بازدید 6548

بیانیه علی لاریجانی درباره خطر دیکتاتوری که تکذیب شد

ساعاتی پس از انتشار بیانیه‌ای منتسب به علی لاریجانی درباره مشارکت در انتخابات برای جلوگیری دیکتاتوری، دفتر لاریجانی این بیانیه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ 02 July 2024

هشدار علی لاریجانی درباره شکل گیری دیکتاتوری

برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری کار (ایلنا) طی ساعات اخیر بیانیه‌ای به نقل از علی لاریجانی مشاور رهبری منتشر کردند. که در متن آن به نقل از رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید شده بود: «اگر خدایی ناکرده رای ندادن‌ها شرایط را به سمت یک دیکتاتوری ببرد خسارت بسیار بزرگی است. یک انتخابات پرفروغ، یک سرمایه ملی در کشور است و این مسئله در مراودات بین‌المللی لحاظ می‌شود. نکته مهم دیگر این است که خود نهاد انتخابات را نباید در کشور ضعیف کرد. اگر این نهاد انتخابات ضعیف شد، هم در داخل کشور مشکل‌ساز می‌شود و هم در خارج از کشور.»
 
حالا بنا به آنچه دفتر مشاور رهبری اعلام کرده این نامه صحت ندارد و توییتر دفتر لاریجانی در مطلبی نوشته است؛ «بیانیه‌ای که به تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۱ به نام علی لاریجانی به‌مناسبت انتخابات اخیر در برخی رسانه‌ها منعکس گردیده کذب است و هیچ‌گونه مطلبی در این زمینه صادر نشده است.»

بیانیه علی لاریجانی درباره خطر دیکتاتوری که تکذیب شد

متن مورد بحث به این شرح بود:

مردم شریف ایران؛ اگر بخواهیم اصلاحاتی در کشور ایجاد شود، راهی به جز حضور پرشور در انتخابات وجود ندارد.
 
کشورهایی به سمت دیکتاتوری می‌روند که از طریق قهر مردم، یک اقلیتی سوار بر همه امور می‌شوند یا ساختارهای حکومت گاهی کاری می‌کنند که مردم روش اشتباهی را انتخاب کرده و نتوانند حضور پیدا کنند.
 
اگر زمانی یک ساختاری از حکومت اشتباه کرد، مردم باید با حضور خود آن اشتباه را رفع کنند و به حکومت بگویند ما راه خود را متوجه شدیم. رای ندادن مسیری است که کشور را به سمت سلطه اقلیت خواهد برد. اگر اشکالاتی هم وجود دارد، باید با رأی دادن اصلاح شود.
 
اگر خدایی ناکرده رای ندادن‌ها شرایط را به سمت یک دیکتاتوری ببرد خسارت بسیار بزرگی است. یک انتخابات پرفروغ، یک سرمایه ملی در کشور است و این مسئله در مراودات بین‌المللی لحاظ می‌شود. نکته مهم دیگر این است که خود نهاد انتخابات را نباید در کشور ضعیف کرد. اگر این نهاد انتخابات ضعیف شد، هم در داخل کشور مشکل‌ساز می‌شود و هم در خارج از کشور.
 
با شرکت نکردن در انتخابات، آیا مسائل و مشکلات حل می‌شود؟ اگر دولت در انظار بین‌المللی موجه نباشد در حل مسائل موفق نمی‌شود. ممکن است اشکالات وارد باشد اماعدم شرکت در انتخابات راه حل دقیق آن نبوده و حلال مشکل نیست.
 
قطع به یقین نارضایتی بخش اعظمی از مردم درست است، اگر کارها درست انجام می‌شد، ما دچار این یاس نشده بودیم. اما سوال این است که این یاس چگونه باید جبران شود؟ مردم این آگاهی را دارند و یک گام جلوتر را مشاهده می‌کنند که اگر رای ندهیم، چه مشکلاتی حل می‌شود. آیا دولت در حل مسائل بین‌المللی قوی‌تر شده یا مسائل اقتصادی داخلی بهتر حل می‌شود؟ زمانی که فردی ناتوان‌تر به ریاست جمهوری برسد، قطعا مسائل اقتصادی حل نمی‌شود.
 
اگر ما تلاش کردیم به گونه‌ای در انتخابات رای بدهیم که فرد توانمندتر یا دارای حریت لازم برای احقاق حقوق مردم و اداره کشور به ریاست جمهوری برسد، آن وقت یک گام به اصلاح امور نزدیک‌تر شده‌ایم.
 
مردم ایران؛ شما را دعوت می‌کنم، به فرد با اراده‌ای رای دهید که صاحب یک تفکر باشد و قدرت اجرای آن را داشته باشد. به یک سیاستمدار رای دهید نه یک دانشمند و تفاوت سیاستمدار یا یک دانشمند این است که دانشمند شرایط را توصیف می‌کند اما سیاستمدار تغییر شرایط را دنبال می‌کند.
 
بنده خدا
علی لاریجانی
 
۱۴۰۳/۰۴/۱۱

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۶
ما که زیاد اهل سیاست نیستیم و در مورد برجام متوجه نشدیم حق با کیست اما در مورد کرسنت اینکه سالها طرف مقابل از چاه گاز مشترک برداشت کنه و ما هیچ برداشتی نداشته باشیم رو متوجه میشیم که این کار به زیان بیت المال بوده و از همین مطلب نتیجه میگیریم کیا راست میگن و کیا دروغ
طرفدارهای آقای لاریجانی بیایید وسط گود.منظورشون رو هم که کامل مشخص کردند به کی باید رای داد.
خب میگه به پزشکیان رای بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
برعکس. میگه به دانشمند رأی ندهید (اینجا پزشکیان چون فوق تخصص جراحی هستند داشمند حساب شده اند) به سیاستمدار رأی بدهید که صاحب ایده است (جلیلی دکترای علوم سیاسی و ایده آن هم که مشخصه)
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
میگه سیاستمدار ، مشخصه پزشکیان سیاستمدار نیست ، البته دانشمند هم نیستند . وزن قلب رو هم نمیدونستند!
سالهای سال با وجود مسئولینی مانند شما و بقیه مسئولین که در طول مسئولیت هیچ کاری برای مردم انجام ندادید مردم مایوس شدن و در انتخابات شرکت نمیکنند
رای بی رای
حالا شما که تواناتر بودی چه گلی بر سر مردم زدی؟؟/
"بنده خدا "
جیک جیک مستانت بود فـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکر زمستانت بود ..........
خیلی جالبه.. اصلا حرفی واسه گفتن ندارم... رای بدیم میگن سیاست ها را قبول دارند مردم... رای ندیم میگن دیکتاتوری میشه.... راه پیمایی کنیم برخورد شدید میشه... چکار باید کنیم که بگیم به فکرمون باشید؟؟؟؟
مختصرا گفته به پزشکیان رای بدید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
واضح گفتند به سیاستمدار رای دهید ،پزشکیان مثلا دانشمنده! و مسلما سیاستمدار نیست
من در دوره اول به دکتر پزشکیان رای دادم ولی الان به شدت نگران آینده دخترم شدم و همش به این فکر میکنم که بعد از پیروزی پزشکیان چه خواهد شد؟!! ای کاش نگرانی ما را جناب پزشکیان برطرف کنند تا دوره دوم هم با خیال راحت به ایشان رای بدیم.
حالا کدومشون سیاستمدار هستند و کدومشون دانشمند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
هر دو دانشمند هستند
چه رای بدی چه رای ندی اقلیت سلطه داره و مثل روز روشن است که خودشان هم که در راس امور نباشند، چوب لای چرخ دیگران میگذارند و مانع خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
جالبه اصلاح طلبان قلابي و اعتداليون خودشون رو اكثريت ميدونن. نه بابا بنده خدا شماها هم جزو همون اقليت هستين. اكثريت اون شصت درصدي هستن كه راي ندادن به علاوه حدودا سي درصدي كه متاسفانه با ديدن سراب نشان داده شده توسط اصلاح طلبان فكر ميكنن اين امامزاده شفا ميده.
آزموده را آزمون خطاست. راي بي راي
جناب لاریجانی سالهای زیادی دولت و دولتها دست شما برادرهای لاریجانی بوده بیخیال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
احسنت
فقط پزشکیان
منظورشان رأی به جلیلی است چون جلیلی دکترای علوم سیاسی دارد و سیاستمدار محسوب می شود اما پزشکیان دانشمند محسوب می شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
پزشکیان سیاست که هیپ ، دانشمند هم نیست ، وزن قلب رو هم نمیدونه

از طرفی یک دانشمند واقعی با مصالح جمعیت بازی نمیکنه وقتی نه توانش رو داره نه انرژیشو
سابقه ایشون رو تو مجلس و صدا و سیما بررسی کنید ایشان همون هستن چیزی عوض نشده فقط دنبال رای هستن نه رفاه مردم
ای مردم الحذر الحذر از جلیل !!! به پزشکیان پناه ببریم !!! به خدا قسم نابود میشیم با این دارو دسته متحجر با افکار و ایده‌های ماقبل تاریخ
من نمی دانم چرا هرکس که سوار اسب قدرت است همه چیز را عادلانه می بیند همینکه از اسب پیاده می شوند جامعه می شود دیکتاتور
آقای لاریجانی اگر شما یادتان نیست من یادم هست که فرمودید ما در جامعه فساد سازماندهی شده نداریم و مقام های عالی کشور همه سالم هستند
نقل قول از یکی از نظرات """جالبه اصلاح طلبان قلابي و اعتداليون خودشون رو اكثريت ميدونن. نه بابا بنده خدا شماها هم جزو همون اقليت هستين. اكثريت اون شصت درصدي هستن كه راي ندادن به علاوه حدودا سي درصدي كه متاسفانه با ديدن سراب نشان داده شده توسط اصلاح طلبان فكر ميكنن اين امامزاده شفا ميده.
آزموده را آزمون خطاست. راي بي راي
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات