هشداری به احمد دنیامالی؛ انتصاب بازنشسته‌ها خلاف وعده دولت است!

احمد دنیامالی هنوز دست به تغییرات در وزارت ورزش و جوانان نزده است، اما صحبت‌هایی به میان آمده و زمزمه حضور برخی بازنشسته‌ها در این وزارتخانه به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۶۰۲۸۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶ 17 September 2024
|
2579 بازدید
|
۴

هشداری به احمد دنیامالی؛ انتصاب بازنشسته‌ها خلاف وعده دولت است!

به گزارش تابناک ورزشی، با وجود شعارها و وعده‌هایی که مسعود پزشکیان برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم داده بود که از تمام اقشار و جوان‌ها قرار است بهره ببرد، اما در میان اعضای کابینه او وزیر جوانی دیده نمی‌شود و ستار هاشمی با ۴۸ سال به عنوان جوان‌ترین وزیر او شناخته می‌شود. در حالی که در دولت‌های قبلی وزاری به مراتب جوان‌تری هم به کار گرفته شده بودند، اما به نظر می‌رسد که این وعده پزشکیان بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت و او حتی احمد دنیامالی را که در انتخابات با توئیت «نه به دولت مرعوب، نه به دولت مسدود - سلام بر دولت کار آمد و پیشرفت» به دنبال جایگاهی در تیم رقبا بود، به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی کرد و دنیامالی هم با رأی قاطعانه به عنوان وزیر ورزش انتخاب شد.

با تمام این اتفاقات، حالا همه ذهن‌ها معطوف به از بین رفتن مشکلات متعدد در ورزش است. از مشکلات زیرساختی گرفته که باتوجه به وضعیت ورزشگاه‌ها و مشکل میزبانی مسابقات فوتبال این موضوع نمود بیشتری پیدا کرده تا سر و سامان دادن به وضعیت فدراسیون‌ها و مبارزه با پرونده فساد در فوتبال که حسابی در سال جدید سر و صدا به پا کرده است. دنیامالی در صحبت‌هایش هم رسیدگی به وضعیت ورزشگاه‌ها و استانداردسازی آنها را جزو اولویت‌های خود قرار داده که باید دید در قدم اول و تعمیرات ورزشگاه آزادی وزیر جدید ورزش و جوانان چگونه عملیات بازسازی را پیش خواهد برد.

با تمام این تفاسیر دنیامالی هنوز دست به تغییرات نزده و پیش از انجام تغییرات در بخش معاونان و مدیران کل، اقدام به برگزاری جلسات کرده و به نظر می‌رسد در حال ارزیابی است. با این حال شاید سیاست‌های کلان و راهبری بخش اصلی و تأثیرگذار یک مجموعه باشد، اما چرخ دنده‌ها اصلی‌ترین کار را انجام می‌دهند و تا زمانی که افرادی با توانایی‌های اندک به دنبال پیش‌برد اهداف و سیاست‌ها باشند، تغییری ایجاد نمی‌شود. پیش بردن ورزش کشور با همان افراد سابق هم نمی‌تواند تغییر محسوسی را ایجاد کند و به نظر می‌رسد تغییرات کلان نیاز امروز ورزش باشد که دنیامالی همچنان مقابل این تغییرات مقاومت می‌کند.

هشداری به احمد دنیامالی؛ انتصاب بازنشسته‌ها خلاف وعده دولت است!

فارغ از بحث فدراسیون‌ها که بسیاری از آنها نیاز به فرایند قانونی و برگزاری انتخابات برای تغییرات دارند، وزیر ورزش و جوانان حتی در وزارتخانه هم هنوز تغییراتی نداده است، اما زمزمه‌هایی شنیده شده که او کم‌کم به دنبال انتصاب نفراتی است که اگر درست باشد، نمی‌توان انتظار تغییرات مثبت داشت.

فریبا محمدیان که در دوره وزارت مسعود سلطانی‌فر معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان بود گویا جدی‌ترین گزینه دنیامالی برای همین معاونت است، اما نکته جالب توجه اینکه وزیر ورزش ۶۴ ساله برای معاونت زنان خود به دنبال فردی بازنشسته می‌رود. از سویی محمدیان پیش از این هم در وزارت ورزش و جوانان امور ورزش زنان را دنبال می‌کرد و اگر قرار به تغییری اساسی در این بخش بود، تغییرات احساس می‌شد.

محمدرضا داورزنی دیگر گزینه‌ای است که اتفاقاً او هم در دوره مسعود سلطانی‌فر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بود و به دلیل بازنشستگی مجبور به کناره‌گیری شد. از داورزنی ۶۴ ساله هم به عنوان گزینه دنیامالی برای یکی از بخش‌های وزارت ورزش نام برده می‌شود و صحبت از حضورش در منابع انسانی است.

در صورتی که اولین تغییرات دنیامالی و گزینه‌های مدنظر او برای حضور در وزارت ورزش و جوانان، انتخاب افراد بازنشسته باشد و او به حضور جوانان اعتقادی نداشته باشد، نمی‌توان به تغییرات اساسی در بدنه ورزش هم امیدوار بود. بررسی سوابق و کارنامه این افراد هشداری است که دنیامالی باید جدی بگیرد و افرادی که اثرات مدیریت‌شان در ورزش هنوز به قوت خود باقی است و آنها نیز در بخشی از این روزهای سیاه ورزش ایران نقش اساسی دارند، نمی‌توانند به بهبود وضعیت ورزش کمکی کنند. ضمن اینکه انتخاب این افراد که هر کدام بیش از ۵۰ سال سن دارند و حتی به سن بازنشستگی رسیده‌اند، برخلاف وعده دولت برای استفاده از جوانانی است که حداقل در کابینه جایی برای آنها دیده نشد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
وعده ها رو ولش کن اول باید دید آذری زبان هستن یا نه بقیه مشکلات خودش حل میشه
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
استفاده از بازنشسته ها در واقع استفاده از افراد با تجربه است بازنشسته ها استخدام مجدد نیستند انها بصورت نیمه وقت در قالب مشاوره همکاری می کنند که منع قانونی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
شما خودت بهتر میدونی بالای نود درصد کارمندان دولت باا سابقه 25سال به بالاا اصلاا کار نمی کنند اونوقت انتظار داری طرف بعد از بازنشستگی بیاد کارکنه ضمنا اینایی که شما گفتی بصورت مشاوره ای دیگه نمیتونند مدیر باشن درصورتی که جناب وزیر دنبال مدیر باا این شرایط می گرده .
ایرانی
|
Finland
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
تابی جان ، اذیتشون نکن....حالا که خرشون از پل گذشته ، بزار به عشق و حال و انتصاب اطرافیان مشغول بشن . چرا این ۴ سال فرصت برای نفع بردن از بیت المال و تلخ میکنی براشون....
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟