بازدید 20172
مدیر عامل سابق ایران خودرو تشریح کرد؛

سه ضلع برنامه قالیباف برای نجات صنعت خودرو/ باید خودرویی تولید شود که مصرف کننده و تولید کننده راضی باشند

رییس کمیته خودروی ستاد «محمدباقر قالیباف» با بیان اینکه حال صنعت خودروسازی خوب نیست، گفت:کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند این صنعت را نجات دهند.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ 21 June 2024

به گزارش خبرنگار اقتصادی تابناک، مهدی خطیبی درمراسم افتتاحیه تببین برنامه‌های کمیته خودرویی ستاد محمد قالیباف نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ایران اظهار داشت:به جرات می‌توانم بگویم مداخله دولت در مدیریت شرکت‌های خودروسازی بزرگترین مشکل این صنعت است که رفع آن باعث انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی می‌شود.

سه ضلع این مثلث فرشته نجات صنعت خودروسازی است

وی با بیان اینکه تجربه، منطق و تلاش موجب پیشرفت و شکوفایی در هر بخشی می‌شود، تاکید کرد:پیشنهاد می‌کنم نمایندگان حوزه صنعت و خودرو سایر نامزد‌های ریاست جمهوری نیز مانند آقای قالیباف برنامه و راهکار خود را برای برون رفت حوزه خودرو از بحران و مشکلات کنونی اعلام کنند.

مدیر عامل اسبق ایران خودرو در ادامه قالیباف را فردی مناسب برای رفع مشکلات کنونی خودروسازی دانست و افزود:حال کسب و کار خودرو در ایران خوب نیست و خرید خودرو تبدیل به آرزو شده است.

وی بحث خودرو و مشکلات پبرامون آن را دغدغه اقشار مختلف جامعه دانست و خاطرنشان کرد:تناقض در قوانین بخش خودرو باعث شده به رغم سرمایه گذاری کلان؛ دولت، خودرو ساز و مشتری، همه ناراضی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از یک سو بر تولید بیشتر اصرار داریم و در طرف دیگر بانک مرکزی می‌گوید قادر نیست ارز مورد نیاز تولید را تامین کند.

خطیبی با بیان اینکه تا به امروز تنوع قوانین و آیین نامه‌های دست و پا گیر داشته ایم، گفت: کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند این صنعت را نجات دهند.

وی مداخله دولت در مدیریت شرکت‌های خودروسازی را بزرگترین معضل این صنعت دانست و تصریح کرد:به عنوان مدیر عامل اسبق ایران خودرو و فردی که از بیست و چند سالگی در این صنعت مشغول به فعالیت هستم، شهادت می‌دهم این موضوع بزرگترین مشکل صنعت خودروسازی است.

مدیر عامل اسبق ایران خودرو با بیان اینکه در شرایط کنونی دخل و خرج با هم همخوانی ندارد، اضافه کرد:بحث قیمت گذاری دستوری کمر بخش خودرو شکسته و خرید خودرو را تبدیل به رویا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت منسجم و انتخاب فرد مناسب برای ریاست جمهوری مشکلات عدیده این صنعت نیز برطرف شود.

تعداد بازدید : 359
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۲
رئیس اسبق ایرانخودرو این سه مورد را کاملا درست گفته اند چون الان سمتی در این شرکت ندارد وذینفع وضعیت فعلی نیست ولی روسای فعلی ایرانخودرو وسایرشرکتهای خودروساز هرچند در دلشان این حرفها راقبول دارند ولی چون به نفعشان نیست نمیگویند. بله واردات را آزادکنید(بدون محدودیتهای من دراوردی مثل زیر2500بودن) وهمزمان قیمت گذاری تولیدات داخلی راهم به خودکارخانه ها واگذارکنید آنگاه ببینیم حتی با تعرفه های بسیارسنگین فعلی که بالاترین تعرفه واردات خودرو درجهان است این کارخانه های عادت کرده به مفتخوری وسواستفاده از انحصار قادر به رقابت خواهندبودیانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
تنها 9 کشور هستند که در دنیا خودروساز هستند: آمریکا، انگلیس، آلمان، سوند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین.

بقیه کشورهای دنیا یا مستقیماً از این 9 کشور خودرو می خرند، یا اجاز داده اند که آنها در کشورهایشان خودرو مونتاژ کنند.

چرا اصرار بر این است که ایران حتماً باید خودروساز باشد؟ از این سیاست غلط جز ضرر و خسران مالی و جانی چه نصیب ایران شده است؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
لطفا مسئله را انقدر پيچيده نكنيد كه لاينحل بشود. با توجه به اختلاف فاحش قيمت هاى كارخانه و بازار، همه ميدانند كه ساليانه بيش ١٠٠ هزار ميليارد تومان به جيب مافياى دلالى سرازير ميشود و خودرو سازها هم در استانه ورشكستگى قرار گرفته اند. كافى أست دولت دست از لجبازى بردارد و با افزايش منطقى قيمت ها كه قطعا از ٥٠ ٪؜ رانت فعلى كمتر هست امكان افزايش توليد و بتبع ان كاهش قيمت ها را فراهم سازد. مزيد اطلاع موضوع تعرفه هاى واردات خودرو حتى ممنوع كردن واردات هم اكنون بصورت جدى در امريكا و اروپا مطرح ميباشد.
خطیبی اگر کاری بلد بود در دوران خودش می‌کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
والا
تو اگر بیل زنی باغ خود را بیل زن
قالیباف چند سال رئیس مجلس و عضو سران قوا بوده چه گلی بر سر صنعت خودروسازی و سایر موضوعات زده که الان میخواد بزنه؟
پاسخ ها
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
رییس قوه مقننه اخبار اجرایی ندارد انجام قانون هزار برابر بالاتر از قانون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
سوال کسی که تو انتخابات مجلس در تهران با ۴۴۰ هزار رای چهارم شده چطور میخواد چند ده میلیون رای بیاره و رییس جمهور بشه؟!!!
مشکل خودروسازی مشکل مدیران ان نیست که همه برای مدتی کوتاه و انتصابی هستند مشکل مافیای چنبره زده بر این صنعت است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
مافیای خودرو خود دولته که بزرگترین عامل گرونی و انحصاره
آقای قالیباف خودت به تنهایی به این نتیجه رسیدی ملت که سالهاست فریاد میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
برنامه دلار ٥ هزار توماني است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
بزرگترین ایراد قالیباف اینه که متفکر نیست و ابتکار عمل ندارد صرفا اجرای دستورات. والبته این برای رئیس جمهور اصلا مناسب نیست!
آقای قالیباف بعد از سال ها تازه به این نتیجه رسیده که تحریم کاغذ پاره نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
پس چرا زمانیکه جلیلی و احمدی نژاد گفتند کاغذ پاره است

محکم تو دهانشان نکوبیدید ؟؟ چرا اجازه دادید کشور و مردم زیر سنگهای سنگین تحریم ها و دزدی کاسبان تحریم

له بشوند و ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر کشانده و ۳۰ میلیون نفرشان زیر خط فقر مطلق بروند و میلیونها زندگی

نابود گردد و کشور گرفتار عقب ماندگی و ورشکستگی بیفتد
آخی چقدر به فکر مردمن. اون وقت این آقای قالیباف همونی نیست که سه ساله رییس مجلسه؟ توو این سه سال به جز حمایت از لگن سازا چکار کرده؟ خریدار این حرفها و وعده ها دیگه پیدا نمیشه
تنها کسی که میتونه این کار کنه کسی که هم با سپاه ارتباط داره هم با مجلس
باید خودرویی تولید شود که مصرف بنزین آن هر صد کیلومتر 1 لیتر بنزین باشد.
اینم از اون حرفا بود.تو این مملکت ۴۵ ساله که هیچ تولید کننده ای راضی نیست.... و مصرف کننده هم باید راضی باشه
قرار نیست ،شما در شرایط فعلی تعیین تکلیف تبلیغاتی کنید،صنعت خودرو در ایران اصلا خوب نیست و نیاز به بازسازی دارد ،بگذارید افراد کارشناس و کاربلد بعد از انتخابات ،راه را نشان دهند.بدون شک تا رقابت نباشد ،تا ارتباط با دنیا قطع باشد ،همه چیز مانند پراید و تیبا و ۲۰۷ و تارا خواهد بود .
با قانونهای تبدیل وضعیتی که مجلس تصویب کرد عملا تا 20 سال دیگه نیروی متخصص نمی تونه جذب سازمانها و ادارات بشه
سوالات آقای انتظامی سطحی و پوپولیستی بود و رفتارهای ایشان به شدت جناحی ومغرضانه.
بهتر است از همین آقای انتظامی سوال شود چطور با سوابق مدیریت مطبوعاتی یکباره رئیس سازمان سینمایی دولت روحانی شدند؟؟البته رئیس قبلی آقای ایوبی هم بدون هیچ پیشینه و کارنامه مدیریت در حوزه سینما رئیس سازمان سینمایی شده بودند!
این انتصابات توهین به تخصص گرایی و شایسته سالاری بود. البته رسانه ها وچهره های اصلاح طلب و اصولگرا در این مورد کاملا سکوت کردند.
"باید خودرویی تولید شود که مصرف کننده و تولید کننده راضی باشند "
از افاضات شیخ ما این است قند را خورد و گفت شیرین است!
در ایران همیشه آرزوهایشان را به جای برنامه به خورد مردم میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
کاشکی ارزوشون بود فقط شاموتی بازیه
۸ سال تو مجلس چرا واردات آزاد نکردی
اینهمه قدرت اجرای وتصمیم گیری داشتی هنوزهم از"بایدبشود"صحبت می کنی،؟
آقای قالیباف اولاً این باید ها را چه کسی باید به اجرا برساند ؟ مردم ؟ دوماً شما که چند سال رییس قوه قانونگذاری کشور بودید تا حالا چه کار کردید ؟ کدام قانون را حد اقل در حوزه صنعت خودرو به نفع مردم تصویب کردین ؟
آقای قالیباف حرفی بزن که قابل اجرا باشد. صنعت خودرو آقای قالیباف دست شما نیست که بتوانید کاری بکنید دست مافیای پشت پرده است. که هیچ احدی زورشان به آنها نمی رسد. بشین و حرفهای نسنجیده و تکراری نزن. اگر شما کاری میتوانستید در 4 سال رییس مجلس بودید میکردید. به مردم قول نده که نمیتوانی؟
این دولت که مداخله میکنه کیه؟مال کدوم کشوره ؟الان موقع انتخابات باید اینطور بشود زیاد گفته میشه،نقدها زیادن،بعد که تموم شد هممون حسابه و میگن دولتها قبل ،مگه اقایان داخل دولتها قبل حضور ومسولیت نداشتن؟
مدیر عامل اسبق ایران خودرو در ادامه قالیباف را فردی مناسب برای رفع مشکلات کنونی خودروسازی دانست
همین که یک مدیر خودرویی دفاع کرده را تا آخرش بخوان
باید و باید و باید
حتما میشود
باید بشود
قطعا باید بشود
.
.
.
بنشین تا بشود
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات