تازه‌ترین ادعای اتحادیه اروپا درباره برجام

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تکرار ادعاهای سیاسی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و نادیده گرفتن مقصر اصلی وضعیت برجام مدعی شد که پیشرفت‌های صنعت اتمی ایران از سرگیری اجرای این توافق را دشوار کرده است.
کد خبر: ۱۲۵۸۸۹۷
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵ 10 September 2024
|
2316 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارل هالگارد در سخنانی در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد این ادعای نخ‌ نما را تکرار کرد که دست نیافتن ایران به سلاح اتمی «یک اولویت امنیتی و کلیدی برای اتحادیه اروپا است. این اتحادیه همچنان به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهد است و ما از همه کشورها می‌خواهیم که از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.»

وی با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در برجام در پی خروج یکجانبه ایالات متحده، ادعا کرد: «ما متاسف هستیم که ایران تصمیم‌های لازم را برای بازگشت به تعهدات مرتبط هسته‌ای خود در چارچوب برجام که اتحادیه اروپا همچنان به آن متعهد است، نگرفته است. پیشرفت‌های بی وقفه هسته‌ای ایران در پنج سال گذشته بازگشت به برجام را به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز کرده است. از این جهت خطر بحران گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه در نتیجه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران بیشتر شده است.»

این دیپلمات اروپایی، مدعی شد: « اتحادیه اروپا همچنان از ادامه گسترش نگران کننده برنامه هسته‌ای ایران نگران است. ایران به شدت از تعهدات خود در برجام خارج شده و به دانش برگشت ناپذیری دست یافته است. اتحادیه اروپا با نگرانی خاصی به انباشت قابل توجه اورانیوم با غنای بالا و توسعه زیرساخت‌های غنی سازی هسته‌ای ایران از جمله از طریق نصب هزاران سانتریفیوژ پیشرفته اضافی توجه دارد.» 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟