مقایسه هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی با سایر مقاصد محبوب

کد خبر: ۱۲۵۲۸۴۳
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 10 August 2024
|
2750 بازدید

مقایسه هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی با سایر مقاصد محبوب

قبرس شمالی، از نظر تفریحی و گردشگری کشوری محبوب است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار گرفته است. اما امروزه قصد داریم به جنبه جدیدی از این کشور، یعنی خرید ملک و هزینه‌های آن اشاره کنیم. مسلما خرید ملک در هر کشوری ملزم به پرداخت هزینه‌های مشخصی است، از آنجایی که امروزه بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که خرید ملک در قبرس شمالی بسیار مناسب است، قصد داریم با بررسی هزینه‌‌های خرید ملک در قبرس شمالی و سایر کشورها، مقایسه ای بین هزینه‌های این فعالیت اقتصادی در کشورهای مختلف انجام دهیم.

برای کسانی که از روتین زندگی خود خسته‌ شده‌اند، خرید ملک و زندگی در قبرس شمالی کار بسیار هیجان‌انگیزی است، پس اگر شما هم به هیجان و تغییر در زندگی نیاز دارید تا انتها همراه ما باشید.

بازار ملکی قبرس شمالی، محیطی کوچک با شهرت جهانی!

قبرس شمالی کشوری کوچک در دریای مدیترانه است. با این وجود در طی سال‌های اخیر به رشد بسیار خوبی رسید. یکی از زمینه‌های بسیار سودمندی که این کشور در آن رشد کرد، بازارهای ملکی بود. بازارهای ملکی کشور قبرس براساس معیارهای مختلفی بنا شد و در مدت زمان بسیار کم به سود بسیار عالی رسید. این سوددهی و خرید و فروش در بازارهای ملکی کشور قبرس شمالی به شکلی بود که در مدت زمان کمی، شهرت جهانی پیدا کرده و نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت آن جلب شد.

البته باید بدین نکته اشاره کنیم که در رشد بازار ملکی کشور قبرس، معیارها و عوامل مختلفی نقش دارند. در ادامه به اصلی‌ترین مواردی که باعث رشد بازارهای ملکی در قبرس شمالی شده اشاره خواهیم کرد.

عوامل رشد بازارهای ملکی

همانطور که گفتیم در حال حاضر، بازارهای ملکی و خرید و فروش خانه در قبرس شمالی رشد خوبی دارد. اولین عاملی که منجر به این اتفاق شده، مناسب بودن قیمت خانه در قبرس شمالی است. درواقع اشخاص می‌توانند بهترین خانه های قبرس را با بهترین هزینه خریداری کنند. قیمت خانه در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورها مانند قبرس جنوبی و ترکیه بسیار بهتر است. از سوی دیگر، رواج نقدینگی در بین مردم از دیگر عواملی است که به افزایش خرید و فروش ملک کمک می‌کند. درواقع اشخاص برای خرید خانه در قبرس، نقدینگی مناسبی داشته و می‌توانند خانه موردنظر را خریداری کنند.

اما اصلی‌ترین عاملی که منجر به رواج نقدینگی و افزایش خرید و فروش خانه در قبرس شمالی می‌شود، مناسب بودن درآمد اشخاص است. درواقع چه مهاجرین و چه بومی‌های قبرس، مشاغل مناسبی دارند و می‌توانند با جمع‌آوری پس‌انداز‌های خود خانه مناسبی را در کشور قبرس خریداری کنند. هنگامی که درآمد اشخاص مناسب باشد، می‌توانند هزینه خرید خانه را به صورت نقد پرداخت کرده و علاوه بر کمک به افزایش خرید و فروش خانه، به رواج نقدینگی هم کمک زیادی کنند.

محبوب ترین کشورها برای خرید ملک که با آنها آشنایی ندارید!

شاید هرکدام از شهرهای قبرس شمالی به عنوان یک مقصد محبوب برای کار، سرمایه‌گذاری و حتی خرید ملک محسوب شوند، اما قطعا سایر کشورها هم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. سایر کشورهای مانند ترکیه، یونان، قبرس جنوبی وغیره از جمله کشورهای هستند که به سبب دلایل مختلف در طی چند سال اخیر توجه بسیاری از مهاجرین را به سمت خود جلب کرده‌اند. اما پیش از اینکه به مهاجرت و حتی زندگی در این کشور فکر کنیم، باید از هزینه‌های خرید ملک در این کشورها مطلع شویم.

مقایسه هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی با سایر مقاصد محبوب

هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی و سایر کشورهای محبوب!

هزینه‌های خرید ملک چه در قبرس شمالی و چه در کشورهای دیگر باتوجه به معیارهای مشخصی تعیین می‌شود. این معیارها در کشورهای مختلف کاملا متفاوت است. برای اینکه بیشتر با میزان هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی و یا سایر کشورهای محبوب آشنا شوید، به مواردی که در بخش زیر بیان شده دقت کنید:

هزینه‌های پیش پرداخت

اولین موردی که در هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی و حتی سایر کشورها اهمیت دارد، مقدار پیش‌پرداختی است که توسط خریداری پرداخت می‌شود. در کشور قبرس شمالی باید پس از مشاهده ملک و انتخاب آن، هزینه‌ای بین 100 الی 200 پوند برای پیش‌پرداخت به صاحب ملک بپردازند. در کشور یونان اما هزینه‌ای برای پیش‌پرداخت مشخض نشده و خریداران می‌توانند هزینه کل ملک را به‌صورت یکجا یا طبق توافقات خود پرداخت کنند.

در کشور قبرس جنوبی و ترکیه هم پرداخت پیش‌پرداخت بسته به توافقات بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود. درواقع اگر هر دو طرف با پیش‌پرداخت موافق باشند، خریدار باید مبلغی را برای اینکار بپردازد. در غیر این صورت می‌توانند بدون بسته به توافقات خود، هزینه ملک را پرداخت کرده و سند آن را منتقل کنند.

هزینه‌های مربوط به ثبت اسناد

یکی دیگر از موارد هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی و کشورهای ذکر شده، هزینه‌های مربوط به ثبت اسناد است. در کشورهای مانند ایران، هزینه ثبت اسناد براساس مواردی مانند متراژ خانه و قیمت کل ملک تغییر می‌کند. همچنین در کشور ترکیه خریدار باشد مبلغ حدود 2000 لیر برای ثبت اسناد پرداخت کنند. همچنین ملک باید توسط کارشناسی ملکی به منظور ارزش‌گذاری بررسی شود که این کار هم هزینه‌ای حدود 2500 تا 3000 لیر دارد.

در کشور یونان، هزینه ثبت سند در دفاتر رسمی 1% از مبلغ کل ملک به همراه 23% درصد مالیات بر ارزش افزوده است. همچنین در کشور قبرس جنوبی هزینه ثبت اسناد 0.5% از قیمت کل ملک است.

هزینه‌های خرید ملک

آخرین و البته مهم ترین موردی که در هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی و سایر کشورها اهمیت دارد، قیمت کلی ملک است. در این امر باید بگوییم که کشور قبرس شمالی در مقایسه با بسیاری از کشورها، هزینه کمتری برای زندگی دارد. بدین ترتیب قیمت ملک در این کشور هم بسیار مناسب است. در مقابل، قیمت ملک در کشورهای مانند قبرس جنوبی و ترکیه بسیار بالا است. زیرا بازارهای ملکی این کشورها با نوسان‌های زیادی درگیر بوده و باعث افزایش قیمت ملک شده‌اند.

در کشور یونان شرایط کمی بهتر است. در این کشور قیمت ملک کمی مناسب‌تر از کشور ترکیه و قبرس جنوبی‌ست، اما همچنان می‌توان بهترین قیمت ملک را در کشور قبرس شمالی پیدا کرد. برای مثال اگر در کشورهای مانند ترکیه و قبرس جنوبی با هزینه‌های 250.000 یا 150.000 یورویی توان خرید خانه را داشته باشید، در قبرس شمالی می‌توانید با 120.000 یورو بهترین ملک را در هرکدام از بهترین شهرهای کشور قبرس خریداری کنید.

مقایسه هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی با سایر مقاصد محبوب

خرید ملک، فرصتی روشن برای سرمایه گذاری

مسلما سرمایه‌گذاری در هر عرصه‌ای می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد عالی و سودآور محسوب شود. مخصوصا اگر سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و بازارهای ملکی آن انجام شود. درواقع سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی در عرصه‌های مختلفی مانند ملک، تاسیس شرکت و حتی خرید اوراق بهادار انجام می‌شود. اما خرید ملک یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری است که به‌صورت بلندمدت سوددهی بسیار خوبی داشته و حتی منجر به دریافت اقامت دائمی کشور قبرس شمالی شود.

نتیجه گیری

با مقایسه هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی و سایر کشورها به خوبی‌ می‌فهمید که برای داشتن ملک در هر کشور چه‌ مقدار هزینه‌ای نیاز دارید. علاوه بر آن می‌توانید پیش از هرچیز با بازارهای ملکی کشور قبرس شمالی و سایر کشورها آشنا شوید. اما به‌یاد داشته‌ باشید، قبرس شمالی یکی از بهترین و مناسب‌ترین کشورهای است که می‌توانید با خرید ملک در آن، به زندگی رویایی برسید. همچنین می‌توانید در این مسیر از اطلاعات ما در سایت رکنا استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟