزو شده است.

وی بحث خودرو و مشکلات پبرامون آن را دغدغه اقشار مختلف جامعه دانست و خاطرنشان کرد:تناقض در قوانین بخش خودرو باعث شده به رغم سرمایه گذاری کلان؛ دولت، خودرو ساز و مشتری، همه ناراضی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از یک سو بر تولید بیشتر اصرار داریم و در طرف دیگر بانک مرکزی می‌گوید قادر نیست ارز مورد نیاز تولید را تامین کند.

خطیبی با بیان اینکه تا به امروز تنوع قوانین و آیین نامه‌های دست و پا گیر داشته ایم، گفت: کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند این صنعت را نجات دهند.

وی مداخله دولت در مدیریت شرکت‌های خودروسازی را بزرگترین معضل این صنعت دانست و تصریح کرد:به عنوان مدیر عامل اسبق ایران خودرو و فردی که از بیست و چند سالگی در این صنعت مشغول به فعالیت هستم، شهادت می‌دهم این موضوع بزرگترین مشکل صنعت خودروسازی است.

مدیر عامل اسبق ایران خودرو با بیان اینکه در شرایط کنونی دخل و خرج با هم همخوانی ندارد، اضافه کرد:بحث قیمت گذاری دستوری کمر بخش خودرو شکسته و خرید خودرو را تبدیل به رویا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت منسجم و انتخاب فرد مناسب برای ریاست جمهوری مشکلات عدیده این صنعت نیز برطرف شود.

تعداد بازدید : 364
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۲
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
رئیس اسبق ایرانخودرو این سه مورد را کاملا درست گفته اند چون الان سمتی در این شرکت ندارد وذینفع وضعیت فعلی نیست ولی روسای فعلی ایرانخودرو وسایرشرکتهای خودروساز هرچند در دلشان این حرفها راقبول دارند ولی چون به نفعشان نیست نمیگویند. بله واردات را آزادکنید(بدون محدودیتهای من دراوردی مثل زیر2500بودن) وهمزمان قیمت گذاری تولیدات داخلی راهم به خودکارخانه ها واگذارکنید آنگاه ببینیم حتی با تعرفه های بسیارسنگین فعلی که بالاترین تعرفه واردات خودرو درجهان است این کارخانه های عادت کرده به مفتخوری وسواستفاده از انحصار قادر به رقابت خواهندبودیانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
تنها 9 کشور هستند که در دنیا خودروساز هستند: آمریکا، انگلیس، آلمان، سوند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین.

بقیه کشورهای دنیا یا مستقیماً از این 9 کشور خودرو می خرند، یا اجاز داده اند که آنها در کشورهایشان خودرو مونتاژ کنند.

چرا اصرار بر این است که ایران حتماً باید خودروساز باشد؟ از این سیاست غلط جز ضرر و خسران مالی و جانی چه نصیب ایران شده است؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
لطفا مسئله را انقدر پيچيده نكنيد كه لاينحل بشود. با توجه به اختلاف فاحش قيمت هاى كارخانه و بازار، همه ميدانند كه ساليانه بيش ١٠٠ هزار ميليارد تومان به جيب مافياى دلالى سرازير ميشود و خودرو سازها هم در استانه ورشكستگى قرار گرفته اند. كافى أست دولت دست از لجبازى بردارد و با افزايش منطقى قيمت ها كه قطعا از ٥٠ ٪؜ رانت فعلى كمتر هست امكان افزايش توليد و بتبع ان كاهش قيمت ها را فراهم سازد. مزيد اطلاع موضوع تعرفه هاى واردات خودرو حتى ممنوع كردن واردات هم اكنون بصورت جدى در امريكا و اروپا مطرح ميباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
خطیبی اگر کاری بلد بود در دوران خودش می‌کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
والا
تو اگر بیل زنی باغ خود را بیل زن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
قالیباف چند سال رئیس مجلس و عضو سران قوا بوده چه گلی بر سر صنعت خودروسازی و سایر موضوعات زده که الان میخواد بزنه؟
پاسخ ها
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
رییس قوه مقننه اخبار اجرایی ندارد انجام قانون هزار برابر بالاتر از قانون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
سوال کسی که تو انتخابات مجلس در تهران با ۴۴۰ هزار رای چهارم شده چطور میخواد چند ده میلیون رای بیاره و رییس جمهور بشه؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
مشکل خودروسازی مشکل مدیران ان نیست که همه برای مدتی کوتاه و انتصابی هستند مشکل مافیای چنبره زده بر این صنعت است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
مافیای خودرو خود دولته که بزرگترین عامل گرونی و انحصاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
آقای قالیباف خودت به تنهایی به این نتیجه رسیدی ملت که سالهاست فریاد میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
برنامه دلار ٥ هزار توماني است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
بزرگترین ایراد قالیباف اینه که متفکر نیست و ابتکار عمل ندارد صرفا اجرای دستورات. والبته این برای رئیس جمهور اصلا مناسب نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
آقای قالیباف بعد از سال ها تازه به این نتیجه رسیده که تحریم کاغذ پاره نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
پس چرا زمانیکه جلیلی و احمدی نژاد گفتند کاغذ پاره است

محکم تو دهانشان نکوبیدید ؟؟ چرا اجازه دادید کشور و مردم زیر سنگهای سنگین تحریم ها و دزدی کاسبان تحریم

له بشوند و ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر کشانده و ۳۰ میلیون نفرشان زیر خط فقر مطلق بروند و میلیونها زندگی

نابود گردد و کشور گرفتار عقب ماندگی و ورشکستگی بیفتد
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
آخی چقدر به فکر مردمن. اون وقت این آقای قالیباف همونی نیست که سه ساله رییس مجلسه؟ توو این سه سال به جز حمایت از لگن سازا چکار کرده؟ خریدار این حرفها و وعده ها دیگه پیدا نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
تنها کسی که میتونه این کار کنه کسی که هم با سپاه ارتباط داره هم با مجلس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
باید خودرویی تولید شود که مصرف بنزین آن هر صد کیلومتر 1 لیتر بنزین باشد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
اینم از اون حرفا بود.تو این مملکت ۴۵ ساله که هیچ تولید کننده ای راضی نیست.... و مصرف کننده هم باید راضی باشه
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟