حل معمای کوین یامگا؛ کلاف خارجی‌های استقلال پیچیده شد

بالاخره سندی رسمی در خصوص وضعیت کوین یامگا منتشر شد؛ جالب اینکه در میان سکوت و بی اعتنایی باشگاه استقلال، ستاره فرانسوی آبی‌ها خودش اقدام به انتشار تأییدیه ایفمارک کرد و نوشت: «دست از دروغگویی بردارید.»
کد خبر: ۱۲۵۸۶۴۱
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸ 09 September 2024
|
3142 بازدید
|
۲

حل معمای کوین یامگا؛ کلاف خارجی های استقلال پیچیده شد

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال در فصل تازه آغاز شده لیگ برتر با انبوهی از خبرها و اتفاقات عجیب، دست و پنجه نرم می‌کند. در این بین می‌توان به موردی اشاره کرد که همچنان ابهام درخصوص آن وجود دارد و همچون بقیه موارد درباره آن شفاف‌سازی دقیق صورت نمی‌گیرد تا افکار عمومی قانع شود. ستاره فرانسوی آبی‌های پایتخت که در یکی دو سال گذشته عملکرد درخشانی در این تیم داشت، امروز سندی منتشر کرد که براساس آن، او از لحاظ قانونی و پزشکی منعی برای حضور در مستطیل سبز ندارد.

در واقع کوین یامگا پس از شایعات مختلف و اظهارنظرهایی که درباره ادامه فعالیت او وجود داشت، امروز مجوز پزشکی‌اش از ایفمارک (مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران) را منتشر کرد و نوشت: «لطفا دست از دروغگویی بردارید.»

یامگا در تعطیلات نیم فصل لیگ قبل دچار حادثه تلخی شد. پس از برخورد استوک‌های کفش امید حامدی‌فر با صورت یامگا، چشم این بازیکن به شدت دچار آسیب دیدگی شد و او تحت چند عمل جراحی سخت و سنگین قرار گرفت. او پیش از شروع فصل جدید چند جلسه با استقلال تمرین کرد و حتی در اردوی پیش فصل و بازی تدارکاتی این تیم هم حضور داشت و پاس گل هم داد، اما باشگاه اعلام کرد به این بازیکن خارجی نیاز ندارد.

محمدعلی زارع، پزشک تیم فوتبال استقلال حدود دو هفته پیش مصاحبه‌ای انجام داد و در آن به تشریح وضعیت کوین یامگا پس از پنج عمل جراحی پرداخت. او در بخشی از صحبت هایش گفت: «باید بپذیریم که چشم یکی از ارکان اصلی شاخصه‌های یک فوتبالیست حرفه‌ای است. از طرفی یامگا تا پیش از این حادثه نیز مشکلی در ناحیه چشم داشت و با لنز بازی می‌کرد. خیلی برای ما مهم بود که چشم دیگرش بابت فشار بازی آسیب نبیند. به هرحال بازیکن است و شاید در طول بازی ناخودآگاه محتاط‌تر بازی کند. در واقع سرمایه‌گذاری روی بازیکنی با این شرایط در لیگ نخبگان و جایی مثل استقلال که انتظارات بالاست، کار سختی است.» پیام باشگاه استقلال به یامگا واضح بود گرچه این موضوع چندان به مذاق بازیکن فرانسوی خوش نیامد. پیرو این اتفاقات بود که یامگا در تمرینات آلومینیوم اراک حاضر شد و خبرهای ضدونقیض حکایت از این داشت که او پیراهن تیم اراکی را برتن خواهد کرد.

سندی که امروز یامگا در صفحه شخصی اش منتشر کرد

حل معمای کوین یامگا؛ کلاف خارجی های استقلال پیچیده شد

در شرایطی که پیش از این شایعه شده بود کوین یامگا دیگر قادر به بازی کردن نیست و ایفمارک او را تأیید نمی‌کند، براساس سند منتشر شده او تأییدیه ایفمارک برای حضور در لیگ برتر به شرط استفاده از محافظ چشم را دارد.

نکته قابل توجه اینکه جواد نکونام که دو روز پیش مصاحبه‌ای جنجالی داشت و در خصوص اتفاقات استقلال صحبت کرد، به سؤالی درباره وضعیت کوین یامگا، چنین پاسخ داد: «آمدند و گفتند من یامگا را نمی‌خواهم. من یامگا را واقعاً دوست دارم. او یک فوتبالیست حرفه‌ای، باشخصیت، اخلاق‌مدار و کاملاً حرفه‌ای است؛ در واقع یک جنتلمن کامل. اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای بود که نمی‌توانست بازی کند. اگر حتی ۷۰ درصد توانایی بازی داشت، من حتماً او را در تیم نگه می‌داشتم چون مردانگی نیست. متأسفانه باشگاه هیچ‌گاه در این باره صحبت نکرد و حتی از او تشکر هم نشد. من موافقم آن بازیکن خارجی (زیلیکیچ) برود و یامگا بماند. منتظر محمد را چه کسی گفت نمی‌خواهم؟ اگر من نبودم که گلر خارجی را به جای سیدحسین حسینی می‌گرفتند.»

با تمام این اوصاف باید منتظر ماند و دید مدیران استقلال چه برنامه‌ای برای یامگا که دیگر به بهانه پزشکی نمی‌توانند از لیست تیم خارجش کنند، خواهند داشت. آن هم در شرایطی که هنوز وضعیت منتظر محمد و زیلیکیچ مشخص نشده است. در حال حاضر گوستاوو بلانکو، رافائل سیلوا، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا، جلال‌الدین ماشاریپوف و آلمدین زیلیکیچ لیست ۱+۵ بازیکن خارجی استقلال را تشکیل داده‌اند که از بین این بازیکنان احتمالاً زیلیکیچ با اصرار جواد نکونام جدا شود.

با این حال خبری هم از قول یک منبع آگاه منتشر شد که نشان می‌دهد استقلالی‌ها با وجود تأییدیه پزشکی قرار نیست از یامگا استفاده کنند. این منبع آگاه گفته است: «باشگاه قدردان زحمات کوین یامگا بوده و هست و این بازیکن با اخلاق همیشه مورد احترام هواداران، مدیران و مربیان باشگاه قرار داشته از این رو هرگز قرار نیست باشگاه استقلال با این بازیکن باشخصیت و خوش اخلاق وارد چالش حقوقی شود. مبلغ قرارداد این بازیکن به صورت تمام و کمال پرداخت خواهد شد و مدیریت باشگاه با احترام با این بازیکن رفتار خواهد کرد.» به این ترتیب می‌توان کار یامگا در استقلال را تمام شده دانست و باید دید در ادامه واکنش این بازیکن چه خواهد بود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
نکونام از مردانگی واقعا بدوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
من فکر کنم مدیرعامل جدید ماموریتش نابودی استقلال باشه ، اول بلانکو ، بعد مهرداد محمدی ، بعد یامگا ... هر چی ستاره بود فصل قبل می خوان بیرون کنند
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟