آنچه که درباره مدارس سمپاد لازم است بدانید

تمامی اطلاعات مهم و دانستنی های مدارس سمپاد که نقش مهمی در پرورش نسل آینده‌ی متخصصان و دانشمندان کشور ایفا می‌کنند را مشاهده میکنید.
کد خبر: ۱۲۵۷۳۹۶
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ 03 September 2024
|
2371 بازدید

مدارس سمپاد چیست؟

سمپاد خلاصه کوتاه شده عبارت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. این سازمان بر روی مدارسی نظارت داشته که به آنها مدارس سمپاد می گویند، به عبارتی مدارس سمپاد از جمله شناخته شده ترین و محبوب ترین مدارس در کشور می باشد که برای ثبت نام در آنها آزمونی از دانش آموزان گرفته می شود، این مدارس مناسب دانش آموزان نخبه و پرتلاش است و امکانات، ویژگی‌ها و سطح آموزش بالایی دارد. تحصیل در این مدارس می‌تواند تا حد بسیار زیادی پایه علمی دانش‌آموزان را قوی کند.

فرق مدارس سمپاد با تیزهوشان

مدارسی که زیر نظر سازمان سمپاد یعنی سازمان ملی استعدادهای درخشان می باشند، با نام مدارس سمپاد و یا مدارس تیزهوشان شناخته می شوند. باید در پاسخ به این سوال ها فرق مدارس سمپاد با تیزهوشان چیست ؟ و آیا دو مدرسه مجزا استعداد درخشان با نام مدارس سمپاد و تیزهوشان وجود دارد و یا خیر؟ بگوییم که سمپاد به عنوان مجموعه ای از مدارس خاص شناخته نمی شود و سازمان و یا نهاد اجرایی نظارت بر کلیه مدارس تیزهوشان است.

مدارس سمپاد

مدارس سمپاد از جمله شناخته شده ترین و محبوب ترین مدارس در کشور می باشد. از این رو هر ساله دانش آموزان بسیاری برای تحصیل در این مدارس در یک فضای رقابتی شرکت کرده تا دانش علمی آن ها سنجیده شود. به عبارتی سمپاد یا همان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است که ناظر بر برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می باشد.

مدارس سمپاد

آیا مدارس سمپاد دولتی است؟

مدارس تیزهوشان مدارس دولتی غیر وابسته‌ای هستند که از لحاظ مالی مستقل بوده و درآمد خود را از طریق حق ثبت‌نام در مدرسه، حق ثبت نام در آزمون و… به‌دست می آورند.

مدارس غیر سمپاد چیست؟

به مدارس عادی دولتی، مدارس نمونه دولتی و غیر انتفاعی و...مدارس غیر سمپاد می گویند. مدارس تیزهوشان، امکانات، سطح آموزش و ساعات حضور در مدرسه در آن‌ها بالاتر و بیشتر از مدارس عادی است.

آیا مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری سهمیه دارند؟

هیچ سهمیه ای برای دانش آموزان مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری وجود ندارد و کسب رتبه خوب دانش آمزان این مدارس به علت سطح علمی بالای آنها است.

ویژگی‌ها و مزیت مدارس تیزهوشان

  1. در مدارس تیزهوشان، معلم‌هایی با سابقه تدریس بالا مشغول به کار می‌شوند و دانش‌آموزان هنگام درس خواندن در کلاس‌های مدرسه از این افراد نکات بسیار زیاد و متنوعی یاد می‌گیرند و نیاز چندانی به شرکت در کلاس‌های تقویتی بیرون از مدرسه ندارند.
  2. در طول سال آزمون هایی از دانش آموزان در این مدارس گرفته می شود که در تعیین میزان پیشرفت یا پسرفت دانش‌آموزان تاثیر بسیار زیادی دارند.
  3. در مدارس تیزهوشان کتاب های مکملی کنار کتاب های درسی در نظر گرفته شده و این دروس نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود.
  4. فضای رقابت در مدارس تیزهوشان بالاست و دانش آمزان این مدارس از علم بالایی برخوردارند.
  5. امکانات، سطح آموزش و ساعات حضور در مدرسه تیزهوشان بالاتر و بیشتر از مدارس عادی است.
  6. در مدارس تیزهوشان مدرسان و کادر اداری مدرسه نیز با گزینش انتخاب می‌شوند.

چگونه در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنیم؟

دانش‌آموزان برای حضور در مدارس سمپاد باید در آزمون‌های به خصوصی شرکت کرده و در آن پذیرش شوند، در نهایت دانش آموزانی که سطح سواد علمی و استعداد عملی آن ها از سطح سواد و استعداد دیگر دانش آموزان برتر بوده می توانند به این مدارس راه پیدا کنند. دانش آموزان پایه ششم و دانش آموزان پایه نهم دبستان و متوسطه اول مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد می باشند و تنها این دانش آموزان می توانند به سایت مای مدیو مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...