پیشنهاد جدید آمریکا برای رفع اختلافات در آتش‌بس غزه

آمریکا، قطر و مصر روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که واشنگتن پیشنهادی به حماس و رژیم صهیونیستی داده تا شکاف‌های باقی‌مانده در توافق آتش‌بس در غزه را پر کند.
کد خبر: ۱۲۵۴۰۷۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲ 16 August 2024
|
3528 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه در جریان است و به گفته مقامات صهیونیستی این «آخرین فرصت» برای دستیابی به توافق محسوب می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری اکسیوس، آمریکا، قطر و مصر در بیانیه‌ای اعلام کردند که مذاکرات ۲ روز گذشته در دوحه «جدی و سازنده» بوده و در فضایی مثبت برگزار شده است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا با حمایت مصر و قطر، به هر دو طرف پیشنهادی ارائه داده است که با اصولی که بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت اعلام کرده بود، مطابقت دارد.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: این پیشنهاد بر اساس نقاط توافق حاصل‌شده در هفته گذشته بنا شده و شکاف‌های باقی‌مانده را به نحوی پر می‌کند که امکان اجرای سریع توافق را فراهم می‌آورد.

یک منبع حماس به الجزیره گفته بود که این گروه توسط میانجی‌گران در جریان مذاکرات قرار گرفته و اعلام کرد که آنچه اکنون ارائه می‌شود با آنچه حماس در ۲ ژوئیه پذیرفته بود، مطابقت ندارد.

در بیانیه آمریکا، قطر و مصر آمده که این سه کشور به همراه رژیم صهیونیستی طی روز‌های آینده به کار فنی بر روی جزئیات اجرایی این توافق ادامه خواهند داد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...