بازدید 1436
۱

معرفی مغز متفکر نسل‌کشی فلسطینی‌ها

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین خواستار صدور قرار بازداشت برای وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شد.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲ 01 July 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین خاطرنشان کرد که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی «مغز متفکر نسل‌کشی فلسطینی‌ها» است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، گزارشگر ویژه سازمان ملل نسبت به اینکه دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت این وزیر رژیم صهیونیستی را صادر نکرده است ابراز تعجب کرد.

آلبانیز در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: به‌رغم فشار زیاد سیاسی بر دیوان بین‌المللی کیفری، من واقعاً متوجه نمی‌شوم که چرا دادستان دیوان تا به این لحظه برای این مرد (اسموتریچ) قرار بازداشت صادر نکرده است؟ کسی که مغز متفکر اصلی سیاست‌های نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینیان به‌شمار می‌آید.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با طرح‌های وزیر دارایی این رژیم علیه به رسمیت شناختن کشور فلسطین و نیز مشروعیت‌بخشی به پنج کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری موافقت کرده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد کل شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تا امروز به ۳۷ هزار و ۹۰۰ تن و شمار زخمی‌های این حملات به ۸۷ هزار و ۶۰ تن رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
هنیه چی میگه؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات