کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴| تکمیل پازل ناکامی سه میزبان با شکست کانادا/ پایان تلخ اروگوئه تلخ‌تر نشد

دیدار رده‌بندی مسابقات کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ به میزبانی ایالات متحده آمریکا به سود اروگوئه خاتمه یافت و این تیم به مقام سومی رسید.
کد خبر: ۱۲۴۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷ 14 July 2024

کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴| تکمیل پازل ناکامی سه میزبان با شکست کانادا/ پایان تلخ اروگوئه تلخ‌تر نشد

به گزارش تابناک ورزشی، کانادا و اروگوئه که با شکست در نیمه نهایی مسابقات کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ به میزبانی ایالات متحده آمریکا به دیدار رده‌بندی رفته بودند، از ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه) در ورزشگاه بانک آو آمریکا در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. با این حال برنده مسابقه باید در ضربات پنالتی مشخص می‌شد که در نهایت اروگوئه با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید تا روی سکوی سوم قرار بگیرد.

در این دیدار اسماعیل کونه (۲۲) و جاناتان دیوید (۸۰) برای کانادا گلزنی کردند و دو گل اروگوئه نیز توسط رودریگو بنتاکور (۸) و لوئیز سوارز (۲+۹۰) به ثمر رسید.

اروگوئه در شرایطی که با گل زودهنگام بنتاکور از حریف خود پیش افتاده بود، در ادامه دروازه‌اش را توسط کونه باز شده دید تا نیمه نخست با تساوی به اتمام برسد. دیوید به عنوان بازیکن تعویضی کانادا در دقیقه ۸۰ دروازه اروگوئه را باز کرد که کانادایی‌ها تا جشن پیروزی فاصله چندانی نداشتند، اما سوارز ستاره پا به سن گذاشته اروگوئه اجازه نداد پایان تلخ تیم ملی کشورش تلخ‌تر شود و بازی را به تساوی کشاند.

اروگوئه در شرایطی راهی رده‌بندی کوپا آمه‌ریکا شد که در نیمه نهایی با یک گل مغلوب کلمبیا شد و اتفاق تلخ ماجرا، درگیری فیزیکی چند بازیکن این تیم با هواداران کلمبیایی روی سکوها بود. شکست در رده‌بندی می‌توانست این پایان را برای اروگوئه تلخ‌تر کند، اما سوارز پازل ناکامی سه میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ را تکمیل کرد. کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا کمتر از دو سال دیگر میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند بود که مکزیک و آمریکا در مسابقات کوپا تجربه تلخی داشتند و حتی از گروه خود نیز صعود نکردند. کانادا که عملکرد بهتری داشت، می‌توانست روی سکوی سوم بایستد، اما با شکست مقابل اروگوئه پازل ناکامی سه میزبان را تکمیل کرد.

فینال رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ میان دو تیم آرژانتین و کلمبیا برگزار خواهد شد و دو تیم از ساعت ۳:۳۰ بامداد دوشنبه رو در روی هم قرار می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان