با تحولات منطقه و جهان

«طرح تروریستی» علیه پاپ فرانسیس؛ افزایش تلفات حمله بامدادی اسرائیل به غرب سوریه؛ محاصره اوکراینی‌ها در دونباس؛ تداوم حملات به کرانه باختری

«طرح تروریستی» علیه پاپ فرانسیس؛ افزایش تلفات حمله بامدادی اسرائیل به غرب سوریه؛ محاصره اوکراینی‌ها در دونباس و تداوم حملات صهیونیست به کرانه باختری از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۵۸۵۴۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ 09 September 2024
|
2639 بازدید

بین الملل تابناک: «طرح تروریستی» علیه پاپ فرانسیس؛ افزایش تلفات حمله بامدادی اسرائیل به غرب سوریه؛ محاصره اوکراینی‌ها در دونباس و تداوم حملات صهیونیست به کرانه باختری از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تداوم حملات صهیونیست به کرانه باختری

به گزارش تابناک به نقل از مهر، نظامیان صهیونیست طی ساعات بامداد و نیمه شب گذشته به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس یورش بردند.

آنها همچنین به اردوگاه طولکرم حمله کرده و با بولدوزرهای خود برخی مسیرهای این اردوگاه را مجدداً تخریب کردند.

در جریان یورش عناصر صهیونیست به منطقه العبیدیه واقع در نزدیکی بیت لحم نیز یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شد.

نظامیان صهیونیست همچنین بعد از حمله به منطقه حزما واقع در شمال شرق قدس اشغالی اقدام به تخریب خانه یک خانواده فلسطینی کردند.

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی خط لوله آب محله المحجر واقع در اردوگاه نور شمس را تخریب کردند. حملات عناصر اشغالگر، منطقه رأس الجوره در شهر الخلیل را نیز در برگرفت. لازم به ذکر است که حملات نظامیان صهیونیست به این مناطق از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون تشدید شده به طوری که خبر از سیاست تدوین شده تل آویو در این خصوص می‌دهد.

«طرح تروریستی» علیه پاپ فرانسیس خنثی شد

پلیس اندونزی اعلام کرد که در جریان سفر اخیر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به جاکارتا، ۷ نفر را به اتهام «تهدیدهای تروریستی» در فضای مجازی علیه پاپ فرانسیس بازداشت کرده است.

بنابر گزارش یگان مقابله با تروریسم پلیس ملی اندونزی، اکثر بازداشت‌شدگان در بازه زمانی ۲ و ۳ سپتامبر و در شهرهای «بوگور و بساکی»، «استان سوماترای غربی» و «استان جزایر بانگکا بلیتونگ» بازداشت شدند.

افزاد بازداشت‌شده متهم به انتشار بیانیه‌ها و تصاویری در فضای مجازی هستند که در آنها تهدید به بمب‌گذاری در نشست‌های عمومی پاپ در جاکارتا دیده می‌شود.

به گفته پلیس اندونزی «یکی از افراد دستگیرشده هنگام بازداشت وسایلی مانند کمان، تیر و یک پهپاد به همراه مواد تبلیغاتی داعش در محل سکونتش کشف شد.»

افزایش تلفات حمله بامدادی اسرائیل به غرب سوریه

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سانا» خبرگزاری رسمی سوریه، صبح امروز (دوشنبه)، به نقل از «فیصل حیدر» مدیر بیمارستان ملی سوریه در شهر مصیاف (غرب) گزارش داد شمار شهدای حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به اطراف مصیاف به 14 شهید و تعداد مجروحان به 43 نفر افزایش‌یافته که وضعیت 6 نفر از زخمی‌ها خطرناک است.

خبرگزاری رسمی سوریه، بامداد امروز، شمار شهدا را 5 نفر و تعداد مجروحان را 19 نفر گزارش کرده بود.

منابع خبری، بامداد امروز، از حمله جنگندهای اسرائیلی به یک مرکز تحقیقاتی و تأسیسات آزمایشی ارتش سوریه در حومه شهر تاریخی مصیاف در غرب سوریه خبر داده بودند.

برخی رسانه‌ها اشاره کرده بودند رژیم صهیونیستی طی 2 مرحله مصیاف را مورد تهاجم قرار داده که به نظر می‌رسید حمله نخست موفقیت آمیز نبوده است.

محاصره اوکراینی‌ها در دونباس

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ارتش اوکراین طبق آنچه تحلیلگران و رسانه‌های غربی درخصوص ضعف آن و کمبود نیرو و مهمات می‌گویند، حمله غیرمنتظره‌ای را در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و این در حالی است که ارتش اوکراین نه تنها قادر به حفظ مواضع خود نبوده، بلکه متحمل خسارات سنگینی در «کورسک» و هم‌چنین «دونباس» شده است.

روزنامه «اکونومیست» در گزارشی می‌نویسد: «اگر تصور می‌کنید که خطوط مقدم در دونباس وضعیت خوبی دارد، باید تجدیدنظر کنید.»

این رسانه در ادامه به نقل از «اولکساندر» افسر تیپ ۷۹ اوکراین که هر روز وضعیت میدان نبرد را در مانیتورهای اتاق کنترل رصد می‌کند، نوشت: «روس‌ها عمدتا مقابل مواضع اوکراینی هستند. موقعیت برای سربازان بدبخت همانند یک منطقه کشتار است و اغلب ماموریت‌های آنها یک‌طرفه می‌شود. بدترین چیز این است که همه ما به مرگ عادت کرده‌ایم.»

این رسانه انگلیسی در ادامه تاکید می‌کند: «طی ۲ ماه گذشته، روسیه بیشتر منابع خود را برای حمله به مرکز لجستیکی پوکروفسک، درست در شمال‌غربی کوراخوف، مصرف کرده است. آنها با سرعت قابل‌توجهی پیشروی می‌کنند و حتی پس از آغاز حملات اوکراین در داخل روسیه که ظاهرا برای کاهش فشار انجام شده بود، شتاب گرفت. سربازان اوکراینی هم‌چنین گزارش می‌دهند که روس‌ها در امتداد یک جبهه وسیع‌تر در شمال و جنوب کوراخوف دوباره گروه‌بندی می‌شوند و تلاش آشکاری برای محاصره نیروهای اوکراینی در این منطقه به‌چشم می‌خورد.»

خوشحالی اردنی‌ها از «عملیات الکرامه» در مرزهای فلسطین اشغالی و اردن

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، هزاران اردنی شامگاه یکشنبه راهپیمایی را از مسجد حسینی در مرکز امان در استقبال از عملیات گذرگاه الکرامه که توسط شهید اردنی «ماهر الجازی» انجام شد، برگزار کردند.

جنبش اسلامی اردن خواهان این راهپیمایی شده بود و نام آن را «از الکرامه تا الکرامه» در تحسین عملیات راننده کامیون اردنی علیه صهیونیست‌ها در مرزهای اردن و فلسطین اشغالی گذاشت.

طی عملیات الکرامه ماهر الجازی به سمت صهیونیست‌ها در گذرگاه الکرامه تیراندازی کرد که به کشته شدن سه صهیونیست منجر شد و خود الجازی نیز به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی شهید شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی تشییع جنازه نمادینی را برای این شهید برگزار و شادی و خوشحالی خود را از این عملیات ابراز کردند.

در این راستا «شادی الجازی» برادر شهید ماهر الجازی گفت که برادرش از کاری که رژیم صهیونیستی با مردم غزه می‌کند و وضعیت امت اسلامی ناراحت و خشمگین بود. هر انسانی که شاهد قتل برادران ما در نوار غزه باشد علیه صهیونیست‌ها اقدام می‌کند.

شادی الجازی گفت که شهید ماهر پنج فرزند دارد که بزرگترین آن‌ها ۱۲ ساله است.

وی گفت که مقامات تاکنون با خانواده این شهید تماسی نگرفته‌اند و آن‌ها این خبر را از رسانه‌ها شنیدند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی عکسی را از حساب شادی الجازی در فیسبوک منتشر کرده بودند که از این عملیات استقبال کرده بود اما در زمان انتشار آن پست نمی‌دانست برادرش عامل این عملیات بوده است.

بازگشایی دوباره گذرگاه ملک حسین

حمله روز گذشته در گذرگاه ورودی اردن به کرانه باختری به نیروهای امنیتی صهیونیست با برجای گذاشتن ۳ کشته، خشم تل آویو را برعهده داشت. این عملیات سبب شد رژیم صهیونیستی اقدام به بستن تنها گذرگاه کرانه باختری به جهان خارج کند؛ امری که می‌تواند تبعات زیادی برای غیرنظامیان فلسطینی ساکن این منطقه به همراه داشته باشد.

بر این اساس، تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت در تلاش است از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای بازکردن گذرگاه ملک حسین بهره بگیرد.

نظمی موهانا، مدیر کل مرزها و گذرگاه‌های تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: گذرگاه ملک حسین که اردن را به کرانه باختری متصل می‌کند فردا ساعت ۱۰ به وقت محلی بار دیگر باز خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی وفا، خاطر نشان کرد: با بازگشایی این گذرگاه تنها افراد توانایی عبور و مرور از آن را خواهند داشت و فعلاً عبور کامیون‌ها از آن ممنوع است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟