اردوغان: لبنان هدف جدید نسل‌کشی اسرائیل است

کد خبر: ۱۲۶۲۴۴۷
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶ 28 September 2024
|
654 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری تی آر تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پستی که از حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت نوشت: باید از تلاش‌های اسرائیل برای گسترش سیاست جنون‌آمیز خود که در غزه و رام‌الله به آن ادامه می‌دهد، به لبنان و سایر کشورهای منطقه جلوگیری شود.  

اردوغان تاکید کرد: لبنان و مردم لبنان هدف جدید سیاست نسل‌کشی، اشغالگری و تهاجم اسرائیل هستند که از 7 اکتبر 2023 بدین‌طرف ادامه داشته و در طول یک هفته اخیر عده کثیری از مردم لبنان از جمله کودکان قتل‌عام شدند.

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اشاره به اینکه هیچ فرد صاحب وجدان نخواهد توانست چنین قتل‌عامی را بپذیرد و یا آنرا مشروع بداند تصریح کرد: دولت اسرائیل از سوی نیروهایی که به آن سلاح و مهمات نظامی واگذار می‌کنند، جری تر شده و بیش از پیش با گستاخی کل بشریت، ارزشهای انسانی و حقوق بین‌المللی را مورد حمله قرار می‌دهد.

اردوغان نوشت: ما از تمام ساختارها و سازمان‌های حقوق بشری که وظیفه آنها تامین صلح، ثبات و امنیت جهانی است به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که سریعاً اقدام کنند. ما معتقدیم جهان اسلام باید موضع مصمم‌تری در برابر این حملات اتخاذ کند. ترکیه در این روزهای سخت در کنار دولت و مردم لبنان خواهد بود. یکبار دیگر حملات غیر انسانی اسرائیل به لبنان را تلعین کرده و از خداوند متعال برای کلیه برادران لبنانی که در این حملات جان باختند, طلب رحمت نموده و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنم.   

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات