باید ۷۰ هزار نفر در نوبت وام ازدواج باشند، اما ۲۷۰ هزار نفر هستند!

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد تاخیر در پرداخت وام ازدواج گفت: بانک ها در پرداخت وام ازدواج کم کاری می کنند. کلهر ادامه داد: در حال حاضر 270 هزار نفر در نوبت وام ازدواج هستند که باید 70 هزار نفر قاعدتا در نوبت باشند.
کد خبر: ۱۲۴۹۴۰۲
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹ 22 July 2024
|
3838 بازدید

 

به گزارش تابناک به نقل از صنعت مالی، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز نگرانی از افزایش مدت زمان پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها، اظهار کرد که اخیرا بانک‌ها در پرداخت وام‌ها اهمال کرده‌اند و تمام دستاوردهای دولت برای کاهش پشت نوبتی‌های وام‌ ازدواج در چند هفته گذشته تحت‌الشعاع قرار گرفته است. کلهر ابراز امیدواری کرد تا مسئولان دولت منتخب به این مساله ورود کنند و رئیس جمهور منتخب نیز مسائل جوانان را به عنوان اولویت خود قرار دهد.

کلهر افزود: ما پیگیری‌های خود را انجام داده و به نهادهای نظارتی، چه در دولت، چه در مجلس و همچنین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، نامه ارسال کردیم. همچنین از دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری موضوع را پیگیری کردیم اما برای برخی بانک‌ها انگار وام ازدواج در اولویت نیست.

کلهر در مورد اینکه چند نفر ماهانه پشت نوبت وام ازدواج هستند گفت: ماهانه این موضوع را رصد می‌کنیم و اکنون ۲۷۰ هزار نفر در صف هستند، درحالیکه به صورت منطقی باید ۷۰ هزار نفر در صف دریافت وام حضور داشته باشند؛ این رقم در مدت مشابه سال قبل نیز ۷۰ هزار نفر بوده است.

او ادامه داد: مواردی بررسی شده که نشان می‌دهد مدت زمان پرداخت وام حداکثر یک ماهه بوده و اکنون تا 3 ماه افزایش یافته است؛ به عبارتی افرادی از فروردین‌ماه ثبت‌نام کرده و هنوز نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟