تاثیر بحران دریای سرخ بر درآمد کانال سوئز

درآمد کانال سوئز به دلیل بحران دریای سرخ تقریباً به نصف کاهش یافته است و کشور مصر را به دردسر بزرگی انداخته است؛‌ همچنین کشتی‌های حمل‌ونقل اقیانوسی بزرگ مجبور شده‌اند از کانال سوئز اجتناب کنند و در عوض مسیر طولانی‌تر اطراف آفریقا را ترجیح دهند.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۶۵
|
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 04 July 2024
|
3413 بازدید

تاثیر بحران دریای سرخ بر درآمد کانال سوئز

درآمد کانال سوئز به دلیل بحران دریای سرخ تقریباً به نصف کاهش یافته است و کشور مصر را به دردسر بزرگی انداخته است. همچنین کشتی‌های حمل‌ونقل اقیانوسی بزرگ مجبور شده‌اند از کانال سوئز اجتناب کنند و در عوض مسیر طولانی‌تر اطراف آفریقا را ترجیح دهند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، کانال سوئز، یک مسیر دریایی حیاتی برای تجارت جهانی و کوتاه ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیاست و یکی از منابع اصلی ارز خارجی برای مصر است. کانال سوئز بخش مهمی از اقتصاد مصر است.

رسانه‌های مصری گزارش کردند که درآمدهای کانال سوئز در ماه مه به دلیل بی‌ثباتی در دریای سرخ به کاهش خود ادامه داد. درآمد سالانه ۶۴.۳ درصد کاهش یافت و به ۳۳۷.۸ میلیون دلار رسید. ماه گذشته ۱۱۱۱ کشتی انفرادی از این کانال عبور کردند که ۵۴ درصد نسبت به رقم ۲۳۹۶ مه ۲۰۲۳ کاهش داشت.

با تشدید درگیری به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، کشتی‌های حمل‌ونقل اقیانوسی بزرگ مجبور شده‌اند از کانال سوئز اجتناب کنند و در عوض مسیر طولانی‌تر اطراف آفریقا را ترجیح دهند. درآمد کانال سوئز مصر در سال جاری به دنبال حملات به کشتیرانی در دریای سرخ که منجر به انحراف بسیاری از کشتی‌ها از دماغه امید نیک شد، تقریباً به نصف کاهش یافت.

اسامه ربیعی، رئیس اداره کانال سوئز در بیانیه‌های رسانه‌ای گفت که درآمد این کانال در ژانویه به ۴۲۸ میلیون دلار در مقایسه با ۸۰۴ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. اسامه ربیعی، رئیس اداره کانال سوئز، افزود که تردد کشتی‌ها در این آبراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است. در طول سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، درآمد حاصل از کانال سوئز به رکورد ۹.۴ میلیارد دلار رسید.

ماری تایم گزارش داد که محمد معیت، وزیر دارایی مصر، ماه گذشته گفت که در نتیجه اختلال در کشتیرانی جهانی، درآمدها ممکن است تا ۶۰ درصد کاهش یابد.

در چهار ماه اول سال، حمل‌ونقل دریایی دریای سرخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً به نصف کاهش یافت. در ماه مه، میانگین تعداد کشتی‌هایی که از کانال سوئز در روز عبور می‌کردند، ۲۲ کشتی بود، در حالی که در آوریل ۲۴ و در مه ۲۰۲۳، ۵۱ کشتی بود.

سی ترید گزارش داد که تأثیر حملات در دریای سرخ در سراسر منطقه احساس شده است. سازمان بنادر عربستان گزارش داد که ترافیک دریایی در ماه مه به ۹۸۶ کشتی کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است. این کشور ۱۰ درصد کاهش سالانه کانتینرهای حمل شده را به ۶۴۷ هزار و ۸۳۹ واحد گزارش کرد. تعداد مسافران حدود یک سوم کاهش یافت.

بی ثباتی در سراسر منطقه، دولت مصر را وادار کرده است تا اهداف گردشگری خود را برای سال ۲۰۲۴ از ۱۸ میلیون به بین ۱۵.۵ تا ۱۶.۵ میلیون گردشگر کاهش دهد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟