تابناک گزارش می‌دهد؛

انفجار در معدن طبس؛ فعلا ۳۰ فوتی/ آمار کل کارگران درگیر با حادثه

حادثه در معدن طبس جان شماری از معدنکاران را گرفت‌. تعداد فوتی‌های حادثه تا ساعت ۷:۲۵ صبح امروز ۱۹ نفر اعلام شده بود اما فرماندار از ۳۰ فوتی خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۶۱۰۳۷
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵ 22 September 2024
|
2070 بازدید
|
۷

انفجار در معدن طبس؛ فعلا 19 فوتی/ آمار کل کارگران درگیر با حادثه

به گزارش تابناک، محمدعلی آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی صبح امروزدر جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه حادثه تلخی ساعت 21 شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که موجب انفجار شد. در زمان حادثه انفجار  69 کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

 وی با بیان اینکه انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده، تصریح کرد: تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

آخوندی تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس تا ساعت 7:25 صبح امروز را 19 نفر و تعداد مجروحان رهاسازی شده را 17 نفر اعلام‌ کرد و گفت: با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق 250 متری به صورت ارتفاعی و 700 متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مجموع اکنون 40 نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی، اورژانس، نیروی انتظامی و سایر نیروهای دستگاه‌های استانی و شهرستان در محل حادثه فعال هستند، افزود: مسئولان نیز در محل حادثه حضور دارند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 13 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

آخوندی بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌شود که از سایر نقاط اقدامات پشتیبانی صورت گیرد و در این زمینه با استان یزد هم هماهنگی لازم برای کمک تخصصی جهت انتقال مجروحان و متوفیان از داخل تونل‌های معدن طبس انجام شده است.

وی از احتمال افزایش فوتی‌ها در معدن طبس خبر داد و گفت: جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه معدن برگزار شد و تصمیماتی اخذ و دستورات لازم صادر شد تا پیگیری‌های سریعتری را انجام دهند و اطلاع‌رسانی لازم به خانواده افراد حادثه‌دیده صورت گیرد.

به گفته وی؛ هماهنگی‌هایی با کشور انجام شد که امیدواریم شاهد حضور مقامات کشوری هم در طبس برای پیگیری‌ها و اقدامات تکمیلی باشیم.

آمار جدید فرماندار طبس اما از تعداد ۳۰ فوتی بر اثر این حادثه خبر می‌دهد.

دستور ویژه وزیر کشور

وزیر کشور به درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.

اسکندر مؤمنی در ارتباط تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، جویای آخرین وضع حادثه‌ انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس شد.

مؤمنی در این تماس دستور داد از همه امکانات استانی به‌ منظور تسریع در عملیات امداد و نجات استفاده شود.

تعداد کارگران درگیر با حادثه

استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه این حادثه در دو بلوک معدن به وقوع پیوسته، افزود: در این بلوک‌ها ۶۹ کارگر مشغول به کار بودند که ۲۲ نفر در بلوک سی و ۴۷ نفر در بلوک بی هستند.

اعزام تیم‌های امداد و نجات از استان‌های همجوار

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی اعلام‌کرد: به دلیل سرعت در امدادرسانی از استان‌ های همجوار از جمله استان یزد که معین خراسان جنوبی در حوادث است تیم‌های امدادی به معدن طبس در حال اعزام هستند.

آخوندی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومان و فوتی های حادثه وجود ندارد، گفت: امدادرسانی نیروها در حال انجام است و هم اکنون نیروها درحال تخلیه گاز هستند.

وی تاکید کرد: در معادن زغال‌سنگ نشت گاز بسیار حائز اهمیت و خطرناک است که به همین دلیل باید ابتدا کارگاه ها از گاز موجود تخلیه و افراد محبوس از محل خارج شوند. به دلیل اینکه زون اصلی که 23 کارگر معدن در آن محبوس شدند در عمق زیادی است باید ابتدا تخلیه گاز انجام شود. هنوز دسترسی به محل اصلی حادثه مقدور نشده است.

دستور دادستانی

بنابر دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دادستان شهرستان طبس از لحظات اولیه وقوع حادثه در محل معدن طبس برای نظارت بر امدادرسانی،  اطلاع رسانی و پیگیری‌های قضائی حضور یافت.

حجت الاسلام نسائی زهان اعلام کرد: دادستان شهرستان طبس از همان لحظات اولیه در محل حاضر است که نظارت کامل بر جریان  امدادرسانی تیم های امدادی و  اطلاع رسانی از حادثه را برعهده دارد.

به گفته وی دستورات قضایی لازم نیز به دادستان طبس داده شده است .

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان خود نیز در حال عزیمت به محل حادثه است.

تماس نماینده طبس با وزیر کشور

پس از وقوع حادثه انفجار گاز در یکی از بلوک‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجو در طبس و محبوس شدن تعدادی از کارگران این مجموعه، مهندس نصیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تماس تلفنی با سردار مؤمنی وزیر کشور و دکتر اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار دستور و اقدام عاجل ایشان در به کارگیری تمام تجهیزات، تیم‌های امداد و نجات و ورود نهادهای ذی‌ربط جهت عملیات امدادرسانی به کارگران حادثه‌دیده گردید. امید است با تلاش ویژه نیروهای امدادی و دعای خیر مردم،اکثریت کارگران محبوس شده،بدون آسیب دیدگی رهایی یابند؛

اسامی مصدومان:

به دلیل نگرانی خانواده‌ها از حال عزیزان‌شان اسامی افرادی که خوشبختانه حال عمومی آنها خوب بوده و به دلیل گازگرفتگی خفیف در حال مداوا هستن به شرح ذیل است.

محمد بیک زاده

عبدالرضاعباس نژاد

صادق مهدوی نصب

ابوالفضل اکبری

مهدی حجی

حسین امینی

علی نژاد حاجی

احمد مختاری از طبس و خسروی نیروی ایمنی شرکت از بیرجند جزو فوتی‌های این حادثه بودند.

چندین نفر از کارگران که دچار گازگرفتگی شده بودند با آمبولانس‌های حاضر در صحنه به طبس اعزام شدند که حال عمومی آنها مساعد اعلام شده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
خدااااا مظلوم و بیچاره و بینوا کارگر و بازماندگان
پاسخ ها
یکی از مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
این عزیزان شهید خدمت هستند
عمو صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
این خط اخر و معنی شو‌نفهمیدم ؛ حال عمومی مساعد میباشد ؟؟؟!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
بخدا کار کردن تو معدن یعنی گرفن جونت کف دست واسه یه لقمه نون..... نداریم از این عزیزان شریف تر و فداکارتر . روحشون شاد و قرین رحمت الهی حداقل الان که دیگه نیستن مراقب وضع معیشت خانواده هاشون باشید چون این عزیزان بخاطر خانواده و زن و بچه شون حاضر شدن برن تو عمق 700 متری زیر زمین کار کنند. باور کنید نیمی از مردم حتی حاضر نیستن واسه ده دقیقه اون مکان رو تحمل کنند. لطفاً خانواده هاشون رو فراموش نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
تصاعد آنی دیگه چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
اینها را به آقای همتی نشان بدهید که میگوید کارمندان بانکی کارشان سخته
از ساعت 6 صبح می آیند سرکار پس باید سالی چند میلیارد وام بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
چرا هر روز باید خبر حادثه ای تلخ را بشنویم.
همه اینها به این دلیل است که مدیران حرفه ای و دلسوز بر مصدر امور نیستند و استانداردهای کار هیچ جا رعایت نمی شود.
این هم به این دلیل است که در پست های نظارتی متاسفانه انتخاب مدیران براساس روابط بیشتر از سایر امور است. خدا همه جانباختگان را رحمت کند و مسوولان آنقدر انصاف بدهد که به وضع خانواده کارگران رسیدگی کنند.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات