دو هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۶ استان کشور

کارشناس هواشناسی از صدور دو هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها و وقوع توفان‌های لحظه‌ای در نواحی شمال غرب و جنوب شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۷۲
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ 22 September 2024
|
981 بازدید

به گزارش تابناک، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به صدور دو هشدار هواشناسی در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: امروز در استان های آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و نیمه غربی مازندران شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

وی ادامه داد:   احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات در این مناطق وجود دارد.

کارشناس هواشناسی اظها ر کرد:  عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

رفیعی همچنین از صدور هشدار هواشناسی دیگر خبر داد و گفت: طی امروز وفردا دوشنبه در شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان شاهد وزش باد نسبتا شدید در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک خواهیم بود.

او بیان کرد:  وزش باد شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی افزود: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پرواز‌های سبک شامل گلایدر، بالگرد و ...، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه می شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟