گرانی و مشکلات مشهود است/ با مردم مهربان باشیم/خبر جدید رئیس جمهور برای گندم‌کاران

نخستین گفتگوی تلویزیونی مسعود پزشکیان پخش شد و او در ابتدای این گفتگو مشکلات را مشهود دانست و گفت:با مسئولان جلسه داشتیم و وضعیت را بررسی کردیم.
کد خبر: ۱۲۵۶۹۵۳
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴ 31 August 2024
|
8610 بازدید
|

به گزارش تابناک، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، شامگاه امشب (شنبه 10 شهریورماه 1403) در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود طی سخنانی با مردم درباره‌ی ارتباط خود با رسانه‌ها بیان کرد: من می‌توانم هرماه با شما و مردم صحبت داشته باشیم و دغدغه‌های آنان را بشنویم و دنبال کنیم. می‌کوشیم با مردم‌مان صادق باشیم و جز حقیقت نگوییم.

گرانی و مشکلات مشهود است/ زمان برگزاری نشست خبری رئیس‌جمهور مشخص شد

وی افزود: هفته‌ی آینده نشست خبریِ بنده با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد؛ در این روزها مغول بودیم و باید اعضای کابینه انتخاب می‌شدند و برای این کار وقت زیادی گذاشتیم. بالاخره کابینه انتخاب شد و از مجلس قدردانی می‌کنیم و رأی بالایی به کابینه دادند و میانگین رأی افزایش یافت. ما تلاش کردیم که با وفاق جلو برویم و این وفاق را در انتخاب کابینه هم رعایت کنیم. مردم هم می‌بینند که تا حد امکان این راه را پیشه کنیم.

رئیس‌جمهور درباره ارزیابی خود از وضعیت کشور عنوان کرد: گرانی، کمبود‌ها، مطالبات و مشکلات اصناف مختلف، ناترازی در انرژی و غیره مشهود است و در این یک‌ماه گذشته با مسئولان جلسه داشتیم و وضعیت را بررسی کردیم.

با مردم مهربانانه برخورد کنیم 

وی بیان کرد: باید با وفاق و نگاه به چشم‌انداز جلو برویم؛ قرار است الگو شویم و دیگران از ما الگو بگیرند؛ برای رسیدن به این مهم، لازم است نخبگان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محترم شمرده شوند و اجازه دهیم که نقش‌آفرینی کنند. سیستمی برقرار خواهیم کرد که معاونت‌های وزارتخانه‌ها و مسئولان استان‌ها طبق شایستگی منتخب شوند و به مردم‌مان خدمت کنند. شاخص ما نیز، کسب رضایت مردم است.

 

رئیس‌جمهور گفت: ما هم‌اکنون در تحریم قرار داریم ولی در این شرایط باید با مردم‌مان مهربانانه برخورد کنیم و این ربطی به تحریم ندارد. ما هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی بودجه هستیم و امیدواریم تا آبان‌ماه به مجلس برسانیم. عدالت، رسیدگی به محرومین، از بین بردن تبعیض‌ها و سازوکارهای پرداختی از موارد مد نظر ما برای بودجه خواهد بود.

 

پزشکیان درباره لزوم وفاق ملی عنوان کرد: وحدت و انسجام یک اصل است که همواره باید به‌دنبال آن باشیم. این مسئله‌ی مهم از دستورات دین ماست و باید بر مدار صراط مستقیم حرکت کنیم؛ باید صداهای مختلف شنیده شود و نظرهای متنوع وجود دارد ولی بر اساس چشم‌انداز باید به وحدت برسیم. سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی و برنامه هفتم توسعه کشور میثاق ملی است.

 

وی بیان کرد: ما مشخص کردیم که هر وزارتخانه چه مسئولیت‌ها و رسالت‌هایی دارد، ما این موارد را ادغام کرده‌ایم و وزرا مکلف به اجرای آن هستند. این کار بر اساس برنامه‌ی هفتم توسعه صورت می‌گیرد. تمامی مجموعه‌ی دولت باید در این مسیر حرکت کنند و برای نظارت بر این، یک ابزار اندازه‌گیری خواهیم داشت تا مشخص شود.

 

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه‌ی دولت برای مهار تورم و گرانی، خاطر نشان کرد: روز گذشته وزیر اقتصاد سیاست‌ها و برنامه‌ها را اعلام کرد؛ این‌ها موارد تخصصی است که طبق برنامه‌ی هفتم است. اگر انسجام داخلی داشته، اختلافات را حذف و مشکلات‌مان را با دنیا حل کنیم، می‌توانیم پیش برویم.

رشد اقتصادی به ۸ درصد برسد

وی با بیان اینکه من سعی نمی‌کنم گذشته را نقد کنم، هرچه بوده همین است که الان می‌بینیم، گفت: اعتقاد دارم در حال حاضر باید دست به دست هم دهیم و با وفاق و نگاه به چشم انداز به جلو برویم و می‌طلبد که نخبگان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را ببینم و اجازه دهیم توانمندی خود را بروز دهند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: برای گندم‌کاران ۱۲۰ هزار میلیارد پیش بینی شده بود که آن هم در صندوق موجود نبود، در صورتی که آنچه به انبارها تحویل داده شده بود بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

الحمدالله در حال حل شدن است، مشکلات در حوزه بهداشت و درمان و معلمان داشتیم که تمهیداتی اندیشیده شده است، تا این مشکلات را تا جایی که امکان دارد حل کنیم.

وی گفت که در کشور داریم، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیست، یعنی اگر همه پول‌هایی که موجود هست را جمع کنیم تازه ۱۰۰ میلیارد دلار می توانیم سرمایه گذاری کنیم، از این رو۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم تا به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم.

 

وی با بیان اینکه این موضوع به ارتباطات خارجی ما و نیز ایرانیانی که در خارج هستند برمی گردد، گفت: هم وزارت امور خارجه ما باید در این رابطه تلاش کند هم نگاه ما باید در رابطه با مسائل مختلف اصلاح شود و آن وحدت و انسجام داخلی به وجود بیاید.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از سوی دیگر باید تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به ما و ثبات قانونی ما اعتماد و اطمینان پیدا کنند، گفت: اول باید به سرمایه گذاران اطمینان بدهیم که بستر را برای شکوفایی آنها فراهم می کنیم و قوانین مانع را از سر راه آنها برخواهیم داشت؛ این چیزی است که به دنبال آن هستیم.

 

پزشکیان گفت: با قوه قضائیه، مجلس و مقام معظم رهبری انسجام وجود دارد، اگر عزم داشته باشیم و سرمایه گذاران اطمینان یابند که ما پشت آنها خواهیم ایستاد، در این صورت به جای اینکه سرمایه از کشور خارج شود، خودشان پولشان را به کشور می آورند.

 

وی درباره اجرای عدالت، تصریح کرد: در جلسه با سازمان مدیریت و برنامه بر بحث عدالت و عقب‌ماندگی برخی استان‌ها و مناطق و در بعدی وسیع‌تر بر عدالت جنسیتی، عدالت قومیتی و عدالت منطقه‌ای تاکید کردیم.

 

رئیس جمهور افزود: در بهداشت و درمان، پزشک خانواده و ارجاع ساختار عادلانه‌ای است که باید محقق شود. اگر این ساختار اجرایی شود، همه از سیستان و بلوچستان تا کردستان و خوزستان، همان خدمتی را دریافت خواهد کرد که کسی در شمال تهران دریافت می کند.

 

پزشکیان با بیان اینکه در آموزش و پرورش مشکلات بسیاری داریم، تصریح کرد: قابل قبول نیست کسی که پول و آشنا و امکان ندارد بچه‌ او در مدرسه‌ای درس بخواند که ممکن است خوب آموزش نبیند. باید همه مدارس استاندارد قابل قبول داشته باشند. قابل قبول نیست که اکثر کسانی که به دانشگاه می‌روند از افراد و خانواده‌هایی باشند که بچه‌هایشان به مدارس ویژه و خصوصی و .. می‌روند.

 

پزشکیان درباره احتمال تغییر شرایط کنکور هم گفت: این مساله را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم. عادلانه است کسی که در روستا درس می خواند با کسی که در شمال تهران درس می خواد با هم رقابت کنند؟

 

وی با بیان اینکه من در روستا درس خوانده ام اما اجازه رشد داشته ام و الان رئیس جمهور هستم، اظهار کرد: زمان شاه در هنرستان درس خواندم و برای خدمت به سیستان رفتم و بعد دوباره درس خواندم. اگر این قانون، آن زمان وجود داشت، نمی توانستم دوباره درس بخوانم.

باید بازنگری در کنکور انجام شود

رئیس جمهور اعلام کرد: باید بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود. باید معیاری بگذاریم که رقابت عادلانه شود. باید امکانات برای رقابت عادلانه باشد. باید کاری کنیم رقابت در شرایط برابر از نظر معلم، محیط و امکانات وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
شعار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
تقصیر این بنده خدا نیست، مشکلات را، مخصوصا در عرصه روابط خارجی، تندروها برای کشور ایجاد کردند وحالا هم بالا نشستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
مملکت باید داد دست حسن روحانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
آقای پزشکیان از 1 ماه قبل از انتخابات تا الان فقط دارن میفرمایند که مشکل هست گرانی هست ، برادر بزرگوار آقای پزشکیان ! آیا مردم نمیدونن گرانی هست مشکل هست تورم هست ؟!

آیا مردم رئیس جمهور انتخاب کردن که به عنوان سخنگوی مردم فعالیت کنه که از جانب مردم بفرمایند که گرانی هست؟!! برادر عزیز ما خودمون اینهارو میدونیم بفرمایید که برنامه شما برای مهار تورم و گرانی چیست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
گفته بود که برنامه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
اقای دکتر پزشکیان مرد فرهیخته و بزرگی هستند
این های و هوی که شما طرفداران جلیلی اینجا می کنید در حد شخصیت این مرد بزرگ نیست
پزشکیان با هیچکدوم از ادمهایی که تا حال امده اند قابل قیاس نیست خیلی فرهیخته تر از این حرفهاست

رهبری هم کاملا کاملا واقف هستند به این امر و کاملا
و روابط نزدیکی با ایشان دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
شیخ ما شیره راخورد وگفت شیرین است!
مشکل اینجاست ما دراین مملکت دونوع مردم داریم!مردم طرف صحبت دولتمران ومردم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
همه ی مشکلات در گرانی خلاصه نمی شود، بعضی مشکلات احتیاج به تصمیم گیری قاطع دارد، مثلا اخراج افاغنه از ایران، که خواسته کل ملت است.
بعضی تصمیمات کاملا اشتباه وخلاف عدالت بودن آن محرز است و باید بازنگری شود
مثلا تاثیر 60 درصد معدل نمرات مدرسه در قبولی کنکور کاملا بر خلاف عدالت است.
کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
جناب رییس جمهور پول خرید بذر و کود رو نداریم، حق الزحمه کمباین و کامیون مونده.
حمایتی از کشاورز نمیشه هیچ، گندم تولیدی هم زیر قیمت و بصورت نسیه خریداری میشه
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
مغول بودیم؟!!!

همون ابتدای متن به مشغول نوشتید مغول بودیم ???
اسدالله شیواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
از حرفهای صادقانه رییس جمهور اینگونه بدرستی درک میکنیم که پس از گذشته ۴۶

سال ، تازه و هنوز میخواهیم برنامه ریزی کنیم !!!؟؟؟

در صورتیکه قرار بود ، ما در سال ۱۴۰۴ یعنی یکسال دیگر به نتیجه مطلوب و اهداف

رسیده و بعنوان الگوی برتر کشورهای منطقه در تمام زمینه ها دست یافته باشیم

ولی ظاهرا و واقعا ، اینگونه نیست و در تمام زمینه ها و حوزه ها و بخش های کشور و

زندگی مردم ، بقدری لیست بلند بالا و بزرگی از مشکلات و معضلات در دست داریم

که انگار ، تازه از خط شروع حرکت کرده و در ابتدای مسیر سخت و طولانی قرار داریم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
برنامه ریزی کنیم؟ پس رویاها را چه کنیم ما هنوز غرق در رویاهایمان هستیم و در عالم خلسه خوش می گذرانیم.برنامه ریزی برای چه؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
شوک های قیمتی مثل گران سازی بنزین و .. فقط تورم شدید به دنبال دارد .. برای مصرف بهینه ماشین خوب و کم مصرف در اختیار مردم قرار دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
جراحی اقتصادی به کمک وزیراقتصادی رافراموش نکن گران شدن بنزین قیمت بنزین دوبرابرشد وقیمت اجناس رشد کردند ولی جراحیه قیمتها راده برابر کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
فقظ حزف و حرف و حرف
چهار سال همینطور خواهد بود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
رشد ۸ درصدی اقتصاد!!! چین به عنوان موتور محرکه تولید رشدش حدود ۵ درصد هست الان....کشورهای اروپایی ۱ تا ۳ درصد.....انوقت ما با این وضعیتی که داریم...۸ درصد....یعنی قراره معجزه بشه تو اقتصاد....ان هم با این وضعیت فناوری..تکنولوژی..منابع انسانی خلاقی که همه مهاجرت کردن و وضع اینترنت و غیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
به فریاد مردم برسید اين بورس اعصاب و روان و جسم و سلامت همه رو داغون کرده شاخص سازی دردی از مردم دوا نمی کنه کاش اینو بفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
بورس راه حل داره اما کاری براش نمیکنند میگن هرکه طرح داره بگه اما گوش نوایی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
همین االان میرسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
بورس، گرانی، تورم، قطعی آب و برق و افزایش اجاره مسگن و عدم متناسب سازی حقوق بازنشستگان وآلودگی هوا و.... هم هست
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...