با تحولات منطقه و جهان

حماس: فردا در نشست‌ مذاکرات آتش بس دوحه شرکت نمی‌کنیم/ شلیک موشک از لبنان به اسرائیل/ استعفای نخست وزیر ژاپن/ حمله سایبری به کارزار انتخاباتی هریس

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی، استعفای نخست وزیر ژاپن، پیام السنوار خطاب به میانجی‌گران و حمله سایبری به کارزار انتخاباتی هریس از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۵۳۶۹۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ 14 August 2024
|
7037 بازدید

بین الملل تابناک: شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی، استعفای نخست وزیر ژاپن، پیام السنوار خطاب به میانجی‌گران و حمله سایبری به کارزار انتخاباتی هریس از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حماس: فردا در نشست‌ دوحه شرکت نمی‌کنیم

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین امروز چهارشنبه به نقل از یکی از مسئولان ارشد جنبش حماس بدون ذکر نام گفت که نمایندگان این جنبش در نشست‌ دوحه که قرار است فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که جنبش حماس آغاز مذاکرات جدید (در دوحه) بدون استناد و پایبندی به پیشنهاد توافق اخیری را که در دوم جولای گذشته ارایه کرد، نمی پذیرد.

این مقام حماس گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی وضع کرده است که روند مذاکرات را برهم می‌زند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا گزارش داد که در آستانه آغاز دور جدیدی از مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس در نوار غزه، نتانیاهو بار دیگر شروط جدیدی را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو خواهان آزادی فوری ۳۳ اسیر در قید حیات رژیم صهیونیستی شده و همچنین از مذاکره کنندگان خود خواسته است تا نظر این رژیم در مورد هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس برای آزادی ملاک اصلی قرار گرفته و ساز و کار بازگشت فلسطینیان به مناطق زندگی خود در شمال نوار غزه نیز مشخص شود.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی

به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد یک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک «متولا» در شمال اراضی اشغالی شلیک شد بدون اینکه آژیرهای هشدار به صدا درآید.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز اعلام کرد حمله‌ای از جنوب لبنان به یک هدف نظامی در اطراف شهرک «شتولا» انجام شد.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها مدعی رهگیری موشکی در آسمان عکا و نیز رهگیری یک پهپاد در آسمان خلیج حیفا شدند.

از زمان جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. تحلیلگران و برخی سیاستمداران این رژیم اذعان می‌کنند که تل‌آویو در برابر حزب‌الله در جبهه شمالی شکست خورده است.

این رژیم نگران وقوع جنگی گسترده با حزب‌الله لبنان، در پی ترور فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله در جنوب بیروت و پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس است.

نخست وزیر ژاپن استعفا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فومیا کیشیدا نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات(LDP) در ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و بعد از این انتخابات استعفا خواهد داد.

وی گفت، اولین چیزی که نشان می‌دهد حزب لیبرال دموکرات در حال تغییر است خروج من از آن است. من دیگر برای رهبری حزب نامزد نخواهم شد.

وی در عین حال تاکید کرد که از رهبری جدید حمایت خواهد کرد.

کیشیدا در سال 2021 به عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن انتخاب شده بود. رهبر حزب حاکم در ژاپن به صورت دوفاکتو نخست وزیر این کشور می‌شود.

پیام السنوار خطاب به میانجی‌گران درباره گام نخست تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یک پیام خطاب به میانجی گران در جریان مذاکرات دستیابی به آتش بس در نوار غزه مخابره کرده است.

بر اساس این گزارش، السنوار در این پیام تاکید کرده که اگر رژیم صهیونیستی در مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه جدی است و می‌خواهد جنبش حماس در این مذاکرات شرکت کند باید در گام نخست حمله نظامی خود را به این باریکه متوقف کند.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که پیام السنوار به میانجی گران عرب منتقل شده است اما بعید است رژیم صهیونیستی به این درخواست جواب مثبت دهد.

روز گذشته رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل اعلام کرد که جنبش مقاومت فلسطین «حماس» می‌گوید هیأتی را برای مذاکرات آتش بس و تبادل اسیران طی روز پنجشنبه به قطر اعزام نمی‌کند.

بر اساس اعلام این رسانه، حماس گفت که قصد ندارد مذاکره کنندگانی را برای مذاکره با رژیم صهیونیستی به دوحه قطر اعزام کند.

کارزار انتخاباتی هریس هم هدف حمله سایبری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس؛ کمپین انتخاباتی کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که هدف حمله هکری خارجی قرار گرفته است.

این اتفاق چند روز پس از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه مدعی شد که کارزار انتخابی وی توسط هکرهای ایرانی مورد حمله قرار گرفته است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید در حال انجام تحقیقات درباره ادعاهای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر هک اسناد او توسط ایران است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته که ستاد ترامپ هیچ مدرک و سند خاصی درباره نقش ایران در این عملیات هکری ادعایی رو نکرده است.

کارزار انتخاباتی هریس اعلام نکرده که چه کسی و با چه ملیتی پشت این حمله سایبری قرار دارد اما تاکید کرده که با مقامات اف بی آی در این زمینه در تماس است.

شروط جدید نتانیاهو برای مذاکرات آتش‌بس

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در آستانه آغاز دور جدیدی از مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو بار دیگر شرایط جدیدی را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو خواهان آزادی فوری ۳۳ اسیر در قید حیات رژیم صهیونیستی شده و همچنین از مذاکره کنندگان خود خواسته است تا نظر این رژیم در مورد هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس برای آزادی ملاک اصلی قرار گرفته و ساز و کار بازگشت فلسطینیان به مناطق زندگی خود در شمال نوار غزه نیز مشخص شود.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آنها دست خالی از مذاکرات باز می‌گردند.

خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی نیز نتانیاهو را مقصر و باعث مانع تراشی در دستیابی به توافق آتش بس با جنبش حماس می‌دانند. آنها در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند که نتانیاهو به جای دستیابی به توافق برای تبادل اسیران، برای تشدید اوضاع تلاش می‌کند.

این درحالی است که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی خواستار رد مذاکرات برای برقراری آتش بس شده و گفته است: نباید در دام کشورهای میانجی بیفتیم که می‌خواهند توافقنامه تسلیم شدن را بر ما تحمیل کنند.

او افزوده است: از نتانیاهو می‌خواهم با توافق پیشنهادی جدید درباره مبادله اسرا موافقت نکند چرا که زمان توقف جنگ فرا نرسیده و برقراری هرگونه آتش بس باید منوط به نابودی حماس باشد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز موضعی مشابه اسموتریچ گرفته و خواهان عدم مذاکره شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...