بازدید 7248
تابناک گزارش می دهد

«دو پرزیدنت» در یک مناظره؛ این تقابل قلابی است یا تاریخی؟/ پاشنه آشیل ترامپ و بایدن

روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و جو بایدن رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا در مناظره ای تاریخی روبروی هم قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷ 24 June 2024

 

بین الملل تابناک: مجله آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی به مناظره پیش روی بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته که در ادامه آمده است.

هنگامی که جو بایدن و دونالد ترامپ در ۲۷ ژوئن با هم به توافق برسند، این اولین بار در تاریخ خواهد بود که یک رئیس جمهور فعلی و یک رئیس جمهور سابق در یک مناظره شرکت می کنند. اما آیا چیز تاریخی دیگری در مورد آن وجود خواهد داشت؟

ترامپ با تلاش همزمان برای کاهش و افزایش انتظارات از بایدن دست به گریبان است. از یک طرف، او از به تصویر کشیدن او به عنوان پیرمردی سرگردان که صبح به سختی می تواند جوراب هایش را بپوشد، لذت می برد. از سوی دیگر، او نگران است که یک بایدن زورمند در مناظره حاضر شود.

بنابراین، او پیشنهاد می‌کند که رئیس‌جمهور با یک کوکتل مهیج از مواد مخدر که ممکن است شامل کوکائین به جا مانده توسط هانتر باشد هیجان زده شود!

ترامپ همچنین پیشنهاد می کند که مجریان مناظره، یعنی «جیک تاپر» و «دانا باش»، برای ضربه زدن به او حضور داشته باشند. او گفت: من به جای یک نفر، به جای نیمی از یک نفر، با سه نفر بحث خواهم کرد.

علیرغم همه لفاظی هایش در مورد نقاط ضعف بایدن، به نظر می رسد ترامپ مناظره آتی را جدی می گیرد، یا حداقل با جدیتی که می تواند برای هر رویداد بعدی غیر از مسابقه کشتی کج جمع آوری کند.

او ظاهراً، در میان کارهای دیگر، با معاونان بالقوه خود در انتخابات دیدار می کند تا درباره استراتژی مناظره، در مورد موضوعاتی از اوکراین گرفته تا سیاست مالیاتی بحث کند.

به نظر می رسد که این مشاوران او هستند که بسیاری از جاهای خالی را پر می کنند، از جمله رابرت سی اوبرایان، مشاور امنیت ملی سابق او، که فراخوانی گسترده برای رویکرد قاطعانه به سیاست خارجی در امور خارجه صادر کرده و آن را بازگشت صلح از طریق قدرت نامیده که همان بازگشت به دکترین های دوره ریگان نامیده است.

با این حال، هر گونه آماده سازی که ترامپ انجام می دهد، احتمالاً غیرضروری است. تخصص او شلیک ارزان است اشاره های غیر مستقیم سمی، پوزخند های تمسخر آمیز و فوران بدخلقی ها است.

ترامپ یک شومن است و بیش از هر کس دیگری می داند که نمایش باید ادامه یابد. وظیفه او این خواهد بود که با برکناری بایدن نقش خود را به عنوان کارآموز دوباره بازی کند.

بایدن، به نوبه خود، به دنبال آن است که شب بزرگ خود را در زمان سخنرانی «وضعیت اتحادیه» که با مخالفان جمهوری خواه خود بازی می کرد و اظهار شگفتی تمسخر آمیز از پاسخ های آنها، مرور کند. یک ترامپ محتاط از قبل احساس می کند که بایدن به دنبال تضعیف او باشد. برای گوشه گیری او، بایدن نه تنها به کاهش نرخ تورم، بلکه باید به سوابق ترامپ به عنوان یک جنایتکار محکوم اشاره کند.

چیزی که هیچ یک از کاندیداها تمایلی به انجام آن ندارند، بدهی ملی فزاینده است زیرا آنها وعده های مبهم برای آینده ارائه می دهند. گزارش جدید دفتر بودجه کنگره نشان می دهد که این رقم تا سال 2034 از 50 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

حتی در حالی که آمریکا تعهدات مالی و نظامی خود را گسترش می دهد، هیچ برنامه منسجم و  قانع کننده ای برای پرداختن به بدهی فزاینده فدرال خود ندارد.

اما چنین نکات جزئی چیزی نیست که این بحث را به یک فیلم پرفروش تابستانی تبدیل کند. ترامپ، مانند ویل اسمیت در فیلم موفق «پسران بد»، قصد دارد نشان دهد که در مسیر بازگشت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۰
نه فقط مناظرات ما درست و حسابی است!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
ساعت 12:33

دلار: 60،600 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
قدرت نظامی آمریکا چنان است که در آن واحد می تواند با روسیه، چین و کره شمالی وارد جنگ شده و آنها را شکست دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
قویترین اقتصاد دنیا، قویترین پول دنیا، قوی ترین نیروی نظامی دنیا، پیشرفته ترین علوم و تکنولوژی از آن آمریکا است.
چرا ما چند دهه است که با این کشور در هیچ زمینه ای رابطه نداریم، بلکه آمریکا را شیطان بزرگ هم می نامیم؟!
فقط مناظرات ریاست جمهوری ایران را با مناظرات ریاست جمهوری آمریکا مقایسه کنید!!!
چرا در مناظرات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد پوششی وجود ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
چون دموکراسی حاکمه و پست مادام العمر وجود نداره
مم جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
چون اونها زاکانی وقاضی زاده ندارند
در مناظرات ریاست جمهوری آمریکا دو نامزد سیر تا پیاز یکدیگر را بیرون کشیده و در مورد موضوعاتی بحث می کنند که هر یک می تواند سرنوشت مردم دنیا را تغییر دهد؟
آیا آن دو در مورد موضوعاتی چون فیلترینک اینترنت، افزایش یارانه ها، حجاب زنها، گرانی گوشت و میوه .... هم در مناظراتشان صجبت می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
خیر بایدن و ترامپ مسایل پیش افتاده اقتصاد آمریکا و تولید دانش و افزایش بهره وری و کاهش مالیات ها و .... را بحث می کنند و مسایل مهمی که شما اشاره کردید اصلا در حد و اندازه عقل ترامپ و بایدن نیست !!!!!
کلاس آموزشی است. برای کشورهای دیگر!!!
هر چه که باشه از مناظرات یک نواخت، خواب آور و پاستوریزه ما بهتر است.
خطاب به اونی که نوشته آیا ترامپ در مورد قیمت گوشت و فیلترینگ و اینترنت حرف میزنن در مناظره؟

نه عزیزم در مورد ارسال بمب برای کشتار 37 هزار نوزاد در فلسطین و ارسال 200 میلیارد دلار از پول مردم آمریکا برای اوکراینی ها و کشتار مردم افغانستان و عراق و توطئه در بقیه کشورها و انقلاب مخملی و تجزیه سودان و خطر هسته ای کره شمالی و مشکلات 500 هزار کارتن خواب آمریکایی حرف میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
اووو کشتار ناشی از سیل و آب شدن یخهای قطبها و ... هم بذار گردنشون
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
اگر آمریکا اینقدر که میگی بده پس چرا بچه های مسئولین و حضرات مقیم اونجا هستن چرا ؟؟؟
آره بابا قلابیه! مناظره فقط مناظرات ما با کاندیداهای پوششی!!!
آقای جلیلی لطفا کنار بکش تا رای های قالیباف دو برابر بشه وگرنه باید 8 سال نوکری همین ترامپ رو بکنیم در دولت سوم روحانی و بشیم پابوس آمریکا تا برجام 2 ( ترکمانچای 2 ) رو رقم بزنیم و آمریکا بگه امروز یادتون رفت بیاید دستبوسی من برای همین تنبیه میشید و برجام رو پاره میکنه و قیمت دلار مثل دولت دوم روحانی 20 برابر میشه.
"امضای کری تضمین است"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
جلیلی انتخاب شود جوری از فرهنگ و ارزش های اصیل ما صحبت کنه که ترامپ توبه کنه و با چشم های پر از اشک بیاد خودش رو تحویل بده برای اجرای عدالت
مناظره های ما را که نمی شه اسم مناظره گذاشت بیشتر شبیه میزگرد هست تا مناظره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
البته بعضی کاندیداها مناظره را با قهوه خانه قنبر اشتباه گرفته اند.
اقای ترامپ یا بایدن نمیخوان وعده بدهند برای فرزندان مسئولان و اقازادها ایرانی ساکن امریکا گشت ارشاد بگزارند
در امریکا نامزد را حزب انتخاب می کند و حزب هم مردم هستند اما در ایران نامزذ ها را شورای نگهبان انتخاب می کند پس تفاوت دارد نامزدها با هم
این خیلی بد است که ایران با قدمت کل تاریخ و با ادعای اسلام بخواهد حتی خودش را با آمریکا مقایسه کند چه رسد به اینکه اکثرا فکر می کنند نظامات آنجا آزادتر و عادلانه تر است عده ای که این ضربه را به ایران و اسلام وارد کرده اند به خود آیند ایران شایسته بهترین هاست
پاسخ ها
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
ما که حرفی نداریم ... اینو باید به خانواده های مسئولینی که
اکثرا اقامت آمریکای کثافت رو دارن بگی .... واله
چطور برخی از عزیزان به وجود دموکراسی در آمریکا اشاره می کنند؟!!! نگاه کنید مردم بدبخت آمریکا از میان این همه نخبه در کشورشان باید حتما به یکی از دو دیوانه یعنی بابااتی و بابا شاه رای بدهند! ساز و کار انتخابات در امریکا به شدت فاسد است ولی چون مردم امریکا دارای ازادی های فردی و اجتماعی هستند و هر کثافت کاری و جرم و جنایتی هم بخواهند می توانند انجام بدهند (هم جنس بازی و حمل اسلحه و هزار کثافت دیگه) براشون مهم نیست که سکان دار کشورشان چه کسی باشه
پاسخ ها
بیدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
تقصیر شما نیست که این حرف رو میزنی،چیزی از تشکیل و فعالیت احزاب واقعی ندیدی که بدونی در انتخابات ریاست جمهوری لازم نیست جهل نفر بیان ثبتنام کنن همه هم بگن ما مستقلیم ! احزاب شکل میگیرن که افراد جذبشون بشن ودر هر سمتی که هستن در راستای بهبود وضع مملکت با برنامه های حزبی کار کنن موقع انتخابات هم احزابی که مردم بیشتری قبولشون دارن نماینده اشون میاد بالا برای رقابت ریاست جمهوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
در همین کشور ایران با اینکه حمل اسلحه ازاد نیست چقدر زود به زود میشنویم چندین نفر از خانواده ها با شلیک وگلوله کشته و قتل عام شدند. بقیه چیزها هم که مخفیانه ودر لایه های پنهان جامعه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
لطفا همین یک سئوال را جواب بده اگر این همه که شما از امریکا بد گفتی پس چرا فرزندان مسئولین خدوم ایران دوست دارن به امریکا بروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
احسنت
در مناظره ایران کاندیداها کمتر گل جرات ندارند به هم بگن به طوریکه کاندیداها بجای حریف فقط اجازه دارند خودشون رو به جالش بکشند تا مبادا بی ادبی بشه
ما خوبیم
اوج دموکراسی و قدرت آمریکا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
دموکراسیشون دو تا پیرمرده؟ اگه دموکراسی دارن پس چرا سیاست هاشون ۸۰ ساله هیچ تغییری نکرده؟ سیاست های ایران هر ۴ سال عوض میشه اما آمریکا ۸۰ ساله ثابته
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
ببین چه قحط الرجالی شده در آمریکا که این دو تا اعجوبه تنها نامزدهای ریاست های جمهوری اش هستند.
شبکه CNN: با توجه به درخشش آقای زاکانی در مناظرات، ایشان برای مناظرات آمریکا دعوت شدند.
خودتان هم خوب می دانید آمریکا کدخدای دنیاست چه با بایدن لق لقو
چه با ترامپ دیوانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
بود دیگه نیست الان دو دستگی شده دنیا
یه غرب زده لطفا پاسخ بده ممنون چرا الان که انقدر مردم آمریکا میگن به اوکراین و اسرائیل ندید مالیات مارو همه پرسی نمیذارن؟
واقعا دیدنی خواهد بود و برای بعضیها آموختنی
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات