شبی که قلب فوتبالِ ایران ایستاد؛ شوک سوءمدیریت به هوادار ملوان

دیگر هیچ چیز باعث بازگشت مرتضی خائفی به زندگی و جمع خانواده اش نمی شود. جمعه شب، تنها یک هوادار دچار ایست قلبی نشد، بلکه قلب فوتبال در ایران ایستاد و خانواده فوتبال عزادار شد.
کد خبر: ۱۲۵۹۵۲۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ 14 September 2024
|
2601 بازدید
|
۳

شبی که قلب فوتبال در ایران ایستاد؛ شوک سوءمدیریت به هوادار ملوان

به گزارش تابناک ورزشی، جمعه شب اتفاقی در فوتبال ایران افتاد که همه را تحت تاثیر قرار داد. موضوعی ناراحت کننده که بلافاصله بهت و عصبانیت مردم و هواداران هم به آن اضافه شد. در واقع آمیخته ای آنچه روی سکو اتفاق افتاد و اظهارنظرها و روایت هایی که پس از آن شاهد بودیم، اوضاع را تلخ و گزنده کرد.
در آغاز مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، اتفاقی افتاد که خواب را از چشمان تعدادی از هموطنان ربود؛ در جریان دیدار سپاهان و ملوان بندرانزلی در فولادشهر، یکی از هواداران قدیمی انزلی چی ها به نام  مرتضی خائفی دچار ضایعه قلبی شد و متاسفانه جان باخت.
این اتفاق غم انگیز در ادامه با صحبت ها و روایت هایی همراه شد که بر ناراحتی و افسوس میلیون ها ایرانی افزود. یکی از هواداران ملوان که در ورزشگاه حضور داشت، از تعلل مسئولان برقراری نظم برای حضور پزشکان و آمبولانس برای بررسی شرایط این هوادار و انجام اقدامات اولیه برای نجات او انتقاد کرد. غلامرضا امینی مدیرعامل ملوان نیز در این باره گفت: آقای مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی و متعصب باشگاه بود که حتی در سن 62 سالگی برای حمایت از ملوان راهی اصفهان شده بود. متأسفانه در دقیقه 20 مسابقه بر اثر ضایعه قلبی این اتفاق تلخ اتفاق افتاد که حال و هوای شهر انزلی و حتی باشگاه سپاهان را اندوهگین کرد. مدیر عامل ملوان در واکنش به اینکه گفته می‌شود آمبولانس برای انتقال هوادار ملوان به بیمارستان دیر رسیده،اظهارداشت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و نیازمند جزئیات بیشتریم.
از سویی مازیار زارع سرمربی ملوان که به شدت از فوت هوادارشان ناراحت و متاثر بود، از مسئولان برگزاری مسابقه انتقاد کرد:«از مسئولان برگزاری مسابقه ناراحتم. آیا فوتبال این ارزش را دارد که همه ما درگیر موضوعی باشیم که جان یک هوادار در آن لحظه به خطر افتاد و با وجود فوت این هوادار به بازی ادامه دهیم؟ در همه جای دنیا برای چنین اتفاقی بازی را متوقف یا لغو می‌کنند. متأسفانه در حین بازی به ما دروغ گفتند که هوادار زنده است. برای خودم و تمامی مسئولان برگزاری مسابقه متأسفم که برای‌شان اصلاً مهم نبود.» ساعاتی بعد از این ماجرا، بحث و جدل مازیار زارع با داود رفعتی که ناظر بازی بود، بر ابهامات افزود و در همان نیمه شب زخم دیگری بر پیکر فوتبال وارد کرد.
زارع در بخشی از صحبت هایش با برنامه شبهای فوتبالی گفت:«متاسفانه برای جان مردم ارزش قائل نیستیم. به من می‌گفتند ایشان فوت کرده اما مسئولان می‌گفتند حالش خوب است. بارها خواهش کردم که مسابقه را متوقف کنند و حتی درگیر شدم که بازی را قطع کنید. اگر واقعا می‌دانستم این عزیز فوت شده قطعا به احترامش تیمم را از زمین خارج می‌کردم. آقای رفعتی، می‌گفتند حالشان خوب است و اتفاقی نیفتاده. آقای رفعتی دروغ می‌گوید. چه دلیلی داشت بازی دو بار قطع شود و چرا ایشان اصرار داشت تماشاگر ما نمرده و زنده است؟ او دروغ می‌گفت و شهامت ندارد.» داوود رفعتی هم روی خط برنامه آمد و اینگونه از خود دفاع کرد:«هواداری که فوت کرد، در آمبولانس یک بار احیا شد ‌و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تا دقیقه ۷۹ بازی هم زنده بود. دقیقه ۶۰ مربی ملوان درباره پنالتی بحث می‌کرد. براساس کدام قوانین من باید آمبولانس مخصوص بازیکنان را در اختیار تماشاگر بگذارم؟ اگر دو بازیکن سکته می‌کردند، چه کسی جواب می‌داد؟ من تخلف کردم و آمبولانس را در اختیار این تماشاگر گذاشتم.»
تمام اینها در شرایطی است که براساس گزارش ها و اظهارات تعدادی از هواداران ملوان که در ورزشگاه حاضر بودند، نیمی از دقایق مسابقه در نیمه اول سپری شده بود که این اتفاق تلخ می افتد و مرحوم مرتضی خائفی دچار مشکل قلبی می شود. گفته می شود تا رسیدن آمبولانس به بیمار، اعضای تیم ملوان که به خوبی مرتضی را می‌شناسند و از بیماری او مطلع بودند؛ از دکتر تیم می‌خواهند که خودش به سمت سکوها برود. اما به گفته شاهدان مطلع کردن دکتر صیاد، صحبت با ناظر مسابقه و ترک نیمکت و حضور او روی سکوها وقت زیادی می‌برد.
در هر حال فدراسیون فوتبال پس از درگذشت هوادار ملوان اطلاعیه ای صادر کرد و نوشت:«بر اساس تصمیم‌گیری صورت‌گرفته با توجه به اتفاق تلخ رخ داده در ورزشگاه فولادشهر، تا اطلاع ثانوی و موعد تکمیل فرایند رسیدگی و بررسی قصور احتمالی در کمیته های ذی‌ربط، مسئولان برگزاری مسابقه سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی،از فعالیت محروم خواهند بود.»
همه اینها باعث بازگشت مرتضی خائفی به زندگی و جمع خانواده اش نمی شود. جمعه شب، تنها یک هوادار دچار ایست قلبی نشد بلکه قلب فوتبال در ایران ایستاد...

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
اعضای تیم ملوان که به خوبی مرتضی را می‌شناسند و از بیماری او مطلع بودند؛ ا???????????????? چرا مسئولین ملون حاضر شدند تماشاگر با این شرایط را به اصفهان بیاورند و ملوانی ها و دکتر انها که شرایط ان با خبر بوده چرا دکتر تیم منتظر هماهنگی های لازم مانده و سریع بر سر ان حاضر نشذه است
پاسخ ها
رامین محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
شما اصلا میفهمی هماهنگی یعنی چی؟ دکتر با هماهنگی با ناظر بازی و ابلاغ دستور ناظر بازی به یگان انتظامی برای باز شدن درب فنس میتواند روی سکو حاضر شود و گرنه امکان ورود ندارد
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
الان که این اتفاق افتاده و اون بنده خدا به رحمت خدا رفته، بزرگ و کوچیک مسوولین شروع میکنن به اتهام زدن به همدیگه و کی بود کی بود من نبودم. آخرش هم هیچی به هیچی
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟