بازدید 2647
یورو 2024؛

ترک‌ها متخصص به ثمر رساندن سریع‌ترین گل‌ها/ ترکیه با عبور از اتریش به دشت لاله های نارنجی رسید!

تیم ملی فوتبال ترکیه با دبل مریح دمیرال، اتریش را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶ 03 July 2024

ترک ها متخصص به ثمر رساندن سریع ترین گل ها/ ترکیه با عبور از اتریش به دشت لاله های نارنجی رسید!

به گزارش تابناک ورزشی، مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 با تقابل تیم‌های ملی اتریش و ترکیه به پایان رسید. دو تیم از ساعت 22:30 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه ردبول آره‌نا لایپزیگ به مصاف هم رفتند و در نهایت این ترکیه بود که به مرحله بعد صعود کرد و حریف هلند شد.
نیمه نخست این دیدار در حالی با گل مریح دمیرال به پایان رسید که 10 دقیقه توفانی ابتدایی این بازی منجر به ثبت یک رکورد ویژه برای این بازیکن شد.
تیم ملی ترکیه در ثانیه 57 توسط مریح دمیرال از حریف پیش افتاد. روی کرنر ارسالی بازیکنان ترکیه و اشتباه مدافعین اتریش، توپ جلوی پای دمیرال افتاد و او هم دروازه اتریش را باز کرد. بدین ترتیب سریع‌ترین گل تاریخ مراحل حذفی جام ملت‌های اروپا به ثبت رسید. از سویی مدافع تیم ملی ترکیه با احتساب بازی‌های گروهی، مراحل حذفی و فینال نیز دومین گل سریع تاریخ یورو را به نام خود ثبت کرد. پیش‌تر در دیدار آلبانی و ایتالیا، ندیم بایرامی با گلزنی در ثانیه 22 رکورد سریع‌ترین گل تاریخ یورو را به دست آورده بود. نکته جالب در مورد تیم ملی ترکیه، رکورد مشابه آن‌ها در جام جهانی است. در سال 2002، هاکان شوکور با گلزنی در یازدهمین ثانیه دیدار با کره‌جنوبی، سریع‌ترین گل مراحل حذفی جام جهانی را به ثمر رساند.

ترک ها متخصص به ثمر رساندن سریع ترین گل ها/ ترکیه با عبور از اتریش به دشت لاله های نارنجی رسید!

نیمه دوم با حملات بیشتر اتریش پیش رفت اما در دقیقه 59 ترکیه به گل دوم هم رسید. بازهم کرنر و بازهم مریح دمیرال. این‌بار ضربه سر محکم دمیرال منجر به گل دوم خودش و تیم ملی ترکیه شد. شاگردان رانگنیک که در آستانه حذف از جام قرار داشتند در دقیقه 67 یکی از گل های خورده را جبران کردند. جالب اینکه اتریشی ها هم از روی نقطه کرنر به گل رسیدند. مایکل گرگوریش موفق شد اختلاف را به حداقل برساند تا بازی حساس‌تر و جذاب‌تر دنبال شود. در نهایت تلاش زیاد و حملات اتریشی ها ثمری نداشت و در دقیقه پایانی هم دروازه بان ترکیه، یک سیو نجات بخش داشت تا این ترک ها باشند که از این مرحله صعود می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات