تابناک بررسی کرد

وزیر جهاد کشاورزی پزشکیان چه کسی است؟/دست سودجویان صنعت کشاورزی کوتاه می شود

گزینه وزارت جهادکشاورزی دولت چهاردهم علاوه بر حضور در این وزارتخانه، سه دوره نیز در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته است که همین مورد موجب شناخت مطلوب وی از فضای مثبت و البته نقاط تاریک این وزارتخانه مهم می شود.
کد خبر: ۱۲۵۳۱۴۸
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵ 11 August 2024
|
11249 بازدید
|
۲

بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین ارکان هر کشوری برای داشتن تأمین زنجیره غذایی سالم و مسائل مربوط به آن است که می‌توان گفت به دلیل اهمیت ویژه اش سکاندار آن بخش فردی باشد که بتواند نیاز‌های جامعه را به طور دقیق برطرف کند.

در کشور ما نیز این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به مشکلات موجود در زمینه امنیت غذایی و تأمین کالا‌های اساسی کشور و مسائل استراتژیک مربوط به آن تصدی گری این بخش به طور ویژه دیده شود تا کشور با مشکل و بحران مواجه نشود.

امروز در حالی غلامرضا نوری قزلچه، از آذربایجان شرقی به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که وی سابقه حضور در این وزارتخانه به عنوان مشاور وزیر جهادکشاورزی و همچنین سه دوره حضور درمجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد. تخصص نوری قزلچه در زمینه کارشناسی کشاورزی و دامپروری است، اما در مجلس به عنوان رئیس و سخنگوی فراکسیون مستقل ولایی فعالیت داشته است. 

باتوجه به فعالیت و حضور نه چندان کم وی در مجلس شورای اسلامی پیش بینی می‌شود شناخت مساعدی از وزارت جهادکشاورزی، باند‌های ثروت و قدرت فعال در آن، چالش و معضلات آن داشته باشد. از سویی دیگر با تکیه به فعالیت در بهارستان و شناخت اغلب نمایندگان ادوار از وی، بتواند با کسب آرا مطلوبی بر کرسی این وزارتخانه تکیه بزند.

اما این‌ها تنها کافی نیستند و باید بررسی شود که آیا ارتباط این شخص و نفوذ وی در دولت و مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای است که بتواند اعتبارات لازم را جهت تکیه بر صندلی وزارتخانه گسترده جهادکشاورزی، دریافت کند؟ همچنین ارتباط موثرش با سایرین برای پیشبرد اهداف این وزارتخانه مهم به چه صورتی است؟ به عبارتی به زبان عامیانه حرفش خریدار دارد یا خیر.

طی سال‌های گذشته موضوع استفاده بیش از حد از تراریخته‌ها و نهاده‌های آلوده که امنیت غذایی کشور را بر هم می‌زند از موضوعات مهمی بود که در سطوح مختلف به درستی به آن پرداخته نشد و به جای آن سخن‌هایی از اختلاس‌های کلان در سطح وزارت جهاد کشاورزی به گوش رسید که زیبنده این رکن مهم کشور نبود؛ بنابراین به گفته کارشناسان باید از همین ابتدای کار به مسائل به گونه‌ای اندیشیده شود تا بیت المال به دست مافیای نهاده، روغن و ... نیفتد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهریاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
سلام. بنظرم از ایشان گزینه های بهتر و با رزومه قوی تر هم بوده که انتخاب نشده .
فقط عضو کمیسیون و مشاور کفایت نمی کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
نوری قزلجه با توجه به اینکه در کمیسیون کشاورزی عضویت داشته لااقل مشکلات این وزارت خونه رو از بقیه بهتر میدونه در یک جمله عدم دخالت موثر در تولید محصولات کشاورزی و دام وطیور بغیر از گندم معاونت های مختلف صرفا اسم اون موضوع رو یدک می کشند معاونت آبخیزداری تقریبا میشه عنوان کردکه در امر آبخیزداری هیچ فعالیتی ندارد و با کوچک ترین بارش در مناطق مختلف کشور دچار سیل و تخریب و از بین رفتن ..... می شویم معاونت امور دام در خصوص ارائه دام به دامداران خورد هیچ فعالیتی ندارد فقط فرد را برای تهیه دام به بخش خصوصی معرفی می نماید تهیه جوجه یک روزه فقط بخش خصوصی سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی با بیش از 2500عضو هیات علمی حد اقل باید سالی 25طرح کاربردی وقابل قبول برای بخش اجرا داشته باشد متاسفانه فقط به فکر ایجاد اختلاف بین حقوق اعضای محترم هیات علمی با سایر کارکنان می باشند وخروجی صفر دو ماه در سال مرخصی با اینکه نوع فعالیت این اعضا با اعضای هیات علمی دانشگاه اصلا قابل قیاس نیست و علت دوما مرخصی دانشگاهیان تعطیلات نوروز وتعطیلات تابستان دانشگاه ها می باشد خلاصه که آقای وزیر کار سختی در پیش رو دارد البته اعضای محترم در شرکت های دانش بنیان فعالیت خصوصی خوبی دارند.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...