تابناک بررسی می کند

داستان جدید استانی شدن انتخابات شوراها؛ اولویت های اجتماعی را دریابید

چندی پیش رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون انتخابات شوراها و برگزاری این انتخابات به شکل استانی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۲۸۳۴
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 10 August 2024
|
2632 بازدید
|
۷
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی تابناک، محمدصالح جوکاربا اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد اما با توجه به حادثه ای که اتفاق افتاد و می‌بایست در اسرع وقت انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد فلذا قانون انتخابات ریاست جمهوری نیاز به اصلاح داشت.
وی در ادامه اظهار کرد: مجلس قانون را اصلاح کرد تا شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره فعلی چهار ساله باشند. چراکه زمان لازم را برای برگزاری انتخابات شوراها هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم. فلذا در خرداد ماه سال آینده انتخابات شوراها برگزار خواهد شد و دوره بعدی شوراها -به خاطر اینکه انتخاباتش همزمان با انتخابات ریاست جمهوری پانزدهم برگزار شود-، سه ساله خواهد بود.
 
رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها، تصریح کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۶ انتخابات مجلس را خواهیم داشت، بلافاصله باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و انتخابات شوراها نیز باید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و چون ممکن است فراهم کردن این بستر سخت باشد فلذا در کمیسیون شوراها پیشنهاداتی مطرح شده است از جمله اینکه انتخابات شوراها از حالت همزمانی در سراسر کشور خارج شده و به صورت استانی برگزار شود. این پیشنهاد می تواند مشکل را حل کند.
 
شورای شهری ها چه می گویند؟
در همین باره عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مجلس استانی شدن انتخابات را در دستور کار قرار دهد و امسال آن را به تصویب برساند، در انتخابات سال آینده عملیاتی خواهد شد و در غیر این صورت به انتخابات دوره هفتم شوراها نمی‌رسد.
ناصر امانی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات شوراها مدتهاست در مجلس در دست بررسی است، اظهار کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری که بخشی از آن به انتخابات شوراها و انتخاب شهردار اختصاص دارد، در مجلس در دستور بررسی است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از فرضیه‌ها نیز این بود که انتخابات سراسری نباشد و به صورت استانی برگزار شود که قطعاً مزایا و معایبی دارد. باید بررسی‌ها صورت بگیرد تا در نهایت آن چیزی که به نفع مردم و مردم‌سالاری دینی است، اتفاق بیفتد و طرح نهایی در مجلس به تصویب برسد.
 
امانی با بیان اینکه مجلس دوازدهم تا چهار سال آینده می‌تواند طرح را به نتیجه برساند، تصریح کرد: اگر مجلس استانی شدن انتخابات را در دستورکار قرار دهد و امسال آن را به تصویب برساند، در انتخابات سال آینده عملیاتی خواهد شد و در غیر این صورت به انتخابات دوره هفتم شوراها نمی‌رسد و به انتخابات بعدی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، موکول می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه هنوز جزئیات طرح مشخص نیست، در حال حاضر نمی‌توان در مورد مزایا و معایب آن سخن گفت.
این روزها طرح های جدیدی درباره انتخابات مطزح است که باید دید اولا دارای چه اولویتی برای کشور هستند و ثانیا سرنوشت بررسی های کارشناسی آن چه خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
نبودن شورا از بودن آن مفیدتر است.

به جای حیف و میل کردن برای شوراها، بهتر است شهردارها با رای مردم انتخاب شده و زیر نظر مستقیم استانداران فعالیت کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
ویدیویی جالب از آموزش تعمیر موتور خودرو در ژاپن که به کودکان داده می‌شود، کاربران شبکه اجتماعی را به تعجب وا داشت. این ویدیو که نشان می‌دهد ژاپنی‌ها از همان کودک سعی می‌کنند کودکان‌شان را در معرض مهارت آموزی قرار دهند را می‌بینید.
قدرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
این کار با قانون اساسی و اراده اولیه این قانون موضوعه ناخواناست، متخصصین قوانین و حقوق اساسی باید نظر بدهند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
کشورررووهواست سرمایه ملت تو بورس آتش گرفت شما کجا سیر میکنی ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
جالبه ارزش بازار بورس کشور یک دهم سال ۹۹ شده ولی دلار ۵برابر شد عجب ناترازی وحشتناکی ؟؟!! جالبتر اینکه حدود ۱۰۰ عرضه‌ اولیه هم داشتند و که ارزشش نصف مقدار عرضه اولیه شده ؟؟؟؟ قیمت یک شرکت فنر سازی شده ۶ میلیارد یعنی قیمت یه آپارتمان ؟؟ ببینید تو کشور چه کردین ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
شوراها چقدر سودمند بودند با آمار و ارقام ارزیابی کنید ، شوراها باید خودجوش و بدون هیچگونه حقوق و مزایا باشند و کارشان فقط نظارت بر کل شهر باشد نه فقه شهرداریها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
ایران باید بسمتی بره که استاندار واسه خودش کسی باشه مثل ایالات متحده یا آلمان. تا همه چیز در دولت مرکزی خلاصه بشه استانها پیشرفت نمیکنند
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...