منظور آقای وزیر از شرط شناسنامه اخلاقی برای جذب معلمان چیست؟

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمام معلمان باید از شناسنامه دقیق علمی و اخلاقی برخودار باشند، اشاره ای به چگونگی صدور کارنامه اخلاقی و جزئیات آن نکرد.
کد خبر: ۱۲۵۸۵۷۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 09 September 2024
|
3680 بازدید
|

به گزارش تابناک علیرضا کاظمی در همایش کشوری آموزشی - توجیهی روسای ادارات مراکز و مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کارکنان و مدیران استانی این سازمان گفت: اتفاقات موثری در دوره اخیر در این معاونت افتاده است. همه ارکان نظام تعلیم و تربیت باید در مسیر و ارتقای وزارت آموزش و پرورش همت ویژه گمارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان روایتی از امام حسین(ع) و نبی اکرم(ص) به موضوع اخلاق اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا اخلاق در حوزه‌های مختلف قابل اعتنا و توجه است. در کشور ما و در مکتب اسلام چیزی فراتر از آن به اسم مکارم اخلاق داریم و برای رسیدن به این مهم باید پا روی نفس گذاشت و خودساخته بود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز در این جلسه روی بازگشایی مدارس پروژه مهر است بیان کرد: راه‌اندازی قطار آموزش و پرورش برای ما یک اصل و اولویت است. بنابراین همه مکلفیم در این مسیر از دغدغه معلمان بکاهیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش ساده انگاری است؛ بیان کرد: ساده‌انگاری در بخش‌های مدیریت، ساماندهی، کیفیت بخشی و حل معضلات تاثیر منفی می گذارد. از این رو در خصوص همه مسایل مطروحه نیاز به فکر و هم اندیشی فراوان وجود دارد.

به گفته کاظمی؛ ۴۴ سال است که آموزش و پرورش در سطوح برنامه ریزی‌های کلان و اجرا از کوچک‌انگاری و ساده‌انگاری رنج می برد. این نظام از سیاست گرایی، سلیقه گرایی، بی‌ثبانی مدیریتی آسیب دیده است.

وی به استفاده از ظرفیت‌های موجود و به کارگیری تمام توان در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص گام‌های جدی همراه با اولویت‌بندی برداشت.

کاظمی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی نیز در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند؛ گفت: انتظار می رود در این مدارس نیز همانند دیگر مدارس کشور همان حساسیت در بازگشایی مدارس وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که نباید هیچ کلاس درسی بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب باشد.

کاظمی ادامه داد: ضرورت دارد در فرآیند نظارت، برای تمامی اهداف، رویکردهای مناسب طراحی و تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی هم فرصت است و هم تهدید؛ بیان کرد: فرصت از این منظر که اگر در چارچوب سیاست‌های اتخاذ شده حرکت کنند بار بزرگی از نظام تعلیم و تربیت را بر خواهند داشت و در ارتقای نظام تعلیم و تربیت بسیار اثرگذار خواهند بود و اگر نظارت کافی روی مسایل تربیتی و آموزشی این مدارس نباشد بدون شک سبب بروز آسیب‌های جدی خواهیم شد. بنابراین تلاش باید در به حداقل رساندن آسیب‌ها و خطرات احتمالی در این حوزه باشد.

وزیر آموزش و پرورش به دو ماموریت مهم این معاونت اشاره کرد و گفت: اولین ماموریت در بخش مشارکت‌های مردمی و مدرسه‌داری است و دومین ماموریت مربوط به جذب مشارکت‌ها در قالب شوراها و بخش‌های دیگر است.

وی به ساماندهی نیروی انسانی دراین حوزه اشاره کرد و گفت: معلمان و مدیران، کانون تحول مدارس هستند زیرا آنها راهبران نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند بنابراین باید نسبت به هدایت، کفایت، حمایت و نظارت دقت لازم شود.

وی افزود: ضرورت دارد در این حوزه و در جذب نیروی انسانی حساسیت به خرج دهیم و صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران را مدنظر داشته باشیم تا مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شویم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد تمام معلمان باید از شناسنامه دقیق علمی و اخلاقی برخودار باشند.

به گفته کاظمی؛ باید نسبت به معیشت معلمان توجه ویژه داشت تا این کاستی به نظام آموزشی کشور آسیبی وارد نکند.

کاظمی با تاکید بر اینکه هیچ گونه نگاهی تفکیکی به نظام تعلیم و تربیت را در هیچ جا نمی‌پذیریم گفت: بنابراین تمام ارکان آموزش و پرورش باید در جهت ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت اهتمام و تلاش ویژه داشته باشند.

وی به تدوین نظام مدیریتی دقیق اشاره کرد و افزود: با تدوین چنین برنامه‌ای، مدیران هم از ثبات و صلاحیت‌های لازم برخودار خواهند شد.

کاظمی بر اجرا و نظارت بر کیفیت و تحقق سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: خوشحالم اعلام کنم که طبق گزارش ارائه شده ۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین و مدارس تراز این سند هدفگداری شده اند و می توان گفت این مهمترین ماموریت معاونت است.

وی با تاکید بر سیاستگذاری و قانونگذاری در حوزه کمی و کیفی مدارس غیردولتی بیان کرد: نگاه و توجه ما در این حوزه باید توسعه در راستای سیاست‌های دولت و سیاست کلان نظام آموزش و پرورش باشد و ضرورت دارد توسعه با رویکرد عدالت بخشی، کیفیت بخشی و مهارت آموزی مدنظر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: باید توسعه در مناطق محروم و نیازمند مورد توجه واقع شود.

 وی به مشارکت‌های مردمی در این معاونت اشاره کرد و افزود: مشارکت باید در همه زمینه‌ها و در تمامی فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری فعالتر شود.

به نظر می رسد اظهارات اقای وزیر درباره شرایط صدور شناسنامه اخلاقی برای جذب معلمان نیاز به توضیح  دارد و باید در انتظار مطرح شدن ابعاد ایده آقای وزیر نشست.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
دیدیم تو آزمون
بیخیال
این نیز بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
اقای وزیر
دبیر بازنشسته هستم و در کارم موفق بودم

این اخلاقی که میفرمائید باید بعد از اپشن تخصص و شایستگی شغلی باشد یا قبل از ان و شرط کافی باشد؟؟؟

اقای وزیر
معلم باید توانمند و شایسته باشد و مسلط به حرفه خودش
و اینها باید در گزینش معلمی لحاط شود

چون بنده ممکنه نمازخوان و با اخلاق باشم ولی بدرد معلمی نخورم
همه را باهم داشته باشد هم فبها ..
محمد
| United States of America |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
پنج بار من را گزینش کردند ماده۲۸ و چهل و یک سالم هست هنوز پیمانی ام . امنیت شغلی معلم چی شد و تو چهل و اندی سال باید آواره و بیکار شویم. فرزند ایثارکرهم هستم. عمرم هم تو بسیج بودم. ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
فقط باید و باید و باید .
مسُول انجام این باید ها شما هستید .به جای این حرف ها به داد مدارس فرسوده برسید و امکانات مناسب برای تحصیل دانش آموزان کشور فراهم کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
ساختمانهای وحشتناک فرسوده !!!ع!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
وزیر دارای تخصص مرتبط نمی باشد. او تحصیلات حوزوی دارد برنامه ریزی و مدیریت مراکز آموزشی نمی داند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
جدای مواضع سیاسی برای انتخاب معلمین ، بایستی دقت بالایی انجام شود. والدین با اطمینان از صحت اخلاقی معلم فرزندان خود را به او می سپارند
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
یکی می مرد ز درد بینوایی
یکی می گفت خانم زردک می خواهی.

بعضی از حرفهای مقامات مصداق بارز و دقیق این ضرب المثل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
شما وزیر هستی ولی حالا کی باید این بایدها رو به انجام برسونه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
منظور این است که آموزش و پرورش شده اداره کاریابی براب برخی جاهاااا
بقیه هم فی امان الله...
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
یعنی ریاکاری کنن و طبق نظر ایشون و همفکراش رفتار کنن تا اینا خوششون بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
سیاست زدگی پدر آموزش را درآورده . مدیران سیاسی در ادارات و ادارات کل و وزارت تصمیمات اشتباه زیادی را به سیستم و کشور تحمیل می کنند چه کسی پاسخگوی هزینه های مادی و معنوی مردم است
ف. صفوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
یعنی غربال سیاسی.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
آقای محترم یکراست برید سر اصل موضوع. شما دستور دارید معلمان مورد نیاز را از جاهای خاص استخدام کنید؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟