گزارش تابناک/

چیز‌هایی که درباره مکرون نمی‌دانستید: ندانم‌گرای عاشق پیشه‌؛ از بانکداری یهودیان تا پایه‌گذاری مناظره ملی!

شخصیت ملی هر کشور در رئیس جمهور آن تجلی دارد و عقاید رئیس جمهور هر کشوری می تواند معانی جدیدی از ملیت و سلایق عمومی یک ملت را روشن کند.
کد خبر: ۱۲۵۹۷۵۰
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹ 15 September 2024
|
7577 بازدید
|

خبرنگار تابناک با بررسی منابع فرانسوی ناگفته‌هایی از زندگی و عقاید امانوئل مکرون را جمع آوری کرده است. امانوئل ژان میشل فردریک مکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز ۲۱ دسامبر سال ۱۹۷۷ در خانواده‌ای با پیشینه پزشکی به دنیا آمد. پدرش، ژان میشل مکرون، متخصص مغز و اعصاب و مادرش، فرانسوا نوگِس، پزشک عمومی است.

از لحاظ  مذهبی آنها به دین خاصی معتقد نبودند اما امانوئل در سن ۱۲ سالگی به درخواست خودش تعمید کاتولیک گرفت، هرچند که در حال حاضر او خود را از نظر مذهبی آگنوستیک می‌داند و می‌گوید: "امروزه، من به طور مداوم در مورد ماهیت ایمان خودم تأمل می‌کنم. ارتباط من با معنویت افکار من را تغذیه می‌کند اما در مورد عقایدم ادعایی ندارم." آگنوستیک به معنای کسی که معتقد است وجود یا عدم وجود خدا را نمی‌توان اثبات یا رد کرد!

آنچه درباره مکرون نمی دانستید: بانکدار سابق یهودیان،ندانم گرایی عاشق پیشه ای که پایه گذار مناظره ملی است!

مکرون در کودکی

به گزارش تابناک،  امانوئل مکرون در دوران نوجوانی، به‌طور جدی به بازیگری و تئاتر علاقمند بود. او نه تنها به تئاتر عشق می‌ورزید، بلکه در نوجوانی نقش‌هایی در نمایش‌های مدرسه بازی می‌کرد و حتی معلم تئاترش، بریژیت ترونیو، که بعدها همسرش شد، کسی بود که او را در این زمینه راهنمایی می‌کرد.یکی از مهم‌ترین و بحث‌برانگیزترین جنبه‌های زندگی مکرون، رابطه عاشقانه او با همین زن یعنی معلم سابقش است. مکرون در سن 15 سالگی عاشق بریژیت که آن زمان معلم ادبیات او و 24 سال از او بزرگ‌تر بود شد. با وجود مخالفت‌های خانوادگی، این رابطه ادامه یافت .

 
بریژیت قبل از ازدواج با امانوئل مکرون، در سال ۱۹۷۴ با آندره لویی اوزی‌یر (André-Louis Auzière)، که یک بانکدار بود، ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب سه فرزند شد: سباستین، لورانس، و تیفانی. این زوج در سال ۲۰۰۶ از هم جدا شدند و پس از ان بریژیت در سال ۲۰۰۷ با امانوئل مکرون ازدواج کرد.

همچنین شایعه‌ای مبنی بر اینکه بریژیت ماکرون مرد به دنیا آمده و سپس تغییر جنسیت داده منتشر شده که البته دخترش تیفانی که خود وکیل است در مصاحبه با مطبوعات آن را به شدت تکذیب کرده است.

آنچه درباره مکرون نمی دانستید: بانکدار سابق یهودیان،ندانم گرایی عاشق پیشه ای که پایه گذار مناظره ملی است!

سه قاب از امانوئل مکرون در سنین مختلف

 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل زندگی شخصی و مسیر سیاسی‌اش همیشه مورد توجه رسانه‌ها بوده است. از جمله اینکه وی تحصیلات فلسفی داشته و تحت تأثیر فیلسوفانی مانند پل ریکور بوده است. او در دوران دانشجویی به عنوان دستیار ریکور فعالیت می‌کرد و این تجربه بر نگرش‌های فلسفی و سیاسی او تأثیر عمیقی گذاشت.

از سوی دیگر علاقه اش به بازیگری در نوجوانی به او کمک کرد تا مهارت‌های ارتباطی و اعتماد به نفس قوی‌ای که بعدها به عنوان سیاستمدار از آن بهره‌برد، را از همان دوران نوجوانی توسعه دهد. بسیاری از دوستان و نزدیکان او گفته‌اند که این تجربیات نقش زیادی در توانایی‌های خطابه‌اش و نحوه برقراری ارتباط مؤثر با مردم داشته است.

نکته ی جالب دیگر در مورد مکرون این است که او قبل از اینکه به ریاست جمهوری فرانسه برسد، هرگز در انتخابات عمومی شرکت نکرده بود. او ابتدا به عنوان وزیر اقتصاد در دولت فرانسوا اولاند فعالیت کرد و سپس با تأسیس جنبش "به پیش" (En Marche) به سرعت به چهره‌ای برجسته در سیاست فرانسه تبدیل شد. در سال 2017، بدون سابقه انتخاباتی، با ۳۹ سال سن به عنوان جوان‌ترین رئیس‌جمهور فرانسه انتخاب شد. 

و جالب است بدانید مکرون اولین رئیس جمهوری است که پس از بیست سال در فرانسه دو بار پشت هم رئیس جمهور شد.


امانویل مکرون قبل از ورود به دنیای سیاست، در بانک روتشیلد متعلق به سرمایه‌داران یهودیان است، فعالیت می‌کرد. او آنجا به عنوان بانکدار سرمایه‌گذار مشغول به کار شد و به موفقیت‌های مالی قابل توجهی دست یافت که شهرتش در محافل اقتصادی را بالا برد. مکرون علاقه زیادی به ادبیات و فرهنگ دارد. او نویسنده و شاعر نیز هست و در دوران جوانی دست به نگارش یک رمان زد که هرگز منتشر نشد. علاقه او به هنر و ادبیات در سیاست و سخنرانی‌های او مشهود است.


فعالیت‌ها و علایق:

او پیانو می‌نوازد و ده سال در کنسرواتوار آمیان به تحصیل این ساز پرداخته و موفق به کسب مقام سوم شده است. اسکی و تنیس از دیگر فعالیت‌های ورزشی او هستند. همچنین در گذشته بوکس فرانسوی و فوتبال بازی می‌کرده و طرفدار تیم المپیک مارسی است. او پیگیر مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس نیز می‌باشد.


علایق فرهنگی:
 به آثار نویسندگانی چون استاندال و آندره ژید و همچنین به آثار «سرخ و سیاه» استاندال و «مائده های زمینی» آندره ژید و خاطرات جنگ» شارل دوگل علاقه دارد. او به آلبر کامو، آرتور رمبو و رنه شار نیز اشاره دارد.  خوانندگان مورد علاقه‌اش لئو فرره ، جانی هالیدی و شارل آزناوور هستند.

زندگی خصوصی و شایعه همجنس باز بودن

درباره زندگی خصوصی او میتوان به شایعات مربوط به گرایش جنس او اشاره کرد؛ در طول دوران ریاست‌جمهوری مکرون، شایعاتی درباره گرایش جنسی او مطرح شده بود. برخی شایعات حاکی از آن بود که او رابطه‌ای پنهانی با مردی به نام متیو گالِت، رئیس سابق رادیو فرانسه، دارد. مکرون این شایعات را علناً رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است.

ارزیابی عملکرد امانوئل مکرون به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه نظر قطعی را ارائه نمیدهد، نمیتوان گفت  او از نظر مردم فرانسه صرفا خوب یا بد بوده است .  اصلاحات و موفقیت‌های او را میتوان اینگونه بیان کرد :

_ وی در زمینه ی کاهش نرخ بیکاری و افزایش جذابیت اقتصادی فرانسه برای سرمایه‌گذاران تاثیر مثبتی داشت، او همچنین قوانین سخت‌گیرانه بازار کار را تسهیل کرد و کمک‌های اجتماعی را افزایش داد تا به اقتصاد پویایی بیشتری بدهد. هر چند این سیاست‌ها باعث انتقاداتی از طرف برخی از گروه‌های کارگری شد که معتقد بودند این اصلاحات به نفع ثروتمندان است.

_ مکرون به دلیل واکنش‌های سریع و گسترده در برابر همه‌گیری ویروس کرونا مورد تحسین قرار گرفت. در تسریع واکسیناسیون عمومی موثر بود و در پی آن برای کسب و کار مردم فرانسه برنامه های حمایتی اقتصادی به کار برد.

_ از جمله خدمات برجسته اجتماعی او میتوان به قانون دو برابر شدن مرخصی پدرانه که پس از تولد فرزند بین ۲۱ تا ۲۸ روز است اشاره کرد، در این مدت دولت به جای کارفرما حقوق پدر را پرداخت می‌کند. وی همچنین دسترسی به روش‌های پزشکی برای باروری تمام زنان را تسهیل کرد.

 

آنچه درباره مکرون نمی دانستید: بانکدار سابق یهودیان،ندانم گرایی عاشق پیشه ای که پایه گذار مناظره ملی است!

هرچند برخی چالش‌های جدی نیز در دوره ریاست‌جمهوری او دیده می‌شود:

از جمله می‌توان به اعتراضات مردمی جنبش «جلیقه‌زردها» در مخالفت با سیاست‌های اقتصادی و افزایش مالیات‌ها اشاره کرد. همچنین، اصلاحات پیشنهادی در سیستم بازنشستگی نیز باعث اعتراضات گسترده‌ای شد که از محبوبیت وی  میان مردم فرانسه کاست.


اصلاحات مکرون در زمینه  آموزش ملی

در زمینه آموزش، امانوئل ماکرون برنامه‌ای را اجرا می‌کند که شامل تشکیل کلاس‌های اول ابتدایی با دوازده دانش‌آموز در مدارس محروم است. او همچنین قانون منع استفاده از تلفن همراه در مدارس ابتدایی و راهنمایی را نه تصویب می‌کند و یک فرمول جدید برای امتحان دیپلم دبیرستان معرفی می‌کند که از سال ۲۰۲۱ بخشی از آن در حال ارزیابی ست، هرچند با مخالفت شورای عالی آموزش در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۸ مواجه شد. پس از مناظره بزرگ ملی، او اعلام می‌کند که در دوره ریاست‌جمهوری او هیچ مدرسه‌ای بدون موافقت شهرداران تعطیل نخواهد شد.

مناظره ی ملی به ابتکار امانویل مکرون چیست؟

"Le Grand Débat National" یا "مناظره بزرگ ملی" یک ابتکار عمومی بود که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در ژانویه ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد. این مناظره در پاسخ به اعتراضات گسترده "جنبش جلیقه‌زردها" که در سال ۲۰۱۸ به دلیل نارضایتی از سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت آغاز شده بود، برگزار شد.

هدف این مناظره، جمع‌آوری دیدگاه‌ها و پیشنهادات مردم فرانسه در چهار موضوع اصلی بود:

1. مالیات و هزینه‌های عمومی

2. سازماندهی دولت و خدمات عمومی

3. تحول اکولوژیک (محیط‌زیستی)

4. دموکراسی و شهروندی

این ابتکار به مردم اجازه داد در جلسات محلی، از طریق اینترنت و یا از طریق دفاتر پستی، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند. پس از این مناظره‌ها، ماکرون و دولت او از نتایج به دست آمده برای تنظیم سیاست‌های جدید و اصلاحات استفاده کردند. هدف اصلی این مناظره ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین دولت و مردم و کاهش تنش‌های اجتماعی بود.


مکرون در آستانه ی رژه ی ورزشکاران المپیک و پارالمپیک این کشور در خیابان شانزه‌لیزه و پس از پیروزی های آنان در این بازی‌ها در مصاحبه با روزنامه ی لوپاریزین تاریخی را با عنوان «روز ملی ورزش» اعلام کرد و اظهار داشت در این روز یعنی  14 سپتامبر هر سال، یک جشن بزرگ ورزشی در سراسر فرانسه برگزار خواهد شد. این جشن قرار است در خیابان‌ها، مدارس و اماکن ورزشی برگزار شود و همه مردم بتوانند در آن شرکت کنند. هدف از برگزاری این جشن، تشویق مردم به ورزش و ایجاد روحیه ورزشی در جامعه است.

شما به عنوان یک فارسی زبان، امانوئل مکرون و فرانسه را با چه چیزی به یاد می آورید؟

گردآوری و ترجمه: افسانه کیهان‌فر

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
از اون بیلمزهای عاشق پیشه است !!!!!!!!!!!!!
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
چقدر خاله زنکی یود : زنش مرد بوده ، بانکدار یهودیها بوده ، خودش همجنس باز بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
مخواهی بگه، یک کشیش بسیار معتقد بوده و از کودکی در کش‌ر فرانسه طرفدار بی نوایان و مردم غزه بوده است
جمشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
خیلی از جمعیت فرانسه را عرب ها تشکیل میدهند بخصوص کلی فلسطینی آنجا زندگی می کنند و دولت فرانسه به آنها رسیدگی میکنه . آیا دولت شما به مردم خودش رسیدگی میکنه ؟ آیا دولت مردان شما پاک و منزه هستند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
مردی که تلاش می کند به انچه که اعتقاد دارد برای

کشورش -مردمش- خودش

خوب است

به ان دست یابد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
اصلا فاسد ترین آدم روی زمین حداقل به فکر منافع کشور و مردمشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
به مردم چه ربطی داره که مکرون تو زندگی خصوصی چه غلطی هایی میکنه مهم اینه که چقدر به فکر پیشرفت کشورش و رفاه مردم اش بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
جفنگیات بی ثمر وبی فایده.
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
یه انسان دین ستیز و منزجرکننده که باعث عقب افتادگی فرانسه شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
جالب بود، اینکه آدم بتونه درمورد افراد مختلف بخصوص روسای جمهور سایر کشورها اطلاعاتی کسب کنه خالی ازلطف نیست.
Saltavar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
من هم از مکرون چیزی می دانم که شما نمی داند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
من فرانسه را بیشتر با میراژ و سوپر استاندارد و موشک اگزوست در جنگ می شناسم و یادم نمی رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
سوپر استاندارد؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟