لبنان: بیش از ۸۰۰ تن شهید شده‌اند

وزیر بهداشت لبنان با بیان اینکه بخش درمانی این کشور در اثر حملات هوایی رژیم اسرائیل بار سنگینی را تحمل می‌‌کند، گفت که در اثر این حملات بیش از ۸۰۰ شهروند لبنانی شهید شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۳۶
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵ 27 September 2024
|
828 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،  فراس ابیض، وزیر بهداشت لبنان در گفت‌وگو با یک رسانه‌ عراقی گفت که در اثر حملات رژیم اسرائیل به این کشور، بیش از 800 شهروند لبنانی شهید شده است که از این بین بیش از 160 نفر زن و کودک بوده و 2000 نفر نیز از ابتدای حملات هوایی رژیم اسرائیل به لبنان زخمی شده‌اند.حملات

 او پنجشنبه شب گفت که حملات صهیونیست‌ها، بخش بهداشتی و درمانی لبنان را به دلیل حجم زیان مجروحان تحت فشار سنگین قرار داده است و این بخش به سختی برای ارائه خدمات تلاش می‌کند و با شهادت بخشی از نیروهای درمانی و کاری و دفاع مدنی، هزینه سنگینی متحمل شده است.

ابیض از کمک‌‌های بشردوستانه و درمانی عراق و انتقال بخشی از مجروحان به این کشور قدردانی کرد و گفت که جامعه جهانی فشار لازم برای توقف حملات دشمن صهیونیستی به لبنان را وارد نکرد و لبنان از جامعه جهانی می‌خواهد به وظایف و مسئولیت‌های خود در برابر این حملات عمل کند و حملات وحشیانه را متوقف کند.

رژیم اسرائیل از یکشنبه حملات سنگینی به جنوب و شرق لبنان انجام داد و مدعی شد که این حملات پیشدستانه بوده است، در این حملات بنا به آمار وزارت بهداشت لبنان، صدها تن شهید و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

حزب‌الله در واکنش به این جنایت‌ها، ده‌ها عملیات موشکی و پهپادی علیه رژیم اسرائیل انجام داده است. این جنبش سه شنبه پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم اسرائیل در شهر حیفای اشغالی و دیروز چهارشنبه نیز مقر موساد در تل‌آویو را هدف حملات تلافی‌جویانه خود قرار داد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات