اسپاتیفای، تیک‌تاک، پینترست و دیسکورد رفع فیلتر شدند؟

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از رفع فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در ایران خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۶۷
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ 06 August 2024
|
15919 بازدید
|
۳

اسپاتیفای رفع فیلتر شد؟

به گزارش تابناک، در ساعات اخیر گزارش‌هایی منتشر شده که حکایت از رفع فیلتر یکی از مشهورترین سرویس‌های استریم موسیقی در جهان، یعنی «اسپاتیفای» در کشورمان دارد.

آن گونه که کاربران خبر می‌دهند، اسپاتیفای از شب گذشته بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده IP در دسترس کاربران قرار گرفته است و می‌توان بدون استفاده از VPN و دیگر ابزارهای عبور از فیلترینگ (که اصطاحا فیلترشکن خوانده می‌شوند)، از این نرم‌افزار برای گوش دادن موزیک‌ها و پادکست‌های منتشر شده در آن استفاده نمود.

نکته جالب درباره اسپاتیفای این است که این سرویس دهنده پخش آنلاین محتواهای صوتی، در ابتدای مسیر فعالیت خود و تا تابستان سال ۹۸ خورشیدی، دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌هایش را به دلیل تحریم‌ها مسدود کرده بود که این اقدام با اعتراض کاربران زیادی مواجه شده بود. محدودیتی که اواخر تابستان آن سال برداشته شد و اسپاتیفای در اختیار کاربرانی که با آی پی ایران به آن مراجعه می‌کردند قرار گرفت اما این وضعیت تنها یک ماه دوام داشت و بعد اسپاتیفای توسط مسئولان ایرانی فیلتر شد.

البته اسپاتیفای تنها نرم افزاری نیست که گمانه‌هایی در خصوص رفع فیلتر آن منتشر شده و در کنار آن، گزارش‌هایی از رفع فیلتر سه شبکه اجتماعی نام آشنا و مشهور جهانی در ایران هم منتشر شده و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است؛ رفع فیلتر «دیسکورد»، «پینترست» و «تیک تاک» ای آن گونه که غربی ها تلفظش می‌کنند، تیک توک!

شبکه‌های اجتماعی پر کاربر در جهان که استفاده از آنها برای کاربران ایرانی به شدت دشوار و دور از دسترش شده بود و معلوم نیست آیا رفع فیلتر شده‌اند یا آن گونه که برخی حدس زده‌اند، ممکن است در نتیجه اختلال در فیلترینگ، در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته باشند؛ اتفاقی که پیشتر در مقاطعی برای برخی نرم افزارها و شبکه های اجتماعی فیلتر شده مانند اینستاگرام نیز رخ داده و موجب شده برای زمان محدودی از فیلتر خارج شوند اما در زمانی کوتاه اوضاع به روال قبل برگشته است.

با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور کشورمان، گمانه زنی‌هایی درباره رفع فیلتر برخی نرم افزارها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی مطرح شده و زمینه ساز شکل گیری شایعاتی گردیده که بر رفع فیلتر قریب الوقوع اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و یوتیوب تاکید دارند. شایعاتی که موجب شد برخی مسئولان از جمله نمایندگان مجلس به اظهارنظر در این خصوص بپردازند و بر توانایی و یا عدم توانایی رئیس جمهور بر رفع فیلترینگ این نرم افزارها تاکید کنند.

اتفاقی که بایستی منتظر بمانیم و ببینیم آیا عملی خواهد شد یا در حد شایعه باقی خواهد ماند، همان گونه که گذر زمان نشان می‌دهد که آیا امثال اسپاتیفای و تیک تاک رفع فیلتر شده‌اند یا به دلیل اختلال در فیلترینگ یا عوامل مشابه دیگر، با آی پی های ایرانی می‌شود از این نرم افزارها استفاده کرد و بی نیاز از فیلترشکن بود!

 

 

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
به سرعت ها دقت کنید!! احتمالن از نظر اونها فرقی با فیلتر بودن نداره!!!!!
النا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
جدی رفع فیلتر شده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
نه بابا همچنان کار نمیکنه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟