افشاگری آمریکایی‌ها علیه هوندا و هیوندای

در اواخر هفته گذشته، سناتورهای آمریکایی - ران وید و ادوارد مارکی - در نامه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده فاش کردند که هوندا و هیوندای اطلاعات راننده را به وریسک آنالتیکس، یک کارگزار دیتا، برای سود بسیار اندک فروخته‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۲۳۹۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ 07 August 2024
|
4033 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، خودروسازان در چند ماه گذشته در مورد سیاست‌های جمع‌‌آوری داده‌‌ها و نحوه دریافت رضایت برای به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با اشخاص ثالث، تحت نظارت شدید قرار گرفته‌‌اند. بررسی‌ها نشان می‌‌دهد که برخی از خودروسازان اطلاعات راننده را به کارگزاران داده می‌فروشند. آنها نیز این اطلاعات را بسته‌‌بندی کرده و به شرکت‌های بیمه فروخته‌اند.

بر اساس این نامه، هوندا داده‌‌های ۹۷هزار خودرو را بین سال‌‌های ۲۰۲۰تا ۲۰۲۴ با وریسک به اشتراک گذاشته است. مالکانی که از طریق برنامه تلفن همراه این شرکت در برنامه بازخورد راننده هوندا شرکت کرده‌اند، داده‌های خود را در اختیار شرکت تحلیلی قرار داده‌اند که به هوندا ۲۵هزار و ۹۲۰دلار پرداخت کرده است.

به گفته سناتورهای آمریکایی، هیوندای نیز بین سال‌‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴اطلاعات بسیار بیشتری از کاربرانی را که اتصال اینترنت خودروی خود را فعال کرده بودند، به وریسک فروخت و به ‌طور خودکار آن رانندگان را در برنامه امتیاز رانندگی خودروساز ثبت نام می‌‌کرد، بدون اینکه به آنها اطلاع دهد. این شرکت اطلاعات ۱.۷میلیون وسیله نقلیه را تقریبا یک‌میلیون دلار یا ۶۱سنت به ازای هر خودرو فروخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...