تقابل‌های استقلال و پرسپولیس در مهرماه؛ حسرت ۲۸ ساله سرخ‌ها!

صدوچهارمین دربی پایتخت امروز در شرایطی خاص برگزار می شود. استقلال و پرسپولیس خارج از تهران به مصاف هم می روند و قرار است تنها هشت هزار نفر از نزدیک این دیدار را تماشا کنند.
کد خبر: ۱۲۶۱۸۶۲
|
۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ 25 September 2024
|
1379 بازدید
|
۴

تقابل‌های استقلال و پرسپولیس در مهرماه؛ حسرت ۲۸ ساله سرخ‌ها!

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس که صدوچهارمین دیدار دو تیم است، ساعت ۱۹ امروز ۴ مهر در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک از سری رقابت های هفته ششم بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر برگزار خواهد شد. در مجموع ۱۰۳ دربی پیشین، سهم پرسپولیس ۲۷ بر‌د و سهم استقلال ۲۶ برد بوده ‌است.
از نظر آماری، تیم استقلال در دربی‌های مهرماه وضعیت بهتری از پرسپولیس دارد. در اولین ماه پاییز تاکنون ۱۳ دربی برگزار شده که ۴  برد سهم استقلال، ۲ برد سهم پرسپولیس و ۷ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. استقلال 11 گل و پرسپولیس 10 گل در این ماه زده اند. از سویی هفتمین ماه سال، محل دربی‌های خاطره‌انگیز زیادی بوده است.
۳ مهر ۱۳۴۹/ استقلال ۳-پرسپولیس ۲
یکی از پرحاشیه‌ترین دربی‌های تاریخ که یک بازی دوستانه بود. پرسپولیس با ۲ گل علی پروین و حسین کلانی در دقایق ۷ و ۲۳ از حریف خود پیش افتاد، اما این پایان کار نبود. استقلال در دقایق پایانی مسابقه نتیجه را برگرداند و توانست به پیروزی ۳-۲ برسد. ابتدا جواد قراب در دقیقه ۷۳ گل زد و سپس کارو حق‌وردیان و مسعود مژدهی در دقایق ۸۷ و ۸۸ گل‌های پیروزی را به ثمر رساندند. نکته جالب این بود که مژدهی یک بار از زمین بیرون رفته بود، اما دوباره تعویض شد و به زمین برگشت تا گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.
 
۲۵ مهر ۱۳۵۴/ پرسپولیس ۲- استقلال صفر
سرخپوشان تهرانی در یکی از بازی‌های بی‌دردسر خود در جام تخت جمشید با ۲ گل جهانگیر فتاحی (۲۲) و اسماعیل حاج رحیمی پور (۳۸) از سد حریف خود گذشتند.
 
۲ مهر ۱۳۵۵/ استقلال یک - پرسپولیس یک
جک تیلور داور فینال جام جهانی ۱۹۷۴ قاضی این مسابقه بود. نراقی برای استقلال در دقیقه ۲۶ و علی پروین در دقیقه ۴۰ برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند.
 
۱۶ مهر ۱۳۶۰/ پرسپولیس صفر - استقلال صفر
 
۱۵ مهر ۱۳۶۲/ استقلال یک - پرسپولیس صفر
در پُرتماشاگرترین بازی دو تیم که حتی در پیست تارتان هم هواداران نشسته بودند پرویز مظلومی در دقیقه ۵۹ تک گل مسابقه را به ثمر رساند.
 
۲۷ مهر ۱۳۷۵/ پرسپولیس یک - استقلال صفر
ادموند بزیک در این مسابقه موفق شد در دقیقه ۸۷ گل بزند تا پرسپولیس به یک پیروزی شیرین در لیگ آزادگان دست پیدا کند.

۲ مهر ۱۳۷۸/ استقلال صفر - پرسپولیس صفر
داور عربستانی مسابقه دو تیم تا قبل از دقیقه ۳۵، نادر محمدخانی و اسماعیل حلالی را از زمین اخراج کرد تا یکی از جنجالی‌ترین دربی‌های تاریخ ثبت شود. استقلال نتوانست در یک ساعت وقتی که داشت به پرسپولیس گل بزند و حتی نزدیک بود در اواخر مسابقه دروازه‌اش باز شود. شایعه شده بود بین دو نیمه از استقلالی‌ها خواسته شده بود تا نتیجه عجیبی را رقم نزنند، اما هیچ وقت این ادعا تایید نشد.
 
۲۵ مهر ۱۳۸۲/ استقلال ۲- پرسپولیس یک
۳ گل تماشایی ماحصل این دربی بود. علی سامره در دقیقه ۸ و محمود فکری در دقیقه ۵۷ دو گل استقلال را وارد دروازه ساشا ایلیچ بداقبال کردند. در طرف مقابل هم عیسی ترائوره اولین خارجی گلزن دربی شد و در دقیقه ۷۰ دروازه پرویز برومند را باز کرد. این اولین شهرآورد قلعه‌نویی به عنوان سرمربی هم بود.
 
۲۲ مهر ۱۳۸۶/ پرسپولیس یک - استقلال یک
امیدرضا روانخواه در دقیقه ۵۷ از راه دور دروازه رودباریان را باز کرد، اما محسن خلیلی با یک ضربه سر هوشمندانه در دقیقه ۸۴ کار را به تساوی کشاند. این بازی آخرین دربی ناصر حجازی هم به شمار می‌رفت که برنده‌ای نداشت.
 
۱۲ مهر ۱۳۸۷/ استقلال یک - پرسپولیس یک
رویارویی دور رفت استقلال و پرسپولیس در لیگ هشتم که با تساوی همراه شد. این بازی، آخرین حضور یک داور خارجی در دربی هم بود؛ سعد کمیل کویتی. پس از ۱۳ سال تنها داور وسط این مسابقه غیر ایرانی بود و ۲ کمک داور ایرانی بودند. افشین قطبی هم در این بازی، آخرین حضورش در دربی را تجربه کرد.
 
۱۰ مهر ۱۳۸۸/ پرسپولیس یک - استقلال یک
با اینکه در زمان مسابقه تصور می‌شد گل را حسین کاظمی زده، اما بعدا تصاویر آهسته مشخص کرد فرهاد مجیدی نخستین گل خود را در دربی وارد دروازه میثاق معمارزاده کرده است. این گل ۶ دقیقه بعد از گل دقیقه ۴۹ عادل کلاه‌کج به ثمر رسید. هافبک پرسپولیس بعد از سیو شدن پنالتی مهدی شیری توسط وحید طالب‌لو در ریباند گل نخست مسابقه را به ثمر رساند که دوام چندانی نداشت.
 
۲۳ مهر ۱۳۸۹/ استقلال یک - پرسپولیس صفر
اولین شهرآورد پرویز مظلومی با قضاوت مسعود مرادی برای آبی‌ها شیرین تمام شد. فرهاد مجیدی در ادامه گل‌های متوالی‌اش در دربی موفق شد روی ارسال بلند مجتبی جباری فرار به یاد ماندنی را انجام دهد و شیث رضایی و رضا نورمحمدی را پشت سر بگذارد و دروازه حقیقی را در دقیقه ۹۱ باز کند تا یکی از کسل کننده‌ترین دربی‌های تاریخ بی‌برنده تمام نشود. بعد از این بازی و به خاطر نحوه تعقیب فرهاد مجیدی توسط شیث رضایی در صحنه گل استقلال، استقلالی‌ها شعار معروف «آی بدو، آی بدو» را ساختند. یکی از حواشی این مسابقه که همچنان درباره‌اش صحبت می‌شود گلی بود که در نیمه اول محمد نوری به درستی وارد دروازه استقلال کرد، اما محسن کریمی کمک داور دیدار به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد.
 
۵ مهر ۱۳۹۷/ استقلال صفر - پرسپولیس صفر
بازی رفت لیگ هجدهم که گلی نداشت. رویارویی بین وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ با قضاوت علیرضا فغانی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

حال باید منتظر ماند و دید امشب استقلال به پنجمین برد خود در این ماه می‌رسد یا پرسپولیس بعد از ۲۸ سال در ماه مهر به برتری خواهد رسید. شاید هم به تعداد مساوی‌ها اضافه شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
این که چیزی نیست از حسرت 60 سالشون تو آسیا بگید......
خخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
فعلا آنقدر اکثریت قاطع مردم ، گرفتار فقر و فلاکت و بدبختی و عقب ماندگی و نگرانی از جنگ هستند
که دل و دفاعی برای فوتبال ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
اولا سال 1990 قهرمان شدیم و ای اف سی هم تایید کرد.
بعد ما حسرت بازی تو فینال با بنگال برمه رو داریم و هنوز هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
تو اراک!! بیچاره وطنم
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟