مکرون عقب نشینی کرد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی با اشاره به لزوم ایجاد یک نظم جهانی جدید، تاکید کرد: اروپا باید به خاطر برقراری و استمرار صلح و ثبات در این قاره در روابط جاری خود با روسیه تجدید نظر کند.
کد خبر: ۱۲۶۱۳۱۰
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ 23 September 2024
|
943 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ مکرون با بیان اینکه لازم است واقعیت جغرافیایی اروپا را از یاد نبریم، اظهار کرد: باید در مورد صلح در اروپا به شیوه‌ای جدید بیندیشیم زیرا قاره اروپا قطعاً به کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محدود نمی‌شود.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه با اشاره به اینکه نظم جهانی کنونی به دلیل اینکه در سال‌های بعد از پایان جنگ دوم جهانی به وجود آمد، فاقد توانایی لازم برای پاسخگویی به چالش‌های جدید است، تاکید: در حال حاضر ایجاد یک نظم جهانی جدید ضروری است زیرا نظم جهانی کنونی ناقص و ناعادلانه است.

 مکرون رئیس جمهور فرانسه پیشتر در اظهاراتی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارتباطی برقرار نکرده است، تاکید کرد: من آماده ادامه گفت وگو با پوتین هستم.

رئیس جمهور فرانسه که در پادکستی به نام «نسل متکی بر خود» صحبت می‌کرد، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر ما ارتباطی با هم برقرار نکرده‌ایم اما من امکان گفت وگو در مورد هر موضوع مورد علاقه‌ای را با پوتین رد نمی‌کنم و به گفت وگو با وی ادامه خواهم داد.

مکرون پیشتر با بیان اینکه ترس و نگرانی فرانسوی‌ها در مورد احتمال جنگ با روسیه را درک می‌کند، تاکید کرد: ارتش فرانسه در آینده نزدیک به اوکراین اعزام نخواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه که اعلام کرده بود درصورت شکسته شدن خطوط دفاعی اوکراین در خط مقدم جبهه و آغاز پیشروی ارتش روسیه، با درخواست کی‌یف اعزام نیرو به این کشور را رد نمی‌کند، اظهار کرد: بسیاری از کشورها با رویکرد پاریس در خصوص اعزام احتمالی نیرو به اوکراین موافقت کرده‌اند اما فکر نمی‌کنم حداقل تا دو نسل آینده جنگ به سرزمین ما بیاید.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟