روایت نشنال اینترست از اولین مناظره ریاست جمهوری امریکا؛ بایدن قادر به دفاع نبود، چه رسد به حمله!

تنها امیدی که دموکرات ها بعد از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره دارند این است که ترامپ خیلی زود به اوج رسیده است. ترامپ جایگاه خود را در حزب خود مستحکم کرد، در حالی که بایدن برعکس این کار را انجام داد.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 30 June 2024

بین الملل تابناک؛ بر اساس گزارش نشنال اینترست، جو بایدن و مشاورانش خواستار مناظره زودهنگام با دونالد ترامپ بودند که قرار بود کارزار انتخاباتی را به هم بزند. بایدن با ارائه بدترین عملکرد مناظره در تاریخ مدرن آمریکا، این دستاورد غیرعادی را به ثمر رساند. به جای اینکه بایدن با ترامپ مبارزه کند، دونالد ترامپ دعوا را به سمت و سوی بایدن برد. بایدن تردیدها در مورد توانایی خود برای دوره دوم ریاست جمهوری را سرکوب نکرد که هیچ، آنها را مجددا برجسته کرد.

 به ترکیبی از توکیو رز و لرد هاو هاو نیاز است تا این استدلال را ایجاد کنیم که بایدن به نحوی هر چیزی را ارائه کرد که از راه دور شبیه اجرای موفق عصر پنجشنبه بود. اکنون واضح است که بایدن هرگز نباید دوباره نامزد می شد، اما به تعهد اولیه خود برای تبدیل شدن به یک رئیس جمهور انتقالی پایبند بود. با وجود تمام تمرکز بر روی غرور ترامپ، بدیهی به نظر می رسد که بایدن نیز از نوعی از مصیبت رنج می برد.

رابرت کاگان استدلال کرده است که آمریکایی ها در خواب راه می روند و به سوی استبداد حرکت می کنند. دو شب گذشته، بایدن شبیه بزرگترین خوابگرد به نظر می رسید. مهم‌ترین سؤال برای دموکرات‌ها این است که آیا می‌توان او را متقاعد کرد که از نامزدی‌ خود برای دور دوم دور بماند یا به طور معجزه‌آسایی کمپین خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

بایدن خمیده بود و قادر به حمله نبود، چه رسد به دفاع از خود. زمزمه کرد، تلو تلو خورد و متلاشی شد. صدایش تند بود و در بیشتر مواقع به سختی از یک زمزمه بلندتر حرف می زد. بایدن در حالی که با دهانی باز به دوردست ها خیره شده بود، در مقایسه با مجسمه‌های مومی موزه مادام توسو، متحرک به نظر می رسید؛ به طوری که چرندیاتی که می‌گفتند بایدن یا مواد مخدر مصرف کرده یا نوشابه انرژی‌زا خورده یا هر تئوری توطئه دیگری که پیش از مناظره در جناح راست سیاسی مطرح بود.

اگر بایدن در بیانیه آغازین خود بحث را با اشاره به فجایع زنجیره‌ای اولین دوره ریاست‌جمهوری ترامپ ترسیم می‌کرد و تصویری از این که چرا دوره دوم در سیاست داخلی و خارجی بدتر است، ترسیم می‌کرد، می‌توانست ترامپ را در حالت تدافعی قرار دهد. او با نامزدی رقابت می کرد که در روز اول ریاست جمهوری خود اعلام کرده بود که می خواهد دیکتاتور شود.

او به‌جای تحقیر ترامپ، به بیانیه‌ای پر پیچ و خم پرداخت که رمزگشایی از آن تقریباً غیرممکن بود. بایدن در مقطعی گفت: «ما بالاخرمدیکر را شکست دادیم». بر همین اساس، بحث تبدیل به همه پرسی درباره بایدن شد، نه ترامپ.

شاید تیم بایدن شایسته سرزنش باشد. آیا آنها او را پر از واقعیت کردند؟ آیا او سعی می کرد دانش آموز برتر باشد و معلم را با درک جزئیاتش تحت تاثیر قرار دهد؟ بایدن هرگز دانش آموز خوبی نبوده و قومیت بومی او تقریباً در هیچ جایی مشهود نبوده است.

زمانی که بایدن حقایق و ارقام را کنار گذاشت، زمان این بود که ترامپ را به خاطر شهرت گلف یا اخلاق پست گونه اش سرکوب کند. اما حتی در اینجا هم نتیجه معکوس شد، زیرا ترامپ با تعصب گفت: «بیایید مثل بچه ها رفتار نکنیم.»

بایدن پس از مناظره گفت: «مناظره با یک دروغگو بدون شک سخت است. اما وظیفه بایدن این بود که نشان دهد ترامپ دو شب گذشته دائماً دروغ می‌گفت و آن را با سابقه خودش مقایسه کرد.

سی ان ان اشاره می کند که ترامپ در این مناظره ۳۰ ادعای نادرست مطرح کرد. او در مورد موضوع سقط جنین دروغ گفت. او در مورد اوکراین دروغ گفت. او در مورد کسری بودجه و تجاری دروغ گفت. او در مورد اینکه بایدن از سیاهپوستان به عنوان «سوپر شکارچیان» یاد کرد، دروغ گفت. او در مورد نانسی پلوسی، گارد ملی و ششم ژانویه دروغ گفت. بایدن می دانست که ترامپ به راحتی یک جرعه آب نوشیدن دروغ می گوید. اما او به طرز غم انگیزی برای مقابله با جریان بی وقفه بلوف زدنهای ترامپ آماده نبود یا به سادگی قادر به مقابله نبود.

تشکیلات دموکرات در چند روز آینده، به این موضوع فکر خواهد کرد که آیا بایدن می تواند با موفقیت کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، یا جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا، جایگزین شود. آزاد کردن نمایندگان در کنوانسیون دموکرات ها احتمالاً به هرج و مرج در شیکاگو منجر خواهد شد.

هریس تنها کسی است که نام ملی را به رسمیت می شناسد، و او پس از مناظره با بازی سعی کرد از بایدن دفاع کند. با این حال، کناره گیری بایدن از قبل، یک پیروزی بزرگ برای ترامپ محسوب می شود و تنها کسی که احتمالاً می تواند بایدن را متقاعد به خروج کند، بانوی اول جیل بایدن است. در این مرحله، به نظر می رسد بایدن به جای اینکه قبول کند که باید پس از چندین دهه خدمت ملی از صحنه سیاسی خارج شود، به احتمال زیاد دو برابر خواهد شد.

تنها امیدی که دموکرات ها در این مرحله دارند این است که ترامپ خیلی زود به اوج رسیده است. اما دو شب گذشته، او خانه ای را به جو بایدن تحویل داد که بهبودی از آن برای او دشوار خواهد بود. ترامپ جایگاه خود را در حزب خود مستحکم کرد، در حالی که بایدن برعکس این کار را انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
آمریکا دست مافیاست بایدن و ترامپ دکوری هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
اتفاقاً در آمریکا قانون حاکم است.
متاسفانه در ایران است که هزاران مافیا برای همه چیز کوچک تا بزرگ وجود دارد: مافیای شکر، خودرو، میوه، ........
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
آره شما خیلی خوبید !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
بله اکثرشون هم یهودی هستن
البته گمانم برعکس میگن
فلانی قادر به دفاع نبود چه برسه به حمله
مردم آمریکا آن قدر فهمیده هستند که بدانند ترامپ آدمی است که حالت طبیعی ندارد.
از تقلب در دادن مالیات تا دادن رشوه به هنرپیشه فیلمهای مبتذل تا کارهای دیگر.
کمک های نظامی و مالی آمریکا به اوکراین در مقابل ارتش متجاوز روسیه را نباید فراموش کرد.
ترامپ می خواهد این کمک ها را حتی به قیمت از دست دادن اوکراین و نیز به خطر افتادن موجودیت اروپا قطع کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
البته کلا شروع و ادامه فاجعه اکراین از سیاستهای آمریکا وبرای منافع ایشان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
ترامپ یه سگ صهیونیسمیه البته همشونن همینن بمب های یک تنی رو سر مردم محاصره شده غزه رو فراموش نمی کنیم همانطور که دولت سوم حسن روحانی رو فراموش نکردیم
ترجمه واقعا ضایع بود
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات