مرحوم خائفی شرایط گرفتن شوک را نداشت

نماینده هیئت فوتبال استان اصفهان در بازی سپاهان و ملوان گفت: در گزارش پزشک و تکنسین قید شده که مرحوم خائفی در قلبش باتری داشت و به همین دلیل اصلا نمی‌توانستند که به ایشان شوک بدهند.
کد خبر: ۱۲۵۹۵۷۲
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ 14 September 2024
|
2648 بازدید

به گزارش تابناک، مهدی عارفیان در گفت‌وگو با  تسنیم،  درباره اتفاقات شب گذشته ورزشگاه فولادشهر و درگذشت یکی از هواداران ملوان اظهار داشت: آمبولانس‌هایی که در کاسه ورزشگاه حضور داشتند، کددار بودند؛ این آمبولانس‌ها تحت نظارت اورژانس استان اصفهان هستند و هفته گذشته هم در بازی تیم ملی حاضر بودند و همه تجهیزات آنها چک شده است؛ من می‌خواهم بدانم چه کسی داخل آمبولانس را دیده و چک کرده که فاقد دستگاه احیا بوده؟ نمی‌دانم این شایعات از کجا شکل گرفته که آمبولانس فاقد دستگاه احیا بوده است.

وی افزود: آمبولانس‌ها تایید شده اورژانس بودند و حتی در گزارش تکنسین اورژانس قید شده که بیمار با آمبولانس‌ کاملا مجهز و در اصطلاح موبایل ICU به بیمارستان منتقل شده است.

نماینده هیئت فوتبال استان اصفهان در این بازی یادآور شد: آمبولانس گرید B، آمبولانسی است که می‌تواند بیماران قلبی را حمل کند؛ شب گذشته اصلا نیازی به اتاق فوریت‌های پزشکی نبود و حتی پزشک هم برای اتاق احیا درخواستی نداد، درصورتی که اتاق احیا آنجا آماده بود و بیمار بلافاصله منتقل شد؛ پزشک تیم ملوان به همراه پزشک ورزشگاه و تکنسین اورژانس اقدامات اولیه را انجام دادند.

وی ادامه داد: شایعاتی شکل گرفته که آمبولانس دیر به بیمار رسیده است در صورتی فاصله آمبولانس تا سکوی هواداران ملوان زیر 50 متر بود؛ آمبولانس از یک ساعت قبل بازی آنجا مستقر بود؛ یا گفته‌اند که ناظر بازی از رفتن آمبولانس ممانعت کرده، درصورتی که هیچ کدام از این قضایا اتفاق نیفتاد و برای انتقال بیمار یک روال عادی طی شد.

عارفیان با اشاره به عکس منتشر شده از احیای مرحوم خائفی، یادآور شد: وقتی بیمار را از روی سکوها پایین آوردند، تا زمانی که روی برانکارد آمبولانس قرار بگیرد، آقای صیادی با دست عمل احیا را انجام می‌داد؛ از طرفی در گزارش پزشک و تکنسین قید شده که این مرحوم در قلبش باتری داشت و به همین دلیل اصلا نمی‌توانستند که به ایشان شوک بدهند. آمبولانس دستگاه احیا داشت اما این مرحوم شرایط جسمانی گرفتن شوک را نداشت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟