خدمت ۳۰ هزار معلم بازنشسته استمرار می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی برابر با استانداردهای موجود، کمبود کلاس و معلم اولویت اول نظام آموزش و پرورش است گفت: به بهترین شکل ممکن حتی در استان‌هایی که دارای مشکل هستند مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۶۰۳۳
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ 26 August 2024
|
4481 بازدید
|

به گزارش «تابناک،» علیرضا کاظمی در همایش استانداران با وزیر کشور با بیان اینکه در سطح آموزش و پرورش در کنار همه مشکلات و چالش‌های موجود در آستانه آغاز سال تحصیلی راه اندازی مدارس کشور و سال تحصیلی مهمترین استراتژی و راهبردی است که در این دو ماه مد نظر است گفت: تمام هم و غم خود را صرف بازگشایی آرام، ایمن و کم دغدغه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز از دو چالش بزرگ در نظام تعلیم و تربیت رنج می بریم افزود: این چالش‌ها شامل کمبود نیرو و فضای آموزشی و کمبود اعتبارات است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی برابر با استانداردهای موجود و کمبود کلاس و معلم اولویت اول نظام آموزش و پرورش است گفت: به بهترین شکل ممکن حتی در استان‌هایی که دارای مشکل هستند، مدیریت و برنامه ریزی انجام می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه حدود ۸ هزار کلاس درس و ۱۳۰۰ پروژه را آماده افتتاح داریم گفت: اشکالات جزئی مانند نبود آب و برق و ... در این پروژه‌ها وجود دارد؛ شما با حمایت و ظرفیت‌های استان کمک کنید ۵ تا ۱۰ درصد باقی مانده آماده افتتاح شوند، البته سازمان نوسازی جدول افتتاح پروژه‌ها را قبل از ۲۵ شهریور آماده کند تا یکجا افتتاح شوند و آماده بازگشایی مدارس باشیم.

وی با بیان اینکه راه حل برون رفت این است که در باورها، اندیشه‌ها، گفتار، عمل خود آموزش و پرورش را بر صدر بنشانیم و به مسائل آموزش و پرورش توجه کنیم افزود: جامعه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است و تمام پیام‌های دولت و حاکمیت را در کوتاه ترین زمان ممکن به جامعه مخاطب خودش منتقل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کوچکترین مسئله در این حوزه به یک بحران می‌تواند تبدیل شود ادامه داد: به عنوان یک معلم تقاضا داریم این توجه بیشتر شود.

کاظمی با بیان اینکه تنها پروژه ای که قطعا اگر خوب مدیریت نکنیم بحران‌های بدی را به همراه دارد همین بحران بازگشایی مدارس است گفت: سایر بحران‌ها ممکن است خود را نشان ندهند و مدیریت می‌شود اما این یک پروژه ملی است که سراسر کشور را دربر دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط با معلمان و تشکل‌ها می تواند فضای روانی خوبی برای مهرماه آماده کند افزود: یکی از بهترین راه‌های کمبود نیروی انسانی بازنشستگان معلم هستند، به خدا قسم اگر برای معلم یه ذره احترام قائل شویم معلم جانش را فدای نظام تعلیم و تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۷۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند ادامه داد: بخشنامه‌ای اخیرا فرستاده بودند طبق آن دو شرط ۳۵ سال و ۶۵ سال،۳۰ سال و ۶۰ سال برای بازنشستگی درنظر گرفته شده بود که موجی از نارضایتی را به همراه داشت که روز گذشته این بخشنامه لغوشد.

کاظمی با بیان اینکه با این کار خود معلمان به کمک ما می آیند گفت: تا همین الان نزدیک ۳۰ هزار نفر از معلمان بازنشسته برای استمرار خدمت ثبت نام کرده‌اند تا بتوانیم این فضا رو پوشش دهیم.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
سلام و تبریک به وزیر محترم انشا ا... به مراتب بالاتر لطفاً ازما کارنامه سبز های آموزگاری هم استفاده نمایید ماهم میتوانیم اگر شما اجازه دهید به آموزش بچه ها و مدارس کمک کنیم و به آرزوی خود که عشق معلمی می‌باشد برسیم تشکر و سپاس فراوان
FARIDON.GH484
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
هزاران نفر از جوانان تحصیلکرده وجویای کار بیکار هستند وتوانایی تشکیل زندگی و ازدواج ندارند بخاطر نداشتن شغل واکنون‌ ۳۰ هزار معلم بازنشسته ک به فرسوده شغلی رسیده اند بکار میگیرند که حتی علم روزمره آنان کهنه وقدیمی شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
خواهشا معلمهای عزیز بازنشسته خواهشا برین خواهشا برین .بذارین جوونها بیان . به خدا خدا ازتون راضی نیست . بذارین جوونها بیان که حداقل یه شغل داشته باشن . یه خونواده تشکیل بدن
معلمهای عزیز بازنشسته لطفا برین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
این هم تحصیل کرده بیکار داریم که مستعد آموزش هستن چرا اونا رو استخدام نمی کنید و بازنشسته هایی که اعصاب وروان ندارن رو دوباره سر کار برای بچه جماعت میارید اونم بچه های این نسل که معلم بازنشسته نمیتونه خودش رو با اونا وفق بده اینقدر به جیب خودتون نگاه نکنید ووضع جامعه رو از این که هست خرابتر نکنید از میانگین معدلی که دادید اقایون مسئول خجالت بکشید
فاطمه پرور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
سلام
با احترام جناب دکتر کاظمی وزیر محترم آموزش پرورش
اینجانب فاطمه پرور به عنوان یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی
از شما و مجلس محترم درخواست تعیین تکلیف نهضتی ها رو داریم
جناب دکتر طبق گفته جنابعالی،فرمودین نهضتی ها مشغول به کار هستند
ممنون میشم مشخص کنید کدوم کار .و کدوم حقوق.و کدوم بیمه؟!و مخصوصا کدوم امنیت شغلی؟امیدوارم نشر بدین و ما نهضتی ها جواب بگیریم.
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
این همه نیروی جوان که مستعد و بانشاط هستند برای آموزش ببرید نه کسانی که دیگه حوصله خودشون رو هم ندارند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
جناب وزیر اعتقاد دارد نبود برق و آب در برخی مدارس مشکل جزئی است !
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
ضمن عرض سلام به عنوان یک فرهنگی بازنشسته از این 30 هزار همکار تقاضا دارم قبل از درخواست استمراریک بررسی بفرمایند که آیا همکاران بازنشسته گذشته حق و حقوق خود را گرفتند یا نه ، وزارتخانه ای که به فکر حق و حقوق بازنشسته های خود نیست پس نباید با آن همکاری کرد ، ضمن اینکه بعضی از نظرات براین است که از نسل جوان تحصیل کرده بیکار استفاده نمود.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
جناب آقای وزیر دبیران مدارس غیردولتی که چند سال پیشینه خدمت دارند و دبیران بسیار توانمند و باتجربه هستند رو استخدام کنید. چرا دست از سر بازنشسته ها برنمی دارید. اگر برای شما و آقای پزشکیان آینده فرزندان این کشور مهم بود قطعا نیروهای غیر رسمی رو استخدام میکردید نه اینکه نیروهای فرسوده بازنشسته رو دوباره به کار بگیرید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
واقعا جای خجالت دارد که فردی، یک معلم بازنشسته را با القاب ناشایست خطاب می کند تا جایی برای شروع در جایگاه معلمی پیدا کند!
فرزندم تو نیامده فرسوده ای! تو که قلمت با بی ادبی شروع شده، چطور می توانی در کسوت معلمی 30 سال تاب بیاوری؟!
مطمئن باش، اگر معلم بازنشسته ای فرسوده باشد، هرگز تقاضای همکاری نخواهد کرد
وای به فردای آموزش و پرورش..
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...