روسیه از عادی‌سازی روابط باکو- ایروان حمایت می کند

همزمان با سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به جمهوری آذربایجان، خبرگزاری «تاس» از آمادگی مسکو برای اجرای توافقات سه جانبه این کشور با ایروان و باکو برای عادی‌سازی روابط و بازگشایی گذرگاه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۴۴۷۸
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴ 18 August 2024
|
1303 بازدید
روسیه از عادی‌سازی روابط باکو- ایروان حمایت می کند

 

به گزارش تابناک، خبرگزاری روسی «تاس» با استناد به برنامه سفر ولادیمیر پوتین به باکو گزارش داد که روسیه همواره آماده حمایت همه جانبه از عادی‌سازی روابط میان آذربایجان و ارمنستان است.

در پرونده مربوط به سفر رئیس‌جمهوری روسیه به آذربایجان آمده است: «امضای معاهده صلح، پیشبرد روند تحدید حدود و تعیین مرزهای آذربایجان و ارمنستان، رفع انسداد حمل‌ونقل، لجستیک و روابط اقتصادی در منطقه بر اساس توافقنامه‌های سه جانبه شناخته شده توسط افراد عالی‌رتبه در تاریخ ۲۰۲۰-۲۰۲۲، همچنان از جمله وظایف کلیدی است».

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین و الهام علی‌اف رهبران روسیه و آذربایجان، در مورد مسائل مربوط به سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع توافق میان ایروان و باکو گفت‌وگو خواهند کرد.

پیش از این دفتر مطبوعاتی کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه قصد دارد امروز (یکشنبه ۱۸ آگوست/۲۸ مرداد) برای یک سفر ۲ روزه مسکو را به مقصد باکو ترک کند.

طبق این بیانیه، قرار است در انتهای سفر پوتین به جمهوری آذربایجان، بیانیه‌ای مشترک از سوی سران دو کشور منتشر و اسناد بین دولتی به امضا برسد.

به گزارش ایرنا، آخرین باری که رئیس‌جمهور روسیه به جمهوری آذربایجان سفر کرد، اواخر سپتامبر ۲۰۱۸ بود که در آن سفر پوتین با علی‌اف دیدار و از مسابقات جهانی جودو که در باکو برگزار شد نیز بازدید کرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان در جریان آن سفر از رئیس‌جمهور روسیه دعوت کرد تا در فرصتی مناسب، بار دیگر به این کشور سفر کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...