بازخوانی تاریخ/

هشدار سید احمد خمینی به امامان جمعه: توجیه کننده هر عملکردی نباشید!

"این که وقتی یک شخصیتی می‌خواهد وارد شهر یا استان شود مسئولان آن منطقه فورا به فکر تعمیر و مرمت خیابان‌ها و جاده‌ها می‌افتند و نقایص آن جا را بر طرف می‌کنند این عادت خیلی بد، واقعا طاغوتی است."
کد خبر: ۱۲۵۹۵۳۵
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹ 14 September 2024
|
7829 بازدید
|
۸

به گزارش تابناک، روزنامه «سلام» در شماره ۳۰ شهریور ۱۳۷۲ به نقل از حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی بر لزوم مبارزه با ثناگویی مبتذل در رسانه‌های گروهی تاکید کرد. 

متن پیاده شده این سخنرانی را تظر می گذرانید:


حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در ادامه کار نهمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور (دوشنبه شب شب گذشته) در جوار مرقد ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نقش خطیر ائمه جمعه در خنثی سازی تبلیغات مغرضانه دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب را یادآور شد و اظهار داشت برای خنثی سازی تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی تنها نباید به شکلی یک جانبه خطبه‌های نماز را برپا داشت بلکه با دعوت از افرادی که ممکن است حتی از نظر فکری با ما میانه‌ای هم نداشته باشند، محیط مناسبی برای تضارب افکار و دیدگاه‌های گوناگون مهیا سازیم.

هشدار سید احمد خمینی به امامان جمعه: توجیه کننده هر عملکردی نباشید!


وی افزود: ایجاد چنین محیطی هم موجب استقبال بیشتر و بهتر مردم از صحنه نماز جمعه می‌شود و هم موجبات اثر بخشی و غنای کلام در خطبه‌ها و پیش از خطبه‌ها را فراهم می‌آورد. 


حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد در شهر‌های شما حتما کسانی هستند که معتقد به انقلاب، اسلام، امام و رهبری هستند ولی نسبت به بعضی از مسائل و عملکرد‌ها اعتراض و انتقاد دارند، اما دستشان به هیچ تریبونی نمی‌رسد که مطالبشان را بیان کنند. وقتی که تریبون در اختیار شماست و احساس می‌کنید که مسائلی را می‌گوئید که بعضی آن‌ها را قبول ندارند به تدریج موجب دلسردی و زدگی سایرین خواهد شد که تا دیروز با شما بودند. به مصلحت نظام و انقلاب است که چنین رویه‌ای را ادامه ندهیم.


حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی تاکید کرد ائمه جمعه نباید توجیه کننده هرکاری در محدوده شهرشان باشند، زیرا توجیه عملکرد نادرست حتما به حیثیت اجتماعی و سیاسی شان صدمه خواهد زد و این صدمه برای نظام به مراتب بدتر از آن است که ما از فلان کمبود، نارسایی و یا موضع سیاسی بدون جهت دفاع کنیم. 


وی سپس خطاب به ائمه جمعه افزود: اگر در منطقه شما توزیع کالا درست انجام نمی‌گیرد، دارو نیست، دزدی فساد و رشوه گیری در ادارات هست، نسبت به انجام کار‌های مردم بی محلی می‌شود و از طرفی عده‌ای از امکانات دولتی به بهترین وجهی در جهت زندگی شخصی شان استفاده می‌کنند فکر می‌کنید که با سکوت و یا دفاع مصلحت آمیز شما از صدمه زدن به نظام جلوگیری خواهد شد با این توجیه که رهبر فرموده اند که ما باید از نظام دفاع کنیم، چنین استدلالی از ریشه غلط است اولا نه رهبر معظم انقلاب و نه هیچ یک از مسئولان بالای نظام از سکوت و یا توجیه شما راضی نیستند ثانیا در کجا رهبر انقلاب فرموده اند که در هر صورت شما باید مدافع عملکرد فلان مقام مسئول در شهرتان باشید تایید و حمایت از مسئولان نظام در رده‌های مختلف تا زمانی است که آنها براساس اصول و معیار‌های اسلامی عمل کنند در غیر این صورت خود به خود از اعتبار ساقط خواهند شد. باید به این مسئله توجه کنید که دفاع بد به مراتب زیانش بیشتر از حمله دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در بخش دیگری از سخنانش رشد چاپلوسی و تملق را در جامعه از آفت‌های خطرناک دانست و گفت: این که وقتی یک شخصیتی می‌خواهد وارد شهر یا استان شود مسئولان آن منطقه فورا به فکر تعمیر و مرمت خیابان‌ها و جاده‌ها می‌افتند و نقایص آن جا را بر طرف می‌کنند این عادت خیلی بد، واقعا طاغوتی است. رهبر بزرگوارمان در یکی از سفرهایشان فرمودند من دوست دارم همان طوری که شهر قبل از ورود من بوده همان گونه باشد، نه این که دست به مرمت بزنید. 

 

بازخوانی تاریخ/ هشدار سید احمد خمینی به امامان جمعه: توجیه کننده هر عملکردی نباشید!


اگر گفته شود که خوب استفاده اش بالاخره به خود مردم باز می‌گردد درست است ولی اصل را مردم ندانسته ایم در حالی که امام همیشه مردم را اصل می‌دانستند از شما عزیزان که چهره‌های روحانی این نظام مقدس اسلامی هستید که تلاش صمیمانه می‌خواهم کنید تا این گونه آفت‌های در محیطتان شیوع پیدا نکند.


حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در پایان سخنانش مبازره با ثناگویی مبتذل را در رسانه‌های گروهی مورد تاکید قرار داد و گفت مقاله‌ای در روزنامه کیهان دیدم که از چاپ آگهی تبریک انتخاب مسئولین و ... انتقاد کرده بود، بسیار درست و به جا نوشته بود، خداوند انشاء الله خیرش دهد ولی متاسفانه اثرش زودگذر است و پس از مدتی همین مسائل دنبال می‌شو. در سال ۵۸ وقتی رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد یکی دو روز مطبوعات مشغول چاپ آگهی تبریک شدند امام فرمودند به روزنامه‌ها بگویید از این کار جلوگیری کنند. ثناگویی مبتذل از آثار طاغوت است که باید با کوششی همه جانبه از بین برود.

 

سید احمد خمینی، فرزند امام خمینی، رئیس دفتر ایشان و عضو مجلس خبرگان رهبری بود که تولیت آستان امام خمینی را نیز تا زمان فوت برعهده داشت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
عاشق ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
ایکاش متن مصاحبه تاریخی ایشان با روزنامه دانشجو را هم منتشر کنید
تا برای مردم و از همه مهمتر برای مسولان و خصوصا جوانان بسیار آموزنده و روشنگرانه میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
...اگه به جوانها باشه همه بهتر از تو احمد خمینی رو میشناسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
از خانواده امام خمینی هیچکس در امور سیاسی دخالت نکرده و نمی کنند

حسن گاهی حرفی میزنه ولی پیگیر نیست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
چرا با خوندن تیتر مقاله یاد علم الهدی و صدیقی افتادم؟!!!!
دریغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
شادروان حاج احمد خمینی که انسان آزاده ای بود روحشون شاد
ایشون شاهد و آگاه اسراری از قبل و بعد انقلاب و همچنین آگاه به خصوصیات اخلاقي بسیاری از مسئولان و چهره های این حکومت بودن و می‌دونستن که حقیقت و ظاهر و باطن همه افراد متصل و وابسته و حتی انسان های آزاده از حکومت چی هست و چی نیست.مسلما نبودن ایشون خوشحال کننده تر از بودنشون بود.
امروز با کلمات تهی از معنی مثل انقلاب و عدالت و حق و ملت و حتی با کوبیدن کلمه شهید بر سر و زندگی مردم دیگه خبری از عدالت نیست.
امروز چیزی از ایمان و عقیده خالص باقی نمونده.امروز درکی از نسل های متفاوت بعد از انقلاب وجود نداره و مردم هم در مقابل بی تفاوت با استانداردهای نیم قرن پیش مشغول زندگی هستن.
امروز هرچه که مردم از تامین احتیاجات اولیه و معمولی زندگیشون می نالن اما مجموعه حاکمیت تمایلی به تمرکز کردن نسبت حال امروز مردم نداره و به طرز معجزه آسایی به پیش میریم.
امروز جای امثال احمد خمینی خالی هست تا ببینه که چه می‌خواستیم و چه شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
اشتباه منفی دادم عذرخواهی میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
ادم سیاسی خوب کسیه که برای رفاه و زندگی مردمش کاری کرده باشد و لاعیر
M
|
Luxembourg
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
من + دادم تاجران بشه . بسیار متن دلسوزانه ای نوشتی .
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟