بازدید 4889
با تحولات منطقه و جهان

دیوار صوتی بیروت، آتش‌بس غزه، اعترافات خطرناک، آماده باش جانشین بایدن

شکسته شدن دیوار صوتی بیروت؛ آغاز تحرکات جدید برای آتش‌بس در غزه؛ اعترافات خطرناک شبکه جاسوسی آمریکا در یمن از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ 30 June 2024

بین الملل تابناک: شکسته شدن دیوار صوتی صوتی بیروت با حمله جنگنده‌های صهیونیست؛ آغاز تحرکات جدید برای آتش‌بس در غزه؛ آماده باش هریس برای جانشینی بایدن؛ آغاز انتخابات پارلمانی فرانسه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

جنگنده‌های صهیونیست دیوار صوتی بیروت را شکستند!

بامداد امروز منطقه الطیبه واقع در جنوب لبنان شاهد حمله یک جنگنده صهیونیستی بود.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در تجاوزی آشکار، دیوارهای صوتی را بر فراز البقاع، جبل لبنان و بیروت پایتخت این کشور شکستند.

رژیم صهیونیستی در حالی به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند که مقامات این رژیم بارها به برتری نظامی حزب الله لبنان اذعان کرده‌اند.

در همین رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی اظهارات یکی از ژنرال‌های ذخیره ارتش این رژیم در خصوص قدرت موشکی حزب‌الله لبنان و جایگاه آن در میان قدرت‌های موشکی جهان را منتشر کردند.

بر این اساس، «رام عمیناخ» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به قدرت موشکی حزب‌الله لبنان اذعان کرد.

این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنان خود اعلام کرد: حزب‌الله از نظر شمار موشک‌ها یکی از ۵ قدرت برتر موشکی دنیا به شمار می‌آید.

عمیناخ در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این ۵ قدرت موشکی برتر جهان ایالات متحده، چین، روسیه، آلمان و حزب‌الله هستند.

مذاکرات آتش‌بس غزه؛ از تماس مقامات اطلاعاتی مصر و ترکیه تا پیش‌نویس جدید برای مذاکره

تحرکات جدیدی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه آغاز شده و میانجی‌های مذاکرات پیش‌نویس جدیدی را به طرف فلسطینی ارائه کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی، شامگاه شنبه، خبر دادند آمریکا تلاش‌های جدیدی را برای پر کردن خلأهای مذاکراتی میان حماس و تل‌آویو آغاز کرده تا مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا بار دیگر جان بگیرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز دیشب تماس‌هایی از مقامات اطلاعاتی مصر و ترکیه دریافت کرده است.

با این حال، یک مقام ارشد حماس می‌گوید که تحول جدیدی در روند مذاکرات کنونی آتش‌بس رخ نداده است.

تلویزیون رژیم اسرائیل (کان) به نقل از یک دیپلمات عربی در این باره گزارش داده است که میانجیگران پیش‌نویس جدیدی در خصوص دو عبارت «پایان جنگ» و «خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه» به حماس ارائه کرده‌اند که در این پیش‌نویس در سطح گسترده‌تری به مسئله تبادل اسرای اسرائیلی پرداخته شده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر از طرحی سه‌مرحله‌ای برای آرام‌سازی اوضاع در نوار غزه سخن به میان آورد که شبکه «الجزیره» با افشای بندهای این طرح خبر داده بود که طرف آمریکایی در این پیشنهاد عبارت‌های «پایان جنگ» و «خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه» را که شروط اصلی حماس برای مذاکره هستند، به صراحت بیان نکرده است.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده است که این رژیم در حال آمادگی برای کوتاه کردن عملیات در رفح (جنوب غزه) است تا به توافقی در خصوص حملات حزب‌الله در مرزهای شمالی دست پیدا کند که این توافق شامل دور کردن حزب‌الله به آن سوی رود لیطانی باشد.

از طرف دیگر، شبکه «سی‌ان‌ان» نیز به نقل از یک منبع آمریکایی که او را بلندپایه خوانده، گزارش داده است قالب‌های جدیدی برای بخش‌هایی از طرح پیشنهادی آتش‌بس آمریکا ارائه شده تا خلأهای موجود میان حماس و تل‌آویو کوچک‌تر  شود.

وبگاه اسرائیلی «آکسیوس» نیز به نقل از چند منبع در دولت آمریکا خبر داده است اقدامات جدیدی که آمریکا به همراه میانجیگران یعنی قطر و مصر اخیرا آغاز کرده، مربوط به بند هشتم طرح پیشنهادی آتش‌بس است.

منابع یادشده گفته‌اند که مقامات آمریکایی بند هشتم را با ادبیاتی متفاوت بازنویسی کرده‌اند.

این وبگاه همچنین به نقل از یک منبع آگاه نوشته واشنگتن اقدامات خود را برای توافق طرفین بر سر آتش‌بس تشدید کرده است.

آماده باش هریس برای جانشینی بایدن

ابراز نگرانی اعضای برجسته حزب دموکرات‌ نسبت به وضعیت بایدن در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش با ترامپ، کامالا هریس را به عنوان یک گزینه پیشنهادی برای جایگزینی با وی مورد توجه قرار داده است.

عملکرد نامطلوب جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره پنج‌شنبه شب با دونالد ترامپ منجر به درخواست برخی از هم‌حزبی‌های او برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری شده است. امری که تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، کمپین انتخاباتی وی را در حالت خطر قرار داده است.

به گزارش یو‌اس‌ای‌ تودی، نگرانی‌های حزب دموکرات در مورد وضعیت بایدن در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا برخی نگاه‌ها را به سمت کامالا هریس، معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا متمایل کرده است.

طرح گزینه هریس برای نامزدی حزب دموکرات، موجب خواهد شد تا او به عنوان اولین نامزد انتخاباتی زن رنگین‌پوست در آمریکا معرفی شود که با 59 سال سن به طور بالقوه قدرت را از بایدن 81 ساله خواهد گرفت.

اگرچه انتخاب بایدن به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات تحت تاثیر سن و وضعیت سلامتی وی از همان ابتدا با اما و اگرهای بسیاری همراه بود، با این حال، هیچ گزینه دیگری از جانب حزب دموکرات برای رقابت و جایگزینی با وی مطرح نشد.

دموکرات‌ها از بایدن خواسته بودند تا در مناظره روز پنج‌شنبه خود نشان دهد که قدرت و توانایی لازم را برای حضور در دوره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دارد.

با این حال، بر خلاف درخواستشان بایدن نتوانست در مقابل ترامپ عملکرد خوبی در جریان اولین مناظره انتخاباتی‌اش داشته باشد. موضوعی که در نهایت منجر به درخواست اعضای برجسته دموکرات برای کناره‌گیری بایدن از قدرت منجر شد.

مایکل تایلر، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد، هیچ صحبتی در مورد درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن در کمپین انتخاباتی وی مطرح نشده است.

با این حال، برخی از قانونگذاران کنگره آمریکا و حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با مشاهده عملکرد بایدن در جریان مناظره با ترامپ، اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چه کسی می‌تواند به عنوان جایگزین بایدن در رقابت‌های ریاست‌جمهوری معرفی شود.

به رغم برخی از پیشنهادات مطرح شده مبنی بر جایگزینی هریس با بایدن، او تنها فردی است که از رئیس‌جمهور آمریکا پس از مناظره روز پنج‌شنبه حمایت کرده است.

بر خلاف انتقادات شدیدی که از جانب اعضای حزب دموکرات علیه بایدن مطرح شده، هریس عملکرد بایدن را شروعی آرام در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری وی با ترامپ توصیف کرده است.

آغاز انتخابات پارلمانی فرانسه در سایه قدرت نمایی راست افراطی

شهروندان فرانسوی امروز (یکشنبه) برای شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی در حالی پای صندوق‌های رای رفته‌اند که این روند با آماده‌سازی‌ها برای برگزاری المپیک تابستانی پاریس که حدود یک ماه دیگر برگزار می‌شود، تداخل زمانی دارد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه به تصاحب ۵۷۷ کرسی توسط ائتلاف میانه‌روی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور، حزب راست افراطی «اجتماع ملی» و حزب چپ «جبهه جدید مردمی» منجر می‌شود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه در سرزمین‌های فرادریایی این کشور آغاز شده و شعب اخذ رای در سرزمین اصلی فرانسه در ساعت ۸ صبح (۰۶:۰۰ به وقت گرینویچ) یکشنبه باز می‌شوند. انتظار می‌رود اولین پیش‌بینی‌های رای‌گیری در ساعت ۲۰:۰۰ انجام شود، زمانی که شعبه‌های رای‌گیری نهایی بسته می‌شود و نتایج رسمی زودهنگام اواخر یکشنبه شب اعلامن خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری تاس، اگر کاندیدایی در اولین رای‌گیری اکثریت آرا را به دست آورد، کرسی از آن او می‌شود. تنها نامزدهایی مجاز به شرکت در دور دوم هستند که حداقل ۱۲.۵ درصد آرا را در دور اول کسب کرده باشند. کسانی برنده می‌شوند که رای بیشتری کسب کنند.

 

اعترافات خطرناک شبکه جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی در یمن

سرویس‌های امنیتی یمن در صنعا اعترافات یک گروه جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را فاش کردند که بخش فرهنگی یمن را هدف قرار داده بود.

منابع به المیادین گفتند که وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن همه اقشار جامعه این کشور را هدف قرار داده و از طریق آن، گروهک‌هایی را برای جمع آوری و به کارگیری اطلاعات جذب کرده بود.

این منابع افزودند: «اعترافات این شبکه جاسوسی نشان می‌دهد که سفارت آمریکا چیزی جز لانه جاسوسی و ابزاری برای خرابکاری نبوده و وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن با سازمان اطلاعات آمریکا -سیا- مرتبط بوده است.»

اعضای گروه جاسوسی برجسته‌ترین طرح‌های وابسته فرهنگی که با هدف گسترش مفاسد اخلاقی و ناهنجاری‌های اخلاقی و از طریق مؤسسات، مدارس و دانشگاه‌هایی مانند آمیدست، اکسید، یالی و مالی انجام شده متذکر شدند. از جمله این اقدامات اعطای مجوز سفر به آمریکا تحت عنوان «مبادله فرهنگی» یا بورسیه تحصیلی با هدف تبلیغ فرهنگ غربی، تغییر عقاید دانش‌آموزان و استخدام آنها برای همکاری در پروژه‌های خرابکارانه بود.

جاسوس، عبدالمعین عزان اشاره کرد که کمیساریای عالی حقوق بشر تحت آنچه «نظارت بر خشونت جنسیتی» نامیده می‌شود، برای نظارت بر همجنس گرایان در کشور و به طور غیرمستقیم برای ترویج آنچه «حقوق و نیاز به محافظت از آنها» نامیده می‌شود، کار می‌کند.

وی اظهار داشت که کمیساریا اطلاعات و داده‌هایی را در مورد گسترش آنها در جامعه و چالش‌های پیش روی آنها و امکان حمایت و تشویق آنها برای ایجاد نهاد یا سازمانی که نماینده این افراد باشد جمع آوری کرده است و از طریق آن می‌توان از آنها حمایت کرد و بعداً آنها را برای مطالبه حقوق، حمایت و غیره تشویق کرد.

جاسوس عزان تاکید کرد که کمیساریا با تسهیل سفر آنها به خارج از کشور به منظور دریافت پناهندگی و انجام آزادانه زندگی خود در خارج از یمن به عنوان همجنسگرا به برخی از این همجنسگرایان کمک کرده است.

او افزود که آژانس‌های تبلیغی فعال در یمن بسیار و متنوع بوده و بیشتر آنها سازمان‌های وابسته به موسسات یا کلیساهای پروتستان هستند.

جاسوس عزان اشاره کرد که شرکت «آتلانتا» یکی از شرکت‌های آمریکایی بود که در یمن فعالیت تبلیغاتی می‌کرد، همچنین تعدادی از شرکت‌ها و نهادهای آمریکایی از جمله سازمان‌ها و حتی مؤسسات آموزشی مانند مدارس و غیره بودند که بیشتر تبلیغ کنندگان آن تابعیت آمریکایی داشتند و به عنوان معلم یا استاد دانشگاه یا مهندس، پزشک و غیره به کشور می‌آمدند.

همچنین جاسوس جمال الشرعبی به نقش آمریکا در حمله به فرهنگ یمن و جایگزینی آن با فرهنگ غربی، از طریق وابسته فرهنگی و سفارت در حمایت از مؤسسات آموزش زبان و تشویق به مختلط شدن، توانمندسازی زنان، توانمندسازی جوانان در جامعه و هر آنچه به فرهنگی مغایر با فرهنگ کشور و هویت دینی ملی و با هدف فساد مستمر جامعه و جوانان مرتبط است، اشاره کرد.

شائف الحمدانی جاسوس دیگر این گروهک نیز در اعترافات خود جنبه‌ای از نقش اطلاعاتی وابسته فرهنگی و رسانه‌ای را فاش کرد، به طوریکه وابسته فرهنگی یکی از فعال‌ترین وابسته‌های سفارت آمریکا محسوب می‌شود که به آژانس اطلاعاتی آمریکا، سیا، و وابسته سیاسی و اقتصادی در دستیابی به شخصیت‌های مورد هدف برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی کمک می‌کند تا اطلاعاتی در خدمت منافع آمریکا در یمن به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: وابسته فرهنگی در ظاهر نهادی است که برنامه‌های تبادل فرهنگی را به بهانه انتشار دانش و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای شخصیت‌های مورد هدف در یمن از اقشار مختلف جامعه اجرا می‌کند، در حالی که نقش واقعی آن خدمت به اطلاعات آمریکا در رسیدن به شخصیت‌ها و نهادهای تأثیرگذار با اطلاعات مهم در ابعاد اطلاعاتی، سیاسی، نظامی، اجتماعی، دانشگاهی و غیره است.

این اعترافات تلاش آمریکا برای اجرای پروژه‌های خصمانه علیه یمن را از طریق جمع‌آوری اطلاعات دقیق و پرسش‌نامه‌های جامع نشان می‌دهد که تمرکز سفارت آمریکا بر آن بسیار بوده است.

در ۱۰ ژوئن، سرویس‌های امنیتی در صنعا، پایتخت یمن، یک شبکه جاسوسی بزرگ آمریکایی - اسرائیلی را کشف کردند که از سال ۲۰۱۵ در موسسات مختلف فعالیت می‌کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۶
حمله اسراییل به لبنان قریب الوقوع است.
اسراییل از همان ابتدای جنگ غزه، اعلام کرده بود که دنبال همه خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
اسراییل اگر بهانه ای نداشته باشد نمیتونه جنگ رو آغاز کنه
ولی عده ای دارن با راکت پراکنی بی هدف بهش بهانه و انگیزه میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
وی وی وی ترسیدیم ما دنبال بهانه هستیم که اسرائیل رو نابود کنیم میلیون ها موشک خسته شدن از انتظار ما هم خسته شدیم از انتظار
دیروز افشا شد که آمریکا مدتی قبل هزازان بمب 2 هزار پوندی برای اسراییل فرستاده است.
آمریکا یک کشتی مسافربری را به سوی آبهای لبنان گسیل کرده تا اتباع خود را از لبنان خارج کند.
جنگ جهانی خیلی نزدیک شده
چه جوریه کشور فرانسه یک چهارم کشور ماهست اما تعداد نماینده های مجلسش 577 نفراست و نماینده های مجلس ما 220 نفرهستند بر اسای تعداد جمعیت , براساس مساحت , بر چه اساسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
ول کن دلت خوشه
ارتش لبان کجاست نکنه تو خوابه
آمریکا خیلی از کشورهای جهان رو به همین شیوه یمن استحاله فرهنگی کرده. واقعا جنایت کار ترین کشور تاریخ آمریکاست و باید از آن حذر کرد.
جنگ با لبنان حتمی است سیاست ذوری از جنگ است مشکلات لبنان مریوط یه مرم خودشون هست که عاقل باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
مردم لبنان تقصیر ندارند زیرا این دولت لبنان است که آنقدر ضعیف است که نمی تواند جلوی اقدامات خرابکارانه حزب الله را بگیرد و لاجرم جنگ تمام عیار از طرف اسراییل به آنها تحمیل خواهد شد
جبهه مقاومت چرا سمانه ضد هوایی نداره؟ سامانه سوم خرداد و باور رو چرا نمیدیم بهشون؟ قدرت هوایی رو از اسرائیل بگیری هیچی ازش نمیمونه
پاسخ ها
احمد
| United States of America |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
ای سردار ای بزرگ ای
تئوریسین اگر مملکت دست تو بود بباد رفته بود.
مسئولین نظامی شما چند سال،پیش گفتید ایران میتونه در ده دقیقه ۱۰۹ هزار موشک شلیک کنه اما ظاهرا اینجور نیست هنوز لطفا به این توانایی برسید اینجوری شکست اسرائیل حتمیه شلیک ۱۰۰ هزار در ده دقیقه
طوفان الاقصای دوم در راه است
اگر طوفان الاقصای اول شروع شد و بعد جنگ شد
اما طوفان الاقصای دوم اول جنگ انجام شده و بعد طوفان الاقصا شروع می شود

آمریکا همدست اسراییل است نابودی اسراییل همراه با نابودی آمریکا است
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات