بازدید 3915
۹

تکرار تاریخ این بار برای پرسپولیس؛ سرنوشت شفر برای گاریدو تکرار می‌شود؟

مجوز فعالیت سرمربی جدید پرسپولیس هنوز صادر نشده است و این امکان وجود دارد که او به سرنوشت وینفرد شفر، پیش از حضور در صنعت نفت آبادان دچار شود.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ 29 June 2024

تکرار تاریخ این بار برای پرسپولیس؛ سرنوشت شفر برای گاریدو تکرار می‌شود؟

به گزارش تابناک ورزشی، «خوان کارلوس گاریدو» نام سرمربی جدید پرسپولیس است. سرمربی اسپانیایی که انتقادهایی نسبت به کارنامه او وجود دارد، اما در حال حاضر مهم‌ترین نکته در شرایط فعلی مربوط به مجوز فعالیتش در ایران است. سرمربی ۵۵ ساله‌ای که پرسپولیس ششمین تیمش در ۴ سال اخیر بوده و هیچ بعید نیست که با عدم صدور مجوز فعالیتش و قرارداد با تیمی جدید، هفتمین قراردادش را هم طی این مدت امضا کند و راهی تیمی جز پرسپولیس شود؛ هرچند ممکن است این موضوع روی دست پرسپولیس هم خرج بگذارد!

صادر نشدن مجوز گاریدو تا این لحظه، موضوعی است که پس از عقد قرارداد او با پرسپولیس و معرفی‌اش از سوی این باشگاه به میان آمد. پرسپولیسی‌ها بامداد سه‌شنبه، ۵ تیرماه اعلام کردند که گاریدو سرمربی این تیم شده و جمعه، ۸ تیرماه خبر رسید که این مربی نیاز به مجوز فعالیت از شورای برون‌مرزی دارد. موضوع جایی نگران کننده می‌شود که این اتفاق تکراری بوده و سال گذشته نیز برای وینفرد شفر رخ داد.

دی ماه سال ۱۴۰۲ باشگاه صنعت نفت آبادان با وینفرد شفر به توافق رسید و با این مربی قراردادی هم امضا کرد. با این حال آنچه پس از عقد قرارداد با این مربی آلمان اعلام شد، صادر نشدن مجوز فعالیت برای شفر بود. شفر از ساعت ۹۶ تا ۹۸ هدایت استقلال را به عهده داشت، اما شورای برون مرزی برای حضور این مربی آلمانی در صنعت نفت آبادان مجوز صادر نکرد. هرچند علت عدم صدور مجوز برای شفر، مصاحبه‌ای بود که او پس از خروج از ایران انجام داد و نسبت به برخی مسائل از جمله سیاست‌های موجود، انتقاد کرد. قابل پیش‌بینی هم بود که پس از مصاحبه تندی که شفر انجام داده بود، بازگشت او به ایران سخت باشد.

حالا اما شروع ماجرای گاریدو با پرسپولیس هم به سرنوشت شفر شبیه شده است. این باشگاه با سرمربی اسپانیایی قرارداد امضا کرده، اما اعلام می‌شود که او مجوز فعالیت در ایران را از شورای برون مرزی ندارد. هرچند گاریدو، سابقه‌ای همچون شفر ندارد و از او مصاحبه‌ای برخلاف سیاست‌های موجود منتشر نشده، اما عوامل دیگری می‌تواند مانع از فعالیت او در ایران شود.

به طور مثال، پیش از انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی پرسپولیس، مدیران این باشگاه گزینه‌های دیگری هم مدنظر داشتند. از جمله والتر ماتزاری، سرمربی فصل گذشته ناپولی که توافق با این مربی حاصل نشد یا یان فنت‌شیپ، سرمربی فصل گذشته آژاکس که مذاکرات با این مربی هم به بن‌بست خورد. در خصوص بن‌بست مذاکرات فنت‌شیپ هلندی اینگونه گفته می‌شد که برخی مسائل غیرفنی باعث شده پرسپولیسی‌ها قید این مربی را بزنند و از ادامه مذاکره با او انصراف دهند. مسائلی که می‌توانست منجر به عدم مجوز فعالیت او در ایران شود.

حالا درباره گاریدو چنین صحبت‌هایی به میان نیامده، اما عدم صدور مجوز او و منتظر ماندن پرسپولیسی‌ها تا روز دوشنبه که جلسه شورای برون‌مرزی برگزار خواهد شد، این نگرانی را به وجود می‌آورد که شاید بنا به دلایلی که در جلسه این شورا مطرح می‌شود، مجوز فعالیت سرمربی اسپانیایی پرسپولیس هم صادر نشود.

سال گذشته که این اتفاق در خصوص قرارداد وینفرد شفر و باشگاه صنعت نفت رخ داد، این مربی آلمانی اعلام کرد طبق قراردادی که با باشگاه صنعت نفت داشته از این باشگاه شکایت خواهد کرد. حالا اگر مجوز فعالیت گاریدو نیز صادر نشود، می‌توان چنین اتفاقی را پیش‌بینی کرد که سرمربی اسپانیایی از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده و خسارت بگیرد و برای فصل پیش‌رو نیز هدایت تیم دیگری را قبول کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
تو سایز شکم با قلعه نویی میتونه رقابت کنه. یکم تلاش بیشتر می خواد برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
بیاد غذای ایرانی بهش بدن درست میشه.نگران نباش
مدیریت های فچلی نتیجه ش میشه همین
اخرش تارتارو میارن مربی مهم نیست مهم کمیته داورانه
ساده ترین اصل مدیریت آشنایی با قوانین و حتی سنتها و آداب رسوم محلی است !
چگونه یک مدیری که سر و کارش با خارجی ها است نداند که این خارجی ابتدا به مجوز نیاز دارد بعد به ویزا سپس قرارداد کار ؟
اینها رفته اند ابتدا قرارداد بسته اند بعد برایش ویزا گرفته اند و حالا میخواهند مجوز را بگیرند ! اینقدر هول هستند که فگر کردند سر الگس فرگوسن آمده و میخواد مجانی قرارداد ببنده !
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
البته مشکل آشنایی با اصول مدیریت هست ولی نه مدیران پیروزی. مشکل مدیران ارشد کشور هستند که همه چیز را امنیتی و نیاز به مجوز کردند.
از طرف یه استقلالی
نتیجه انتخابات نشان چگونگی مجوز دادن به خارجی هاست
افتضاحه. فقط پول‌ها رو هدر میدن. مسخره عالم و آدم هستیم.
تو رو خدا نگاه کن اموال کشور رو یک عده حداقلی با برخورهای قهری چه طور نابود می کنند.

کی به شما اجازه داده شفر رو منع کنید؟ کی هستید شماها؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات