پاسخ وزارت ورزش و جوانان به گزارش تابناک

وزارت ورزش و جوانان در واکنش به انتقادهای صورت گرفته به عملکرد ۵۰ روزه احمد دنیامالی و توجه بیش از اندازه به مقوله فوتبال و کم توجهی به سایر فدراسیون‌ها، پاسخی به تابناک ارسال کرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۹۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶ 09 October 2024
|
256 بازدید

پاسخ وزارت ورزش و جوانان به گزارش تابناک

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، پس از انتشار گزارشی با عنوان «ورزش ایران در برزخ دنیامالی؛ وزیر ورزش یا وزیر فوتبال؟» در سرویس ورزشی تابناک و نقدهای جدی به عملکرد وزیر ورزش و جوانان در ۵۰ روز شروع فعالیتش، وزارت ورزش و جوانان اقدام به پاسخگویی کرد که جوابیه این وزارتخانه در زیر می‌آید.

«در پی انتشار مطلبی در سایت خبری تابناک به تاریخ ١٨ مهر ١۴٠٣، وزارت ورزش و جوانان به ادعاها و ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

در این متن آمده است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

آنچه در این متن به عنوان دغدغه‌های نویسنده محترم تابناک در خصوص مشکلات ورزش‌های مختلف به رشته‌ی تحریر در آمده قابل احترام است اما تعبیر شرایط برزخی ورزش کشور و آنچه به عنوان عدم توجه به مشکلات غیر از رشته‌ی فوتبال عنوان شده دور از حقیقت و انصاف است.

استمرار در اظهار نظر وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورزشگاه آزادی و توجه به تکمیل آن که در مصاحبه‌های متعدد، مطرح شده و مورد نقد جدی نویسنده‌ قرار گرفته در شرایطی رخ داده است که معمولاً و در اکثر قریب به اتفاق جلسات، مراسم، نشست‌ها یا حتی مسابقاتی که ایشان حضور یافته‌اند، در پایان یا در حاشیه‌ی رویدادها در جمع خبرنگاران، معمولاً با سؤالات جدی در خصوص تکمیل و زمان آماده‌سازی این ورزشگاه مواجه شده‌اند که قطعاً یک مطالبه‌ی عمومی از سوی هواداران پرتعداد ورزش محسوب می‌شود.

بنابراین ادعای توجه بیش از حد به مشکلات فوتبال در قالب مصاحبه‌های پرتعداد، قابل پذیرش نیست و نمی‌توان صرفاً با استناد به سؤالات متعدد خبرنگاران که نمایندگان افکار عمومی هستند و پاسخگو بودن وزیر محترم ورزش و جوانان، بی توجهی به رشته‌های منهای فوتبال را برداشت کرد چرا که احساس مسئولیت وزیر ورزش و جوانان در مواجهه با سؤالات خبرنگاران را نشان می‌دهد.

ضمن اینکه ورود وزیر ورزش و جوانان به موضوع کلان ورزشگاه آزادی که باعث شد، روند بازسازی تسریع شود یک نقطه قوت به حساب می‌آید تا شاهد تحقق مطالبات هواداران پرتعداد فوتبال باشیم.

در این بین مشکلات ایجاد شده در پروازهای ورودی به ایران برای برخی از تیم‌های ملی که دستمایه‌ی نقد در این مطلب واقع شده در شرایطی نگاشته شده که اتفاقاً ورود به موقع دکتر احمد دنیا‌مالی و همکاری وزارت امورخارجه باعث شد که برخی مشکلات ایجاد شده برطرف شود.

آنچه در این مطلب در خصوص سفر تیم ملی وزنه‌برداری جوانان به اسپانیا نیز مطرح شده است، حقیقت ندارد چرا که پس از برگزاری جلسات مرتبط، مدیران حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خصوص این سفر توضیحات را در قبال افکار عمومی انجام دادند و حتی با اشاره به جزئیات، وظیفه نظارتی را نیز محقق ساختند.

متأسفانه در این متن، به دلیل برداشت اشتباه از وضعیت کنونی مدیریتی وزارت ورزش و جوانان، شرایط این وزارتخانه برزخی تعبیر شده که کاملاً با اوضاع کنونی منافات دارد، چرا که از همان اولین روز شهریور ماه، وزیر ورزش و جوانان دیدارهای خود با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی را آغاز کرد و از اولین اندیشه‌های مدیریتی که در لایه‌های مدیریتی این وزارتخانه ساری و جاری شده، ایجاد مسیری قوی برای حضور عزتمندانه در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۶ و بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۸ است به طوریکه این اندیشه را به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی فدراسیون‌ها قرارداده و سنجش توسعه و تعالی را از این منظر، تدوین کرده است.

با این اوصاف، آنگاه که اندیشه‌های راهبردی وزیر ورزش و جوانان به توجه بر مسیر پیشرفت و مدال‌آوری در رویدادهای مهم آسیایی، جهانی و المپیکی است، تعبیر توجه به فوتبال و بی توجهی به دیگر رشته‌ها نمی‌تواند نقدی منصفانه و مشفقانه باشد؛ آغاز حرکت توسعه‌ای به سمت حضور پرقدرت ورزش ایران در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی و بازی‌های المپیکی و پارالمپیکی نه تنها نقص کننده‌ی شرایط عنوان شده در این مطلب است بلکه حرکت هدفمند و هوشمندانه به سمت مدال‌آوری و افتخارآفرینی با رویکرد برنامه‌های استراتژیک و راهبردی را نشان می‌دهد.

امید است با نقد و‌ نظرهای منصفانه، اکنون که وزارت ورزش و جوانان در مسیر جدید با اهداف مهم راهبردی در راستای حضور مقتدرانه در آسیا و المپیک قرار گرفته، شرایط منطقی‌تر و عادلانه‌تری را برای ورزش کشورمان پدید آوریم.»

به گزارش تابناک، وزارت ورزش و جوانان در شرایطی پاسخ خود را به گزارش تابناک ارسال کرده که انگار گزاره‌هایی از این گزارش اشتباه برداشت شده است؛ همچنین نقدهایی همچون انتخاب نکردن معاونان پس از ۵۰ روز، نداشتن معاون پارلمانی و صرف کردن وقت برای جلسه با نمایندگان مجلس، حواشی مربوط به سفر تیم موج‌سواری و اتفاقات مهم دیگری همچنان به قوت خود باقی است و پاسخی هم بابت این انتقادها داده نشد. هرچند در موضوع مشکل بازگشت تیم‌های ورزشی به دلیل مشکلات پروازی هم پیگیری‌های خبرنگار تابناک نشان می‌دهد، وزارت ورزش پس از بازگشت این تیم‌ها موضوع را دنبال کرده که طبیعتاً پیگیری پس از حل مشکل، نمی‌توانسته کارساز باشد. هرچند که ای کاش این اتفاقات و این نقدها باعث بازگشت ورزش کشور به مسیر صحیح شود و این شکل پاسخگویی وزارت ورزش و جوانان نیز نشان می‌دهد که برخلاف رویه برخی دستگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی، احمد دنیامالی در وزارت ورزش و جوانان برای شنیدن نقد و مطالبات ورزش آمادگی کامل دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟