بازدید 2814

مشاوره کارشناس اورژانس جان یک نوزاد را نجات داد

کارشناس مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شهرستان فردوس، جان یک نوزاد ۹ ماهه را با مشاوره تلفنی نجات داد.
کد خبر: ۱۲۴۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴ 22 June 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صبوری، مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان فردوس با بیان اینکه در تماس تلفنی مادر نوزادی که دچار انسداد راه هوایی شده بود با اورژانس ۱۱۵ فردوس، آقای علی زرین فر یکی از کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شهرستان به صورت مشاوره تلفنی، نوزاد ۹ ماهه را از خفگی نجات داد، اظهار کرد: در این تماس تلفنی، پس از مشاوره و آموزش توسط کارشناس اورژانس و انجام آن توسط مادر نوزاد، انسداد راه هوایی قبل از رسیدن آمبولانس برطرف شد و در زمان حضور آمبولانس، وضعیت نوزاد مساعد گزارش شد.

صبوری با بیان اینکه خفگی اغلب ناشی از ورود ناگهانی جسم خارجی به راه هوایی رخ می‌دهد، افزود: در بزرگسالان با علایم بالا باید در پشت بیمار قرار گرفت و دست‌های خود را دور شکم وی حلقه زد. بهتر است یک دست خود را مشت کرده و با دست دیگر مچ دستی که مشت کرده را گرفته و سپس شکم بیمار را به سمت بالا در چند نوبت فشار دهید.

وی گفت: در شیرخواران و کودکان زیر یک سال، ابتدا باید دهان کودک را از نظر وجود جسم خارجی بررسی، سپس کودک را روی یک دست خود با حمایت از گردن کودک و به روی شکم خوابانده و ضرباتی به پشت کودک زده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری