در انتظار تکمیل مثلت قدرت در تیرانا؛ وقتی تیلور عامدانه کامران قاسم‌پور را نادیده می‌گیرد

دیوید تیلور هرچند حضور خودش در آلبانی را با اما و اگر عنوان کرده بود، حالا در آخرین مصاحبه‌اش از کشتی با عبدالرشید سعدالله‌اف می‌گوید که هنوز او هم خودش را به تیرانا نرسانده و قهرمان سابق این وزن را کاملاً نادیده می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۱۷
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ 22 September 2024
|
11767 بازدید
|
۶

در انتظار تکمیل مثلت قدرت در تیرانا؛ وقتی تیلور عامدانه کامران قاسم‌پور را نادیده می‌گیرد

به گزارش تابناک ورزشی، مثلث قدرت احتمالی ۹۲ کیلوگرم مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی هنوز کامل نشده و تانک روسی هنوز مبارزه انتخابی‌اش را با آلن باگایف برگزار نکرده است. اگر عبدالرشید سعدالله‌اف هم این انتخابی را ببرد که خیلی محتمل به نظر می‌رسد، آن وقت او در کنار کامران قاسم‌پور و دیوید تیلور، همه نگاه‌ها را در آلبانی به خود اختصاص خواهند داد و همان چیزی اتفاق خواهد افتاد که اتحادیه جهانی می‌خواهد: توجه و تبلیغات.

هیچ‌کدام از این سه نفر نتوانستند در پاریس کشتی بگیرند و حالا به دنبال حضور در مسابقات جهانی تیرانا هستند، مسابقه‌ای که ۷ تا ۱۰ آبان برگزار می‌شود و تا اینجای کار کامران قاسم‌پور با شکست امیرحسین فیروزپور در روز نوزدهم شهریور ماه و دیوید تیلور هم با غلبه بر زاهید والنسیا در روز ۲۵ شهریور، حضور خود را در آلبانی قطعی کردند؛ هرچند تیلور بعد از این پیروزی اعلام کرد باتوجه به قبول مسئولیت باشگاه کابوی‌های اوکلاهاما، هنوز در تردید حضور در مسابقات است!

البته که شخصیتی چون تیلور، از قبل می‌دانسته که تحت قرارداد نارنجی‌پوشان است و در انتخابی آمریکا شرکت کرده و به نظر این صحبت را برای این مطرح کرده که قرارداد مالی‌اش با این باشگاه به خطر نیفتد.

عبدالرشید سعدالله‌اف هم که در قهرمان کشوری روس‌ها نفر اول ۹۷ کیلوگرم شده، باید با آلن باگایف نفر اول ۹۲ کیلوگرم مبارزه انتخابی بدهد. هم‌تیمی‌هایش که برای همراهی تیم لیگ برتری ایران به ساری آمده بودند، گفتند او بعد از تمرین ۹۶ کیلوگرم است و وزن زیادی را کم نمی‌کند.

اگر سعدالله‌اف این انتخابی را ببرد، مثلث قدرت در وزن غیرالمپیکی کامل خواهد شد و به نظر سنگین‌ترین و در عین حال مهیج‌ترین رقابت جهانی اوزان غیرالمپیکی در این وزن خواهد بود. حتی به جرأت می‌توان گفت از زمان اضافه شدن وزن ۹۲ کیلوگرم به کشتی، این دوره جهانی را سخت‌ترین رقابت در این وزن خواند.

جالب اینکه دیوید تیلور در مصاحبه‌ تصویری که اخیراً داشته، صرفاً از هیجان و علاقه‌اش برای کشتی با عبدالرشید سعدالله‌اف صحبت می‌کند و هیچ نامی از کامران قاسم‌پور به میان نمی‌آورد. او عامدانه قهرمان دو دوره مسابقات جهانی در این وزن را نادیده می‌گیرد. این در شرایطی است که همچنان کامران قاسم‌پور را حتی در حضور سعدالله‌اف و تیلور، روی کاغذ باید مدعی اصلی دانست، چراکه او در این سال‌ها مدعی شماره یک وزن ۹۲ کیلوگرم بوده و دو سال متوالی قهرمان جهان شده و سال سوم هم اگر مصدومیت مانع از حضورش در بلگراد نمی‌شد، طلای سومش محتمل بود و حالا برای طلای جهانی جهانی دورخیز می‌کرد.

شرایط وزنی کامران قاسم‌پور برای ۹۲ کیلوگرم از تیلور و سعدالله‌اف مناسب‌تر است، زیرگیری‌های منحصربه فرد او، می‌تواند کار را برای هر حریفی سخت کند. البته که بدون شک تیلور هرگز حریف آسانی نخواهد بود و کشتی نزدیکی بین آنها برگزار خواهد شد، اما اینکه تیلور اصلاً اسمی از کامران قاسم‌پور نیاورده، مشخصاً یک بازی روانی از سوی اوست که در سال‌های پیش مانع اصلی طلایی شدن حسن یزدانی بوده و در ۶ مصاف قبلی، ۵ بار نماینده ایران را شکست داده است.

اگر عبدالرشید سعدالله‌اف هم حضورش در آلبانی را قطعی کند، به واقع پیش‌بینی نتیجه کشتی این سه نفر با هم کار بسیار سختی است، اما اگر کامران قاسم‌پور با همان آمادگی سال‌های قبلش به تیرانا بیاید، قطعاً برای کسب نشان طلا همچنان شانس زیادی دارد، مگر آنکه دوری از مسابقه و مصدومیت‌های متوالی، روی کار او تأثیر گذاشته باشد که البته در مصاف با فیروزپور هم نشان داد از آمادگی سابق خود کاملاً به دور بوده و بعد از کشتی نای ایستادن نداشت، هرچند خودش و مربی‌اش دلیل این اتفاق را سرماخوردگی این کشتی‌گیر در هفته قبل عنوان کردند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
اگر کامران عزیز بخواهد با روحیه ای که درمقابل فيروز پور کشتی گرفت مقابل تیلور و سعدالله کشتی بگیرد قطعا شکست میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
دوست عزیز کامران یک پدیده نادر در کشتی ایران است که فقط کمی توجه ورسیدگی میخواهد تا از نظر روحی تقویت شود وتمامی رقیبان خود را پشت سر بگذارد
مطمئناً طلا از آن اوست
علی طاوسی کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
کامران فقط باید رونفس تمرکز کنه بافیروزپور کشتی گرفت از تکنیک کم نزاشت فقط از نفس کم اورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
کامران تو بازی با فیروزپور اصلا مثل مسابقات جهانی نبود و آخرای بازی نفس کم آوارده بود
با تیلور این طوری بازی کنه باختش قطعیه
محمدعلی حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
ماشاا... به کامران
007
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
درود
اگر کامران قاسمپور در فدراسیون کشتی بهتر دیده میشد قطعا الان مدالهای بیشتری داشت
به نظر میرسد که مدعی اصلی کسب مدال کامران باشد
به امید پیروزی او و دیگر کشتی گیران غیور ایران عزیز
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟